21 Reacties

één maand geleden

Ik heb hier ook last van. Als je om tips vraagt, krijg je de meest onzinnige antwoorden waar je niets aan hebt. Ik ga nu alleen nog langs voor de prikjes. Ik mag hier zelf weten of ik langs ga of niet, dus dat scheelt. Volgens mij mogen zie hier Jeugdzorg niet voor inschakelen. Omdat het je vrije keuze is om te gaan of niet. Tenminste dit is bij ons op het consultatiebureau wel.

één maand geleden

Jeugdzorg inschakelen? Het CB is gewoon een gratis dienst wat aangeboden wordt en waar je gebruik van mag maken als je dat wil, maar wat zeker niet verplicht is. Als jij niet meer wil gaan is dat je goed recht hoor. Genoeg mensen die alleen voor vaccinaties en de ogentest gaan. Vaccinaties kunnen ook via de huisarts trouwens (in NL).

één maand geleden

Ik heb zelf alleen maar goede ervaringen met het cb, maar ik ken genoeg mensen die er om verschillende redenen voor kiezen om alleen te gaan voor de vaccinaties etc. Dit is gewoon je eigen keuze hoor, daar schakelen ze echt geen jeugdzorg voor in!

één maand geleden

Reactie op Jalad

Jeugdzorg inschakelen? Het CB is gewoon een gratis dienst wat aangeboden wo ...
Ja dit idd. Mijn onthaalmoeder zei onlangs nog dat we gewoon bij de huisarts ook mochten gaan voor z'n vaccinaties als we niet meer naar kind en gezin wilden. Een vriendin van me heeft 4 kinderen en zij gaat altijd naar de arts ipv naar kind en gezin. Is je eigen keuze!

één maand geleden

Bedankt voor jullie antwoorden! Gelukkig/ helaas ben ik niet de enige hierin❤️

één maand geleden

Ik werk in de jeughulp sector. Wij gaan niet ingeschakeld worden omdat jij niet meer wilt deelnemen. Genoeg ouders die niet eens naar CB gaan. Denk wel dat er in het huidige dossier zal worden vermeld dat je stopt en eventuele reden. Was deze dame niet gewoon totaal ongeïnteresseerd? Maar los daarvan volg je gevoel😊

één maand geleden

Alsof we voor de lol jeugdzorg inschakelen

één maand geleden

Je schrijft “ik doe hier niet aan mee” nadat de arts had gevraagd of ze al loopt of praat. Waar doe je precies niet aan mee dan? Die opmerking over kaas en slagroom zijn niet heel handig indd, maar de rest is toch niet zo erg? Wij hebben overigens tussen 14 en 24 maanden geen afspraken, dus wat is precies het probleem?

één maand geleden

Reactie op Lippie91

Je schrijft “ik doe hier niet aan mee” nadat de arts had gevraagd of ze al ...
Ik ga ook wel mee in deze reactie. Niet handig, maar ook niet heel schokkend. Als je richting de arts gereageerd hebt, zoals in dit berichtje begrijp ik ook wel dat er van die kant weerstand komt en het gesprek niet soepel liep. Wellicht volgende keer vragen naar een andere arts en als je niet meer gaat, zal dat inderdaad ook geen gevolgen hebben lijkt me.

één maand geleden

Nee hoor geen jeugdzorg..cb is meer een gunst een hoop kersverse ouders vinden advices fijn. Ik heb er altijd ee hekel aan gehad omdat ik aps babyleidster werk haal ik Alleen de prikjes en weg ben ik. Zolang mijn kleine groeit, vrolijk is en zich lekker ontwikkeld is het prima

één maand geleden

Wij gaan sowieso alleen maar heen voor de prikjes, verder niet. Maar ik denk niet dat het gek is om nu niet meer te komen, in Nederland is het in ieder geval niet verplicht om tussen vaccinaties door naar het consultatiebureau te gaan.

één maand geleden

Wij gaan alleen voor de prikjes. Ik vind het verder ook een groot geneuzel daar 🫢

één maand geleden

Eigen keuze. Maar als je gereageerd hebt zoals je typt, snap ik wel dat het gesprek niet zo soepel loopt. "praat ze al," is een gewone vraag. Je kan daar gewoon normaal op antwoorden. 't is ook een opening voor meer zoon vraag. Het enige wat ze willen en doen is je kleine in de gaten houde en helpen. Als je denkt dat ze jeugdzorg inschakelen.. Is dat omdat je iets te verbergen hebt...? Of puur en alleen omdat je wilt stoppen?

één maand geleden

Diëtiste vragen voor advies rondom voeding? M’n dochter groeit te weinig (in lengte) en samen met de diëtiste hebben we nu aangepaste voeding en tips qua eten om haar aan te laten komen.

één maand geleden

Reactie op laurathilaka

Diëtiste vragen voor advies rondom voeding? M’n dochter groeit te weinig (i ...
Dit is inderdaad wel de bedoeling ja! Helpt het bij de diëtist?

één maand geleden

Reactie op mamavan2003

Dit is inderdaad wel de bedoeling ja! Helpt het bij de diëtist?
Ze is weer wat gegroeid en aangekomen. Ze is klein maar volgt nu wel haar eigen lijntje. Uiteindelijk volgt je delen van het advies wat bij je past en waar je achter staat. Maar zeker fijn om met iemand te kunnen sparren

één maand geleden

Reactie op laurathilaka

Ze is weer wat gegroeid en aangekomen. Ze is klein maar volgt nu wel haar e ...
Ahh wat fijn om te horen!! Dankje

één maand geleden

Heel vervelend dit, ik begrijp dat je je zo voelt. Naar ons wordt ook niet geluisterd. Onze dochter slaapt super slecht sinds haar geboorte maar “laat haar zelf slapen” Bij elke afspraak de vraag ook of wij Nederlands spreken. In haar pampers kijken, snap de reden daarvoor ook niet. Ik had zelf ook een koemelk allergie, alpro is een fijne vervanger. Proeft naar niks dat is t enige dat wel vervelend is😅

één maand geleden

Reactie op Djax23

Heel vervelend dit, ik begrijp dat je je zo voelt. Naar ons wordt ook niet ...
In de luier kijken.. Dat is toch meer om de spieren en pezen en botten daar te kunnen volgen? Te kijken of alles er oké uit ziet.

één maand geleden

Reactie op Djax23

Heel vervelend dit, ik begrijp dat je je zo voelt. Naar ons wordt ook niet ...
Jaa hier ook z’n waardeloos advies hier weigert ze ookal 16 maanden te slapen😅 In de luier kijken doen ze vlg om de spieren te checken (dacht ik) Ahh dankje! Van de alpro hebben ze ook yoghurt toch?