9 Reacties

2 maanden geleden

Geen tips. Maar is het niet dat ze ook een geborgen gevoel krijgt van de speen? Dat vaker wakker worden is redelijk normaal want er is ook weer een slaapregressie en sprongetjes. Hier ben ik de speen nu juist aan het introduceren opnieuw want heb liever een speen dan duim (probeer van de slaap associatie met de fles af te komen

2 maanden geleden

Reactie op Cayley01

Geen tips. Maar is het niet dat ze ook een geborgen gevoel krijgt van de sp ...
Ja dat zou ook goed kunnen hoor! Nog niet bij stil gestaan (sprongetjes en slaapregressies) Een speen is wel fijner dan een duim.

2 maanden geleden

Heb hier ook een meisje van 15 maanden die haar speen wil hebben als ze even niet lekker in haar vel zit. Heeft ze hem niet.. nou dan gaat er hier een luchtalarm af waar je U tegen zegt. Waarvan je oren gaan piepen. De woedeaanvallen door laten gaan helpt niet. Want ze is niet rustig te krijgen op die speen na. Het is wederom een fase waar doorheen gegaan moet worden en die speen gaat uiteindelijk ook de deur uit. Maar voor ieders welzijn in dit huishouden houden we de speen er even bij. Dat afleren komt echt wel goed.

2 maanden geleden

Reactie op Tammy19840

Heb hier ook een meisje van 15 maanden die haar speen wil hebben als ze eve ...
Hahaha dit is echt zo herkenbaar! Ja misschien is dat ook wel zo hoor. Uiteindelijk gaat die speen vanzelf de deur uit.

2 maanden geleden

Denk dat het indd even niet anders is, heb mij dochter wel geleerd alleen in huis en de auto als ze hem wilt. Buiten de deur en bij andere krijgt ze hem niet ook niet, ook niet bij het troosten aangezien ze genoeg afleiding heeft dus de drama meestal van korte duur is

2 maanden geleden

Reactie op Sineadx

Denk dat het indd even niet anders is, heb mij dochter wel geleerd alleen i ...
Ik leer haar nu alleen haar speen te gebruiken met slapen. Dat lukt nu aardig.

2 maanden geleden

Reactie op CarliFrgt

Ik leer haar nu alleen haar speen te gebruiken met slapen. Dat lukt nu aard ...
Hier was dat eerst ook, maar sinds haar speen obsessie ben ik er iets losser in geworden aangezien de anders gaat duimen🙃

2 maanden geleden

Hier geen ervaring met een speen die heeft mijn dochter vanaf het begin geweigerd. Hier ging ze vanaf 4 maanden op 2 vingers zuigen om zichzelf in slaap te brengen en nu doet ze het nog maar heel af en toe eigenlijk bijna nooit. Denk eerlijk gezegd dat ze niet zomaar gaan beginnen nog met duimen op deze leeftijd. Zoals mijn dochter niet weet hoe ze een speen moet gebruiken nu. 🤣

2 maanden geleden

Zuigbehoefte is het niet meer . Maar geborgenheid , troost . En dat in combinatie met sprongetje en slaapregressie leverde hier ook veel de speen willen op . Vandaag alleen met slapen gelukt nu hij weer uit die fase is .