8 Reacties

één maand geleden

Kleinere hoeveelheid geven en verder afbouwen?

één maand geleden

Enkel warm water is toch niet zo erg. Of zeg ik nou iets heel raars

één maand geleden

Wij geven onze dochter elke avond nog een flesje warme melk voor het slapen. Is dat erg dan?

één maand geleden

Reactie op Mariavan

Kleinere hoeveelheid geven en verder afbouwen?
Ja zeker een idee om dat toch maar mee verder te gaan,miss wat structureler aanpakken

één maand geleden

Wij willen het afbouwen omdat een zuigfles niet goed is voor de mondmotoriek. Nu krijgt hij er dus 2 a 3 en ook 's nachts wil hij soms flesjes (ipv nabijheid door troosten), waardoor het ook wel eens op 4-5 uitkomt. Ieder zijn ding maar het lijkt mij niet goed als hij zijn troost steeds zoekt in die fles.

één maand geleden

Reactie op Anne00

Wij willen het afbouwen omdat een zuigfles niet goed is voor de mondmotorie ...
Duidelijke uitleg, maar mogelijk is je kleine nog niet klaar er voor. Mijn oudste heeft de fles vervangen voor een bakje fruit, dit hoort bij haar avondrutieel.. De jongste (15mnd) die drinkt nog een flesje warme melk (melkpoeder zelfs.. Gewone gast er niet in..) ze geniet echt van dat moment. Ze heeft een spenen voor de nachten, die gaan we binnenkort afbouwen, maar eerst gaan we oefenen met langer in bed blijven en minder vroeg opstaan (5 uur /6uur). De fles blijft hier nog wel ff zolang ze er zelf om vraagt. Tandarts zegt probeer rond de 3e verjaardag speen en fles vrij te zijn, voor de rest af en toe kan prima

één maand geleden

Reactie op Littl-one

Duidelijke uitleg, maar mogelijk is je kleine nog niet klaar er voor. Mijn ...
Dank je wel voor je reactie en toelichting! Goed om te weten dat het advies van de tandarts rond de drie jaar is, dat is wel ruimer dan ik dacht. Gaan we rustig proberen af te bouwen, maar als er een fles overblijft is dat dus geen ramp!

één maand geleden

Reactie op Anne00

Dank je wel voor je reactie en toelichting! Goed om te weten dat het advies ...
Ben geen tandarts natuurlijk.. En zo min mogelijk is altijd goed.. Maar zoals 't woord al zegt... Zo min mogelijk.. Als 't niet mogelijk is... Nog niet zonder doen. Wie weet na d'r volgende sprong, of.. Over 2 maand.. Lukt het opeens wel.. Dreumesen zijn net mensen.. Heeeel appart.. 🥴 🥴 🥴 🤣