25 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben hier ook benieuwd naar 😊

3 jaar geleden

Arnica tabletten voor sneller herstel van je beurse onderkant.. Ipv flesje kun je ook gewoon zo’n waterflesje kopen met een tuutje zeg maar, zoals bij een bidon. Of dus een bidon gebruiken als je die al hebt. Scheelt weer wat centen.

3 jaar geleden

Reactie op Lot321

Arnica tabletten voor sneller herstel van je beurse onderkant.. Ipv flesje ...
Arnica Montana D6 is dat trouwens

3 jaar geleden

Ik had bij mijn vorige zwangerschap bij beide toiletten een grote bidon fles van Spa oid staan, werkte prima! Ligt eraan of je borstvoeding wil geven maar dan zijn de thermopads van Avent heel fijn, zowel warm als koud te gebruiken. Borstcompressen, purelan zalf, gewoon maandverband. Oh en peren en kiwi’s om de boel weer op gang te krijgen 😅

3 jaar geleden

Ik had na m’n bevalling zoveel moeite met naar de wc gaan, alles zat verstopt en ik durfde gewoon niet te persen.. totdat m’n kraamzorg op dag 5 zei dat ik nu toch echt wel eventjes moest gaan poepen omdat ik anders een clysma moest 😅 en toen moest m’n man nog oppad om allerlei zakjes en laxerende middelen te halen enzo 😂 dus deze keer zorg ik dat ik voldoende in huis heb wat mij helpt bij het poepen haha!

3 jaar geleden

Ik ben van plan om menstruatie ondergoed te kopen! Kreeg die tip laatst

3 jaar geleden

Maandverband van kotex, is super zacht en huidvriendelijk. Wat ze in het ziekenhuis hebben en wat in mijn kraampakket zat kreeg ik helaas uitslag van. Dus nu gelijk die van kotex in huis gehaald. En voedingscompressen van de Etos zijn heel fijn. Die van de Kruidvat zijn waardeloos zodra je beweegt zit het los in je bh. Appelstroop adviseerde de kraamverzorgende om in huis te halen, is ideaal om te koelen🤣

3 jaar geleden

Reactie op ManonElaani

Ik had na m’n bevalling zoveel moeite met naar de wc gaan, alles zat versto ...
Slim! Ga ik ook even in huis halen uit voorzorg. Lijkt me ook doodeng dat poepen na de bevalling. Schijnt heel pijnlijk te zijn? De derde bevalling is dat toch? Na de baby en de placenta. 😅

3 jaar geleden

Draagbare bidet! Is heel gemakkelijk in gebruik en spoelt het lekker na zonder harde straal

3 jaar geleden

Slim! Ga ik ook even in huis halen uit voorzorg. Lijkt me ook doodeng dat p ...
Ik was er ook super bang voor en deed helemaal geen zeer bij mij ondanks alle hechtingen.

3 jaar geleden

Nog fijner is roosvicee pruimen. Dit helpt ook enorm voor de stoelgang zonder allerlei smerige zakjes.

3 jaar geleden

Hahaha ja verschrikkelijk 😂 Je associeert dat persen niet meer met poepen, maar met bevallen 😂 ik denk dat het ook wel scheelt hoor of je hechtingen hebt of niet, ik had er heel veel en ik dacht dat kapot zouden gaat bij het persen. Dus van die laxerende zakjes enzo waren echt heel fijn!

3 jaar geleden

Reactie op ManonElaani

Hahaha ja verschrikkelijk 😂 Je associeert dat persen niet meer met poepen, ...
Hahahah wat een hel. Ben benieuwd hoe ik het ga ervaren straks

3 jaar geleden

Je hebt van die speciale bidons/flesjes. Vorige bevalling alleen last van jeuk van maandverband. Ik had maar 2 interne hechtingen dus met poepen was even gek maar lukte gelukkig goed. Had een bidon standaard gevuld met lauwwarm water. Wil nu menstruatie onderhoud halen alleen weet ik ook wat er nog met stolsels uit komt en daar schrok ik wel van.

3 jaar geleden

Reactie op Mom12345

Maandverband van kotex, is super zacht en huidvriendelijk. Wat ze in het zi ...
Ja die van kotex zijn wel prettig. Ga ik nu weer gebruiken. Zo'n flesje om je onderkant mee te spoelen na dat je naar de wc bent geweest. Verder roosvicee pruimen (voor de stoelgang) en/of roosvicee ferro (voor het ijzer). Curanol zalf en/of pillen voor de aambeien.

3 jaar geleden

Ik had dit fantastische ding voor tijdens het plassen zodat het niet zo zou prikken, was echt top! En zorg dat je meer kraamverband in huis hebt dan alleen het verband in je kraampakket, dat was ik de vorige keer vergeten dus man moest gauw wat bijhalen. Natuurlijk geen ramp maar fijn als het al in huis is 😊

3 jaar geleden

Reactie op ManonElaani

Hahaha ja verschrikkelijk 😂 Je associeert dat persen niet meer met poepen, ...
Heel herkenbaar! Ik had een subtotaal ruptuur dus ook flink wat hechtingen en was zo bang dat bij een beetje druk ze kapot zouden gaan. Had wel van die laxeerzakjes van het ziekenhuis meegekregen, dat was top!

3 jaar geleden

Reactie op Bjw94

Ik had dit fantastische ding voor tijdens het plassen zodat het niet zo zou ...
Ik heb deze ook! Heb dit de vorige keer echt gemist met een fles kwam ik steeds zeiknat van het toilet

3 jaar geleden

Ik heb deze ook! Heb dit de vorige keer echt gemist met een fles kwam ik st ...
Ja idd, hier kun je nog soort van mee richten hahah

3 jaar geleden

Voor borstvoeding: Rite Aid Hydrogel Pads. Bij de apotheek of drogist. Deze zijn verkoelend en geven echt verlichting als je bv nog goed moet gaan lopen! En lanoline als tepelzalf (werkte bij mij veel beter dan weleda tepelzalf) Als peri flesje gebruikte ik gewoon een maatbeker bij de 1e, daar gaat ook lekker veel in, flesjes zal je ws moeten bijvullen