14 Reacties
6 maanden geleden
Ik volg. Hier ook ineens sinds een aantal dagen dat ze haar mond stijf dicht houd en ik absoluut niet met de tandenborstel in de buurt mag komen.
6 maanden geleden
Ik wil er ook graag mog bin toevoegen wat wij tot nu toe hebben geprobeerd. Wellicht helpen deze tips andere wel;
-eigen tandenborstel in zijn hand (extra)
-zelf laten doen
-liedje erbij (met tv aan als afleiding)
-liggen en zitten
-iemand anders dan papa en mama laten doen
-op onze vinger laten bijten
-voor de spiegel (vond hij wel eerst even leuk, maar had snel door dat dit bij het tandenpoetsen hoorde. Dus misslukt uiteindelijk)
6 maanden geleden
Ik had het ook niet lang geleden. Mijn man en ik waren allebei nodig om te poetsen en mijn zoontje stribbelde telkens heel erg tegen. Toen moest ik een keer zijn tanden poetsen terwijl ik alleen was, en hij is net even wat te zwaar voor tillen + poetsen geworden en toen legde ik hem op het aankleedkussen en toen ging het poetsen opeens weer makkelijk en sindsdien geen gevecht meer. Zo ging het dus weer goed bij mij, maar misschien is het toeval. Maar van houding wisselen is de tip die ik je geef.
6 maanden geleden
Ik doe juist altijd op dezelfde plaats, ik poets eerst zelf mijn tanden en zet hem dan op de wasbak, zit hij al te frunniken aan alle tandenborstels en tandpasta die er liggen. Ik zeg dan altijd mondje open, aaa, maar nog daarvoor is z'n mond al open. Ik doe het wel nooit lang, heeft ook nog maar 4 tanden.
6 maanden geleden
Ik zou absoluut nu niet gaan forceren inderdaad, maar je mag best streng zeggen dat hij zijn mond open moet doen en kalm uitleggen waarom het belangrijk is. En als het lukt ook kleine succesjes ervan vieren, al is het 5 seconden, dan heb je het toch weer even geprobeerd en wordt het niet zo negatief als ervaring.
Het meeste wat ik zou zeggen heb je ook al gedaan, zo helpt spiegel hier ook echt goed en wij hebben altijd een liedje gezongen en altijd eerst wij en daarna hijzelf nog even laten doen. En de nieuwe tandpasta lijkt hij ook lekkerder te vinden 😆 maar zonder laat hij het ook goed toe over het algemeen.
Ze moeten denken dat het leuk is en erbij hoort, persoonlijk vijd ik een liedje via de tv dan geen succes voor het slapen en zelf een liedje zingen zonder andere afleiding geschikter maar ieder zn ding en ie probeert van alles uiteraard.
Wat ik nog niet zie is dat je zelf ook (vrolijk) tandenpoetst als voorbeeld. Kinderen willen ook graag nadoen. Idem met Aah zeggen en je mond opendoen. Mn zoontje wilt ook graag mijn tandjes poetsen (wel irritant maar ook liet haha). Maar hij was geintrigeerd aan het kijken en dan geef ik hem zn tandenborstel en doen we het samen bij hem. En voor de spiegel dat is helemaal top.
En wij doen het of op het verschoonkussen liggend of voor de spiegel.
6 maanden geleden
Reactie op babyam2023
Ik wil er ook graag mog bin toevoegen wat wij tot nu toe hebben geprobeerd. ...
Trouwens, ik zie op je vingers laten bijten, maar als het bijten zelf wel toelaat, kan je eens kijken naar een vinger tandenborstel.
6 maanden geleden
Oh hier is her dramaaa.. altijd al.. hebben alles geprobeerd:
- zittend, liggend, staand
- eigen tandenborstel
- vingertandenborstel
- elektrische kinder tandenborstel
- het tandenpoets lied op Spotify
- samen poetsen
- hij mij en ik hem "poetsen"
De gouden truc is hier nog niet gevonden...
6 maanden geleden
Hier ook echt drama! Alsof we hem vermoorden🤣 Bij de oudste ging het ook lastig maar deze is echt next level….Heb nu de elektrische baby borstel van Luvion met een lampje erin. Hij speelt er graag mee totdat ik daadwerkelijk wil poetsen. Ik poets wel gewoon en zing een liedje maar er moet toch gepoetst worden (heeft ook al kiezen)
6 maanden geleden
Hier doet ze het eigenlijk wel goed, ze vind het juist wel interessant en de tandpasta (Jordan) vind ze wel lekker. We laten haar na het poetsen ook zelf een beetje met de tandenborstel "spelen" zodat ze het ook als iets leuks ziet. Afgelopen week wilde ze een keer niet, toen hebben we het gewoon overgeslagen, den volgende dag wilde ze weer wel. Als je het gaat forceren gaan ze het alleen maar als iets engs of negatiefs zien.
6 maanden geleden
Reactie op Nini1234
Wanneer poetsen jullie de tanden? Ik zie dat ze adviseren voor het slapen g ...
Ik had gelezen van tot ze kunnen spoelen, hen een slokje water te laten drinken. Kan niet zo veel kwaad dat ze het doorslikken, zijn hele kleine hoeveelheden. Ze raden aan om deze leeftijd maar hoeveelheid tandpasta ter grootte van rijstkorrel te gebruiken dus da's echt weinig.
In dacht dat het aangeraden werd 's morgens en 's avonds voor slapen tanden te poetsen. Is ook niet erg als ze daarna nog melk krijgen. Ik doe het in de praktijk vooral 's morgens en nog niet zo vaak 's avonds. Voelt niet altijd heel nuttig omdat hij nog maar 4 tanden heeft.. maar moet mss ook 's avonds beginnen doen.