93 Reacties

één jaar geleden

Is sprong 3 rond 11 weken? Ik moet zeggen dat ik van de vorige 2 sprongetjes erg weinig heb gemerkt bij ons meisje, ze is heel tevreden! Ben benieuwd met sprong 3, hopelijk een beetje hetzelfde als bij de vorige 2 🤭

één jaar geleden

Reactie op Loes2002

Is sprong 3 rond 11 weken? Ik moet zeggen dat ik van de vorige 2 spronget ...
Ja is rond 11 weken! Bij nader inzien Denk ik dat mijn dochter nu pas in het sprongetje zit en niet vorige week al. Tis nu echt drama met huilen en niet kunnen/willen slapen. 🙈

één jaar geleden

De hele dag niet slapen hier 🥵 hooguit 40 en 10 minuten

één jaar geleden

Reactie op DTlove92

De hele dag niet slapen hier 🥵 hooguit 40 en 10 minuten
Same! Zelfs in de draagzak niet

één jaar geleden

Reactie op Doppiej

Same! Zelfs in de draagzak niet
Ik ging ook lopen met draagdoek buiten nou wle geteld 10 min ogen dicht gedaan maar erna meteen weer klaarwakker ik ben echt gesloopt na deze dag

één jaar geleden

Reactie op DTlove92

Ik ging ook lopen met draagdoek buiten nou wle geteld 10 min ogen dicht ged ...
Hopelijk halen ze de uurtjes vannacht in 👀

één jaar geleden

Reactie op EN87

Hier is hij morgen 11 weken oud. En vandaag was echt alleen maar aan het hu ...
Ik ben verre van expert maar de dagen die de app aangeeft kloppen niet bij ons. Noël is 4 weken te vroeg geboren. Sprong 1 en 2 waren echt mooi op tijd, niet volgens de uitgerekende datum. Dat zag ik aan wat hij had bijgeleerd na zijn sprongetje. Hij is nu 13 weken en sprong 3 is begonnen, ook al is dat volgens de app ook weer veel te vroeg… Ieder kindje is anders denk ik dan 😊

één jaar geleden

Hier zitten we al in sprong 4 volgens mij. App geeft aan over paar dagen de sprong aan, maar heb het idee dat ze er sinds vannacht in zit. Bij de vorige sprongetjes was ze ook steeds eerder. Ze sliep de nachten al door, maar vannacht was ze echt aan het spoken en zelfs maar weer een flesje gegeven, terwijl ze hier al weken vanaf was in de nacht. Vandaag overdag was het slapen ook drama, heel veel huilen en geborgenheid willen. 12,5 weken oud.

één jaar geleden

Mijn dochter is nu 11+3 en ik denk dat ze in haar sprong zit. Gelukkig niet vervelend/huilerig. Heeft ze bij de andere sprongen ook niet gehad, maar ik merk aan de vaardigheden dat ze echt wel aan het ontwikkelen is. Tot nu toe heb ik nooit gemerkt dat ze in een sprong zat. We merken alleen achteraf dat ze zich weer verder ontwikkeld heeft.

één jaar geleden

Reactie op Juli147

Mijn dochter is nu 11+3 en ik denk dat ze in haar sprong zit. Gelukkig niet ...
Wat fijn!

één jaar geleden

Reactie op littelovebaby

Hier zitten we al in sprong 4 volgens mij. App geeft aan over paar dagen de ...
Oh sprong 4 ben ik echt bang voor, hoop dat het meevalt voor jullie🍀

één jaar geleden

Reactie op Doppiej

Sprong 4 is echt de ergste sprong😅

één jaar geleden

Mijn dochter nu 13 weken lijkt in sprong 4 te zijn gister veel geslapen ineens schaterlachen geen oog voor ons alleen de omgeving en de nacht 4 x eruit om haar te sussen terwijl ze of 1 x komt of niet in de nacht en ligt nu bij mij om te slapen

één jaar geleden

Reactie op Doppiej

Ja ik ook, want dat vond ik de ergste sprong bij mijn andere dochter. Daarna gelukkig nooit meer last gehad van de andere sprongetjes. Dus het ergste was ook het laatste, hopelijk is dat nu ook zo!

één jaar geleden

Mijn zoontje is 11+3 nu (geboren ook met 40+1). Afgelopen twee sprongen was nauwelijks te merken, behalve een toename in vaardigheden. Heb nu het idee dat hij in een sprong zit, maar ik let heel goed op de kleinste details en verschillen bij hem. Afgelopen weekend ook met de (schoon)familie weg, afgelopen vrijdag zelfs bij een belangrijke plechtigheid waar iedereen achteraf complimenten gaf over hoe netjes de baby zich gedroeg haha. Voor zijn doen was ik toch iets meer met hem bezig. Ook schoonfamilie had dit weekend niet wat door. Ik had in het Roompot huisje al het gevoel dat ie net wat anders deed (want ik ben heel alert op alle kleine afwijkingen in zijn gedrag, omdat zijn spronggedrag nauwelijks op te merken is) maar nu thuis zie ik des te beter het verschil. Veel meer variatie in zijn geluiden, hij kijkt en grijpt nog veel meer. Vandaag is hij iets huileriger voor zijn doen, terwijl het niet aan honger of kramp gerelateerd is.

één jaar geleden

Hier volgens mij ook in een sprong! Vandaag 12 weken en 4 dagen (geboren met 41+3) en is heel onrustig…. Als ze slaapt is ze na een half uur wakker en drinkt heel onrustig!

één jaar geleden

Hebben jullie kindjes nu ook extra last van de "schrik reflex"? Dit lijkt haar nog extra wakker te houden. Inbakeren nooit gedaan en nu ze 12 weken is en al omrolt af en toe wil ik er niet mee beginnen. Strak dekentje is ook geen optie aangezien ze 180 graden draait in bed 🙃

één jaar geleden

Kunnen baby’tjes ook moe worden van zo’n sprong? Mijn dochter is 10 weken en 1 dag (gecorrigeerd 11 weken) en vandaag is het de hele dag: drinken, in slaap vallen, gapen, even kort spelen, en dan na circa 40 m weer slapen voor zo’n 1,5u en dan weer het riedeltje opnieuw

één jaar geleden

Volgens de app begint morgen sprong 3 (hij is net 9 weken, maar wel pas geboren bij 42.0, komt het daardoor?) Maar we merkten de afgelopen dagen vooral weer veel last van spugen, krampen en slokdarm. Zo erg dat drinken niet meer goed gaat en vaak erg overstrekt en soms wat schreeuwend aan de borst zit. Overdag slapen gaat heel lastig ineens, met name begin van de avond. 5 minuten in slaap en dan ineens weer wakker. Is dat herkenbaar voor deze sprong? Of zijn dit gewoon nog steeds de darmklachten?

één jaar geleden

Andere kindjes ook veel spugen in sprong 3 na voeding? Maar ook uur later nog.. pfoe