Is een stoomkoker nuttig? Ik ben van plan pas met vast voedsel te starten op 6 maanden en tot dan enkel bv te geven. Ik dacht eerst dat zoiets niet bepaald nuttig was, maar overal lees je over groenten stomen, en stomen is iets wat wij normaal nooit doen. Weet dus niet of zo een stoomkoker handig is...
Echt onzin zn stomer. Wij hebben eentje geleend omdat vrienden hem niet meer nodig hadden. Koken en dan stafmixer is veel makkelijker en sneller en ook nog eens snellen met schoonmaken. Schoonmaken van die stomer en mixer is best een gedoe (mag niet in de vaatwasse omdat hendel anders afbreekt) dus ik zal lekker je geld aan iets leuks uitgeven voor je baby
Ik heb laatst een stoommandje bij blokker gekocht voor een paar euro, omdat ik wel voorstander ben van stomen (ivm behoud vitaminen). Werkt prima! Daarna gewoon met de staafmixer.
Bij mijn ouders thuis gingen alle groenten in de (hogedruk) stoomoven. Ik vind dat de smaak daardoor ook wat ‘puurder’ is.
Ik heb van Amazon baby cooker gehaald. Ik vind toch wel belangrijk om te stomen. En het is 7in1. Dus stomen reinigen desinfecteren ontdooien blenden. Het heeft elke functie.