16 Reacties

één maand geleden

Hier een actieve dreumes, maar taakjes heb ik nog niet geprobeerd. Goeie tip! Ze slaapt erg onrustig atm, vandaag ook al om 4.15 wakker 😩

één maand geleden

Prullenbak dichtdoen, eigen laatzen/schoenen ophalen of uittrekken, jas ophalen, was in de wasmachine of droger doen... dat gaat hier allemaal steeds beter! We hebben haar ook proberen te leren om iets weg te gooien, maar ze werd overfanatiek en gooide later zelf ook speelgoed in de prullenbak 🫣

één maand geleden

Hier wil hij ook heel graag helpen . En vindt dat zo schattig . Gaat hij ineens de keukenkastjes poetsen met een waterwipe. Hij was altijd al van poetsen met die doekjes dat hielp bij verschonen maar dit is zoooo lief .

één maand geleden

Reactie op Nvv10

Prullenbak dichtdoen, eigen laatzen/schoenen ophalen of uittrekken, jas oph ...
Haha ja de prullenbak hebben wij dichtgemaakt met n clipje en doen we dan maar samen open nadat inderdaad alles erin ging tot aan mijn eigen schoenen aan toe😅

één maand geleden

Helpen met aan- en uitkleden, boodschappen uit de krat pakken en aangeven, dingen in de vaatwasser zetten of juist in de kast als het schoon is, schoenen/jas pakken of juist naar de gang brengen, tas uitpakken, speelgoed opruimen…. Ja dus ;)!

VRIEND

één maand geleden

Jazeker! - Zelf helpen met opruimen van eigen speelgoed. - Dingen in de prullenbak gooien - Vaatwasser uitruimen (moeten oppassen als we hem inruimen want dan trekt mevrouw de vieze spullen er ook weer uit 😂) - Spullen voor mij pakken, heel handig met 37 weken zwanger nu, mijn schoenen, sokken, haar eigen beker etc. - af en toe wat mee helpen snijden met haar eigen mes en snijplank in de leertoren of helpen koken. - schoonmaken met doekjes (zichzelf of de tafel, kasten etc.) - ze wilt graag dweilen en vegen maar dat gaat nergens over maar ze mag er wel mee spelen. En voor het actieve doen wij ook vaak een renspelletje wat ze fantastisch vind en dan kunnen wij nog even rustig door eten. We zeggen dan dat ze naar de deur moet lopen en ze loopt dan naar de haldeur. Gaat helemaal achteruit lopen het laatste stuk tot ze met haar billen tegen de deur staat en dan zeggen we 1, 2, 3 en tellen we op onze vingers. Zij doet dit zelf ook zo goed en kwaad als ze dat kan. En op 3 rent ze naar ons toe. Prijzen haar dat ze zo super snel is, af en toe neemt ze nog een hapje eten als ze nog niet alles op had en dan begint het weer opnieuw. Ze doet dit soms wel 15x achter elkaar schaterlachend, even de laatste energie eruit 😉😉

één maand geleden

Hier speelgoed opruimen. Placemats 'opvouwen'. Schoenen pakken en wegzetten. Helpen met de was in de wasmachine doen en daarna op het knopje drukken. Vooral dat laatste is natuurlijk helemaal geweldig. En vooral alles, maar dan ook alles dicht willen doen. Dus ik hoor de hele dag 'dicht' haha. Ze vind het zelf ook helemaal leuk en ze voelt zich helemaal stoer als ze helpt, zo lief🥰

één maand geleden

Hier ook een 'grote hulp' inderdaad. Veel van wat er al gezegd is - luier weggooien - sokken/Romper uit de bak pakken of erin leggen - helpen met aankleden - setjes sokken (alleen de gekleurde die makkelijk matchen) sorteren in de schone was - kleren in/uit de wasmachine - tafel helpen dekken/afruimen - vaatwasser in/uitruimen - schoenen en jassen (van zichzelf en van ons) uit de gang halen en terugbrengen - speelgoed opruimen - zo'n beetje alles pakken of wegleggen wat ik haar vraag - dingen weggooien - stoelen aanschuiven

één maand geleden

Hier ook fijne hulp in huis🤣 -luier pakken - met een doekje de tafel soort van afdoen -kruimels aan mij geven zodat ik die weg kan gooien. - haar eigen speelgoed opruimen in haar kist als ze naar bed moet. - boodschappen uit de tassen halen en aan mij geven. - zelf sokken en schoenen pakken. - wat ik haar vraag en wat ze snapt pakt ze ook. Heel fijn hopelijk blijft dit zo tot ver in haar tiener jaren dat behulpzaam zijn HAHA

één maand geleden

Spullen in de kast doen Schrobben vind ze leuk (droog zonder doek) Speelgoed opruimen Dingen in de vuilnis gooien die ik aangeef De was doet ze in de wasmachine Knopje indrukken van de wasmachine enz, ze precies welke 😅 Vaatwasser vullen en leeghalen Schoenen op de plek Was in de mand Allesreiniger doekjes is het geweldigst: zij doet knie hoogte, ik boven op Kinderstoel maakt ze ook schoon met die allesreiniger doekjes (je weet wel, zo’n zakje van de jumbo met die vochtige doekjes erin, uiteraard wil ze het er ook zelf uithalen..)

één maand geleden

Haha nou die van mij gooit alles in het rond kan me er niks bij voorstellen. Ik hoop gauw aan te schuiven bij jullie ideeën 😂

één maand geleden

Hier ruimt grote zus haar bord en beker zelf op, richting 't aanrecht.. De jongste wil dit ook doen.. Alleen bij het aanrecht kan ze nog net niet bij... Resultaat, ze legt de bord en bekers in de prullenbak... 🤭😂 Helpen gaat nog niet heel goed.. Hahah

één maand geleden

Spullen zelf pakken, kleding zelf in de was doen, tafel dekken met de niet breekbare of gevaarlijke objecten, papa een flesje bier brengen (oké 1 x gedaan voor een filmpje 🥹), zelf handjes en gezichtje poetsen na het eten, altijd samen haar speelgoed opruimen voor we naar bed gaan. Maar kunnen het nog wel wat uitbreiden, want ik merk dat ze ook wel de behoefte heeft om te helpen en veel zelf te doen. leuk topic !

één maand geleden

Reactie op Doppiej

Haha nou die van mij gooit alles in het rond kan me er niks bij voorstellen ...
Herkenbaar 😂. Ik ben aan het leren dat mijn zoontje IETS aangeeft wat hij uit de vaatwasser pakt ipv mee spelen of gooien, dat is moeilijk genoeg 🥲. Knap hoor wat sommige kindjes hier kunnen.

één maand geleden

Ja zeker hier een lijstje met dingen waar zij vrijwillig in meehelpt: -stofzuigen ( met mini stofzuiger van dyson) -vaatwassen uitpakken,mijn dochter geeft mij alles aan (op de bestekla na aangezien hier messen tussen zitten) - tafel afnemen Schoonmaken nadat ze iets vies maakt

één maand geleden

Hier wil ik ook samen dingen gaan doen maar ik loop(of kruip😆) ertegenaan, dat hij nog niet kan lopen. Hij helpt wel met zelf ze armen in mouwen te steken, en gaan staan om ze broek omhoog te trekken. Maar iets in de vuilnisbak gooien, snapt ie wel, maar hij pakt mijn beide handen vast en dan ligt het papiertje nog op de grond omdat we allebei beide handen gebruiken😆.