13 Reacties

3 weken geleden

Wij zijn er hier zelf nog niet aan begonnen, dus heb op zich op dat vlak niet veel tips. Ik wil wachten tot nadat hij op school is gestart (wat over een maand is), omdat dat zo een grote verandering nog is zodat ik de speen afbouwen pas erna wil doen. Maar je zegt dat ze elke dag één kapot bijt, wat me erg vaak lijkt (en dure grap ook toch). Ik zou misschien eens zoeken naar zo één bijtketting of bijt ding voor peuters en mss zien of ze dat als vervanger kan gebruiken. Of gewoon zeggen van je mag er niet op bijten, je hebt nu deze speen voor de rest van de week en als je hem kapot bijt is er geen andere. Zien wat er werkt...

Reactie op Ada3

Wij zijn er hier zelf nog niet aan begonnen, dus heb op zich op dat vlak ni ...
Ik waarschuw haar inderdaad ook door te zeggen dat er geen speentjes meer zijn en dat ze dus niet mag bijten. En ze reageert dan ook wel "niet op bijten!", maar ze doet het toch wel.. 😂 En dan zeg ik tegen mezelf dat ik echt even vol moet houden, maar zodra het nachtwerk wordt geef ik toch weer toe... helaas 🫩 Het is inderdaad echt een duur grapje. Zo'n doosje van 2 kost €10/€11 dus dan loopt het al snel op. De bijtringen die eigenlijk voor haar kleine zusje zijn vindt ze wel interessant en die geef ik haar dan ook, maar 's nachts gílt ze echt voor heet speen. Ik vind het ook ergens best wel sneu! Misschien eens even vol blijven houden met de bijtringen etc. Dank je voor de tip!

3 weken geleden

Er is maar 1 tip: doorzetten🙊

3 weken geleden

Een collega (logopedist) van mij heeft het boek "Silas slaapt zonder speen" gemaakt, een aanrader om samen met je kind toe te werken naar afscheid nemen van de speen.

3 weken geleden

Hier was ons zoontje 2 jaar. Speen gewoon weggegooid. Kijk, weg. Is stuk. Hier heb je een knuffeltje. Die heeft jouw kusjes en knuffels nodig. 2 lange nachten, hij sliep steeds uurtje en dan weer wakker. Weer uitleggen en gaan slapen. Ik ben in z’n kamer op de stoel gaan slapen. En nu slaapt ie met siepie de poes, in een sok. Achja. Het werkt.

2 weken geleden

Misschien een tip op een heel ander vlak. Heb je hier al eens over gepraat met bijv. je huisarts? Misschien komt dat kapot bijten van die speen ergens vandaan, bijv stress of teveel prikkels oid en zou je misschien met behulp van bijv. SI therapie kunnen gaan kijken naar ander gedrag. Wij hebben binnen ons gezin allemaal een diagnose ASS en/of ADHD, maar het klinkt ergens ook als iets van zelfregulering.

Reactie op Stip2023

Een collega (logopedist) van mij heeft het boek "Silas slaapt zonder speen" ...
Ik ga het eens opzoeken! Dank je! 😃

Reactie op Lianne_1989

Misschien een tip op een heel ander vlak. Heb je hier al eens over gepraat ...
Ikzelf heb ook de diagnose ADHD en herken bepaalde dingen wel. Echter heb ik het bijten zelf nog niet zo bekeken. Bedankt voor de tip! Ik ga maandag eens bellen. 🙂

2 weken geleden

Reactie op TedereZonnestraal186492

Ikzelf heb ook de diagnose ADHD en herken bepaalde dingen wel. Echter heb i ...
Veel succes! Laat maar weten als je nog vragen hebt oid.

2 weken geleden

Ik zou toch gewoon doorzetten. Op vrijdag starten. Niets plannen. Ze heeft geleerd als ik door blijf huilen krijg ik hem wle. En elke keer gaat ze weer langer door. Als die kapot is gaat die weg en is het klaar. Misschien in overleg eens bij een Kdv langs en kijken naar de baby's met speen en zeggen jij bent toch groter. Laten we de speen hier voor de baby's? Hebben wij gedaan wat was ze trots. Nu zegt ze steeds.. Daar is mijn speen. Bij de baby's.

2 weken geleden

Bij ons hielp veel uitleggen en het voorleesboekje Dag speentje van “Bobbi”. Een vriendin van mij ging bevallen en heb gezegd dat de baby nu een speentje kreeg. Ook de rest van de spenen kapot geknipt en samen weggegooid. De laatste speen dus aan de baby gegeven. 1 week lang slecht geslapen en ook de nachten. Nu heeft ze het er nog over dat de baby haar speen heeft! Werkt goed! ☺️ ze was 2 jaar en 2 maanden toen we ermee stopte.

2 weken geleden

Hier het hoekje De Linies zoeken een speen gebruikt bij beide kinderen. Werkte goed! Beiden na 1/2 x huilen zonder moeite van de speen af, terwijl ze toch wel verknocht aan de speen waren (wel alleen in met slapen).

2 weken geleden

Reactie op Eva971

Hier het hoekje De Linies zoeken een speen gebruikt bij beide kinderen. Wer ...
Lumies