7 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb helaas (nog) geen ervaring of tips, want ik zit precies in hetzelfde schuitje! Mijn huidige baan is erg leuk, maar te onregelmatig (regelmatig is helaas niet mogelijk), dus ik ben opzoek naar een andere baan. Vrijdag mijn eerste sollicitatiegesprek, ik wil van 40 naar 32 uur gaan (waar ik het gesprek heb is fulltime 36 uur) + een dag ouderschapsverlof inzetten, dus eigenlijk 24 uur ‘echt’ werken + ik geef borstvoeding, dus ook recht op kolven tussendoor. Weet dus ook echt nog niet hoe ik dit aan moet pakken 🙈

2 jaar geleden

Beter kolven tijdens het werk dan een paar maanden afwezig omdat je zwanger bent, lijkt me? Als ze daar al niet mee om kunnen, lijkt het me nu ook geen topwerkgever...

2 jaar geleden

Hmm, zeggen mensen die roken dit ook bij hun gesprek? Het neemt namelijk per dag echt niet meer tijd in beslag dan roken. Wellicht kan je het zeggen zodat ze weten dat er een kolfruimte moet komen maar ik zou dit het eerste gesprek lekker weg laten. Ze kunnen het eigenlijk niet als iets negatiefs zien, dus mocht je het wel willen zeggen dan zou ik me er zeker geen druk om maken dat dat een min punt is voor ze. Zoals ik al zei; of je nou 10 minuten rook pauze neemt of even zit te kolven. Dat boeit een werkgever toch niet.

2 jaar geleden

Reactie op mcmxxxxxxx

Ik heb helaas (nog) geen ervaring of tips, want ik zit precies in hetzelfde ...
Oh wat fijn te lezen dat ik niet de enige ben haha! Ik zit inderdaad ook nog met 1dag ouderschapsverlof die ik wil opnemen maar hoe ga je dat je toekomstige werkgever vertellen?! Bij mijn huidige werkgever is alles ook al zo goed als geregeld maar ik moet ver reizen om naar mn werk te kunnen komen en deze nieuwe vacature is vlakbij een verder echt ideaal voor mij dus ik wil het ook niet voorbij laten gaan.

2 jaar geleden

Reactie op Sophiex05

Oh wat fijn te lezen dat ik niet de enige ben haha! Ik zit inderdaad ook no ...