18 Reacties

3 jaar geleden

Ik eet heeeel af en toe een broodje tonijnsalade… hierdoor zal ik naar mijn eigen idee echt geen hoge dosering dioxine opstapelen.

3 jaar geleden

Volg......

3 jaar geleden

Volg.... ik wil zo graag een pizza tonijn 🤣

3 jaar geleden

Reactie op Luis21

Ik eet heeeel af en toe een broodje tonijnsalade… hierdoor zal ik naar mijn ...
Ja precies, zo dacht ik ook. Het gaat bij mij trouwens ook om de tonijn salade. Fijn je reactie te lezen! Dank! 👍

3 jaar geleden

Ik eet ook af en toe vis eens per 2 weken kleine hoeveelheden kan geen kwaad waar dioxine en zink in zit. Staat ook op zwangerhap.

3 jaar geleden

Reactie op Luis21

Ik eet heeeel af en toe een broodje tonijnsalade… hierdoor zal ik naar mijn ...
Same! Vind het zooooo lekker, maar doe het wel heel weinig.

3 jaar geleden

Reactie op Julienca

Jaa te lekker! Je zou denken dat die voldoende verwarmd wordt en dat het af en toe wel kan toch?😅

3 jaar geleden

Reactie op Marielle1088

Jaa te lekker! Je zou denken dat die voldoende verwarmd wordt en dat het af ...
Het heeft met de dioxine en zink te maken die in tonijn zit.

3 jaar geleden

Reactie op SkumurRT

Oh tuurlijk 😊

3 jaar geleden

Ik eet het eerlijk gezegd wel af en toe. In mijn vorige zwangerschap mocht het nog en toen veel gegeten Nu ongeveer 1x per week. Maar het is ook zo dat ik vaak niet weet wat ik anders moet eten of bestellen. Ik eet geen vlees en afkeer voor zalm ineens.

3 jaar geleden

Ik eet 1 x in de maand een zelfgemaakte tosti tuna melt, verder eet ik nagenoeg niks door HG dus zolang het niet vaker is heb ik liever dat ik in ieder geval iets wegkrijg

3 jaar geleden

Reactie op Julienca

Gewoon doen en lekker genieten 😋

3 jaar geleden

Reactie op SkumurRT

Het gaat om dioxine en kwik toch? Niet zink. Zink is net goed voor de foetus.

3 jaar geleden

Ik zag dat je wel een vegan tonijn hebt bij de AH... maar geen idee of het iets is🤣

3 jaar geleden

Ik doe het personeel niet. Maar ik vindt deze vegan variant heel goed: https://www.gardengourmet.nl/product/vegan-vuna

3 jaar geleden

Ik doe het persoonlijk niet, omdat ik “bang” ben dat ik daarmee mijn eigen grenzen steeds makkelijker ga vervagen, ook met andere voedingsmiddelen. En ik denk maar zo: het is maar voor even, als dat al niet lukt? Het is niet voor je hele leven ofzo, maar een paar maanden moet je toch wel lukken? Maar ik snap ook als mensen het wel eten, omdat het volgens mij over kleine risico’s gaat als je het minimaal neemt…….maar ik kan het niet goed inschatten of wetenschappelijk onderbouwen.

3 jaar geleden

In NL wordt er heel streng gezegd niet eten. Maar in Amerika wordt gezegd max 2x per week eten. Dan kan de 1 ook weer zeggen dat het afhangt van waar de tonijn vandaan komt etc etc maar zolang je er niet te veel van eet, net zoals met alles wat ‘slecht’ is zul je er vast geen kwaad mee doen