9 Reacties

2 jaar geleden

Schone luier alvast onder de vieze luier leggen. Zo trek de vieze luier weg en mocht ze gaan plassen,plast ze op de schone luier en wordt niks nat

2 jaar geleden

Reactie op Ymamxx

Schone luier alvast onder de vieze luier leggen. Zo trek de vieze luier weg ...
Zo deden wij het okk, zowel bij meisje als bij jongen nu

2 jaar geleden

Onze dochter doet dit ook. Een veegje over het buikje of even laten luchten hielp bij ons ook niet. Het eerste wat ik doe is de luier open maken en meteen het natte doekje erop leggen.Dat is wat kouder. Zij kan dan nog een plasje doen terwijl ik een schone luier en luierzalf klaar leg. Is echt maar een paar seconden extra, maar ik merk dat de kans dan groter is dat ze nog een plasje doet. Vind dit ook handiger, want het natte doekje houdt de plas dan ook wat tegen.

2 jaar geleden

Ik leg de nieuwe luier al klaar onder de oude, doe de oude open en leg een vochtig doekje onder de navel en doe de oude dan weer wat dicht. Als ze dan nog plast tijdens het verschonen zelf, leg ik snel een paar biokatoendoekjes - waarmee we verluieren met liniment - erop zodat dit direct zoveel mogelijk absorbeert. Ik heb op die manier quasi zelden nog voor dat haar kledij en verschoonkussen nat worden eigenlijk !

2 jaar geleden

Reactie op Ymamxx

Zo doen wij het ook

2 jaar geleden

Hier hebben we het ook bijna dagelijks voor. Ook wanneer ze in bad gaat plast ze vaak alles onder op de badcape/verzorgingskussen en zelf wij zijn soms gedoopt. We proberen nu ook met het natte doekje en de luier er onder en er zijn toch al minder ongelukjes tot nu toe...馃き veel succes! 馃崁

2 jaar geleden

Reactie op Ymamxx

Ja zo doen wij het ook! En voor de zekerheid leg ik vaak ook een doekje erop.

2 jaar geleden

Had ik ook! Mijn stappenplan: 1. Nat doekje op de navel 2. Nieuwe luier eronder 3. Oude luier open maken 4. Dan bedenkt ze vaak alsnog dat ze gaat plassen als je halverwege bent met verschonen. Als ik dat zie. Dan houdt ik de luier aan twee kanten omhoog waar de plakstrips zitten. Zodat hij aan haar rug goed sluit. Anders loopt het inderdaad zo via haar rug naar de romper en het verschoonkussen. Dit zorgt voor veel minder ongelukjes, maar goed, vannacht had ik het ook weer hoor 馃う馃徎

2 jaar geleden

Ik leg er ook een schone luier onder. En ik doe eerst een doekje langs de voorkant want dat stimuleert vaak door de kou het plassen, dan hoop ik dat wanneer ze moet plassen dat meteen gaat doen! En ik trek de romper echt ver omhoog zodat als ze plast het niet op de romper komt. En als het schoon is super snel de luier er weer voor 馃槀