11 Reacties
3 jaar geleden
Net zoals jullie heb ik hier ook last van, tijdens mijn 1e zwangerschap ook enorm last van gehad, tot huilen aan toe. Carpaaltunnelsyndroom is in mijn familie erg bekend, "gelukkig" heb ik er alleen nog maar last van tijdens de zwangerschappen.
Het kan helpen om 's nachts een polsbrace om te doen, goedkope oplossing: skeelerbeschermers😉
Ik heb zelf namelijk de neiging om mijn polsen krachtig naar binnen te krullen terwijl ik slaap. Zoiets -->🤌
Als ik er op het moment wakker van wordt helpt het voor mij nog voldoende om mijn handen in de lucht te steken, dan zakt het langzaam af. Het is de vraag hoelang alleen dit nog voldoende is...
3 jaar geleden
Reactie op LMTG
Net zoals jullie heb ik hier ook last van, tijdens mijn 1e zwangerschap ook ...
Die houding is zo herkenbaar haha. Ik heb hypermobiele gewrichten en rol ook echt mijn handen 'op', dat voelt voor mij om de een of andere reden heel geborgen ofzo hahaha. Iedere keer als ik wakker word slapen ze🙄 ook als ik ze niet 'opgerold' heb trouwens. Inderdaad ook echt een zwangerschapskwaal.
3 jaar geleden
Ik ben blij dat ik dit lees, ik heb dit ook en kon er niks over vinden 😂 super shit he!!! Maar sowieso slapen m’n armen echt super snel, ook als ik iets aan het doen ben waarbij ik m’n armen nodig heb verzuren ze enorm snel.
3 jaar geleden
Ik heb het als ik mijn armen omhoog doe. Of onder mn hoofd. Ja ik weet t ik slaap raar 😅 maar dan blokkeren mn schouders of zo en stroomt t bloed niet goed door of zo
3 jaar geleden
Reactie op nskonst
Pijn in mijn vingers had ik vanochtend ook een beetje, ging weg naarmate de ...
Heel naar, klinkt als het begin van carpale tunnel syndroom. Ik hield in mijn vorige zwangerschap ook veel vocht vast dat hielp niet mee. Ik moest toen echt letten op mijn zout inname. Ik dronk ook nog wel eens een bakje zwarte thee op een dag. Dit was echt not done! Ik moest echt 100 procent caffeine mijden. Wat zowaar was om er op te letten dat je je pols recht houdt in je slaap zodat je bloed beter blijft stromen. Hier kun je eventueel een brace voor laten aanmeten maar je kunt ook gewoon polsbescherming kopen. Mij hielp dit overigens niet. Ik heb de laatste 10 weken bij de oedeemtherapeut gelopen. Zij deed een lymfedrainage massage.
Ik heb er tot nu toe nog niet echt last van, maar ik ben er wel bang voor. Zeker deze zomer. Sterkte!