9 Reacties

4 maanden geleden

Is hier ook nog zo. Ik kan het niet over m'n hart krijgen om zomaar te stoppen dus ik volg hem voorlopig. Als hij voeding vraagt geef ik het meestal wel. Maar overdag voed ik niet meer uit mezelf. Soms, als ik er geen zin in heb, of als hij te snel opnieuw vraagt, dan probeer ik hem af te leiden met iets anders.

4 maanden geleden

Hier zijn we ook met 13 maanden gestopt. Ze was vooral gehecht aan haar voeding sochtends gelijk bij het wakker worden. En savonds voor het slapen gaan. We zijn gestopt toen papa vrij was. Hij haalde haar uit bed en dan ging hij even met haar ontbijten of een flesje drinken. Savonds kreeg ze van papa een flesje en deed hij bedroutine en naar bed brengen. Als ik het deed gaf ze niet op en bleef ze alleen maar huilen omdat ze wilde drinken. Na een weekje was ze wel gewend. Ze vroeg dan wel naar, maar ging er niet meer om huilen omdat ze niet kreeg.

4 maanden geleden

Reactie op Ada3

Is hier ook nog zo. Ik kan het niet over m'n hart krijgen om zomaar te stop ...
Ik redeneert nu trouwens toch nog zo dat de who het aanraadt tot 2 jaar dus ik ga zelf denk ik voor die tijd niet actief afbouwen.

4 maanden geleden

Reactie op Ada3

Ik redeneert nu trouwens toch nog zo dat de who het aanraadt tot 2 jaar dus ...
WHO raadt minimaal 2 jaar aan, niet tot 2 jaar.

4 maanden geleden

Lastig, het klinkt alsof je kindje er nog behoefte aan heeft. Wat overigens niet raar is, aangezien de natuurlijke speenleeftijd van de mens tussen de 4 en 7 ligt. Mag ik vragen waarom je wil stoppen? Voedingen voor het slapen zijn kindjes op deze leeftijd inderdaad vaak nog erg aan gehecht, ze voelen zich hierdoor ook veilig. Borstvoeding is veel meer dan voeding alleen. Misschien dat je je partner je kindje naar bed kan laten brengen omdat daar geen borstvoeding associatie bij is?

4 maanden geleden

Er zijn twee redenen waarom ik wil stoppen. Doordat de kleine gehecht is aan de avond- en nachtvoeding, kan ik nu nooit weg in de avond. Hij weigert simpelweg te gaan slapen. Maar ook in (prille) verwachting van de tweede en vind het fysiek nu al zwaar, dus hoop dat ik mijn lichaam een beetje kan ontlasten door nu te stoppen met de borstvoeding.

4 maanden geleden

Reactie op loulou010

Er zijn twee redenen waarom ik wil stoppen. Doordat de kleine gehecht is aa ...
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik snap dat dat pittig kan zijn. Heb zelf de oudste namelijk de hele zwangerschap door gevoed, en dit was op sommige momenten best zwaar (wel blij dat ik door heb gezet achteraf). Ik zou proberen om iemand anders hem naar bed te laten brengen, of zelf andere manieren proberen, zoals wandelen met de kinderwagen. Of gewoon eens een avond weggaan en kijken hoe dat gaat. Hier ben ik ook wel eens een avond weg gegaan, ging super goed. Hij heeft de borstvoeding toen niet gemist, ook al krijgt hij normaal elke avond voor het slapen gaan.

3 maanden geleden

Reactie op natuurlijkemama

WHO raadt minimaal 2 jaar aan, niet tot 2 jaar.
Ja dat bedoelde ik

3 maanden geleden

Reactie op loulou010

Er zijn twee redenen waarom ik wil stoppen. Doordat de kleine gehecht is aa ...
Ow, ik kan wel 's avonds gewoon weg als ik dat wil. Mijn vriend of iemand anders geeft hem dan een flesje gewone melk voor het slapen, en dat werkt ook prima. Het is enkel bij mij dat die andere manieren niet werken, omdat hij dan sowieso bv wil.