10 Reacties

3 maanden geleden

Ik moest ook meteen aan diabetes denken eerlijk gezegd. Het lijkt mij erg veel voor zo’n kleintje. Op voedingscentrum staat als richtlijn 1 liter vocht per dag, dat is inclusief melk. https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/dreumes-en-peuter/wat-geef-ik-te-drinken-.aspx#hoeveel_drinken_heeft_je_kind_nodig

3 maanden geleden

Lijkt me wel erg veel heeft hij zijn melk flessen nog wel nodig?

3 maanden geleden

Reactie op Nina30

Lijkt me wel erg veel heeft hij zijn melk flessen nog wel nodig?
Iets waar melk inzit kwa pap yoghurt of kaas moet hij helemaal niet...dus tja die melk is welnodig. Heb ook wel eens een dag zonder geprobeert, dan drinkt ie gewoon een extra fles water😅

3 maanden geleden

Reactie op Caatje1988

Iets waar melk inzit kwa pap yoghurt of kaas moet hij helemaal niet...dus t ...
Ik zou gewoon eens het consultatiebureau raadplegen of via de ouderen chat die zijn alle werkdagen bereikbaar . Ik stel daar af en toe ook eens een vraag op .

VRIEND

3 maanden geleden

Op zich hoeft een kind maar 300 ml zuivel per dag. Dus als hij 200 ml krijgt bij zijn pap en dan s avonds nog een fles van 100 ml krijgt hij al genoeg zuivel binnen en haal je al 260ml extra vocht weg. Verder vind ik het ook wel klinken als behoorlijk veel voor zo’n ukje inderdaad. Dus zou zeker ook eens navraag doen bij consultatiebureau.

3 maanden geleden

Reactie op MomAy

Op zich hoeft een kind maar 300 ml zuivel per dag. Dus als hij 200 ml krij ...
Bij ze pap zit water geen melk, ga indd maandag wel even navragen bij consultatiebureau

3 maanden geleden

Volgens mij is op deze leeftijd 1 tot 1,5 liter prima.

3 maanden geleden

Verder zou ik zelf geen melkfles geven sochtends als hij ook gewoon havermout als ontbijt al eet. Of misschien een klein beetje 100 ml ofzo in een bekertje.

3 maanden geleden

En wat gebeurt er als je de bekers minder vol doet? En alleen aanbied op vaste drink momenten? Super goed natuurlijk dat er zoveel gedronken word.

3 maanden geleden

Ik zou me er niet al te druk om maken. Even vragen bij consultatiebureau is goed maar 1,5L lijkt mij prima. Je kan bijna niet echt teveel water drinken, dat plas je prima gewoon uit als je gezonde nieren hebt. Dus idd even checken of het nog in de range van normaal is en er geen suikerziekte onderliggend is (kleine kans op deze leeftijd) maar anders lekker blijven geven en niet ‘reguleren’ door minder aan te bieden.