24 Reacties
2 maanden geleden
Ik laat m'n kleine (15 maanden) nu al een aantal maanden op de trap naar boven en beneden klauteren. Ik loop er dan achter om hem op te vangen. Kun je gewoon iedere keer doen als je naar boven moet voor iets (bij ons is dat luier verschonen, douchen en slapen voornamelijk).
2 maanden geleden
Nou hier vind ze traplopen zo leuk!! Ze blijft net zo lang voor de deur staan tot wij hem open doen haha. Maar naar beneden gaan vind ze nog te moeilijk. Achteruit lopen schijnt het veiligst te zijn, maar ze blijft dan steeds naar boven lopen. En zittend op de billen dan doet ze alsof het een glijbaan is. Dus die moeten we nog flink oefenen. Maar ik zou het gewoon proberen als ik jou pas! Het is echt heel leerzaam!
2 maanden geleden
Hier loopt hij ook zelf de trap op. Nooit geoefend eigenlijk. Gister voor het eerst toegelaten en hij klom gewoon omhoog (ik erachter natuurlijk). Heb het lang uitgesteld omdat we een open trap hebben en dat vind ik spannend. Onder de trap zit ook nog de trap naar de kelder toe, dus als hij valt, valt hij 2 verdiepingen naar beneden zo ongeveer 😅
Hebben jullie allemaal een open of gesloten trap?
2 maanden geleden
Reactie op Jalad
Hier loopt hij ook zelf de trap op. Nooit geoefend eigenlijk. Gister voor h ...
Gesloten, trap naar zolder is wel open. Vind ik ook eng en zij zelf ook gelukkig. Maar daar heeft ze niks te zoeken. Daar hebben we wasruimte en een ongebruikte kamer die we nu gebruiken als opbergruimte.
2 maanden geleden
Die waaghals van mij klimt al vanaf 11 maanden zelf de dichte trap op.. we hebben het altijd toegestaan (wel erachter lopen natuurlijk) en we hebben hem zelden hoeven opvangen. De trap af leren lukt nog niet echt, hij wil gewoon vooruit lopen en dat is natuurlijk gevaarlijk...
2 maanden geleden
Oh al meteen toen hij het wilde. Met 10 maanden ging hij heel keurig zelf zo de trap op. Gewoon lekker alles laten ontdekken en erachteraan. Zorgen dat het veilig kan.
En met 9 maanden leerden wij hem hoe hij veilig bijv van de bank af kon. Dus wij hoeven nooit bang te zijn dat dat verkeerd gaat.
2 maanden geleden
Hier klauterde de kleine man met 9,5 maand al de trap op. Hij kon net 2 weken kruipen toen. We hebben een open trap, dus ik loop erachter. Altijd al zo gedaan. Hij doet het nog steeds met handen en voeten. Lopend de trap op doet hij nog niet
2 maanden geleden
Trap op is ze hier rond haar 1e verjaardag mee begonnen. Zodra de deur open was, stond mevrouw paraat😅.
Sindsdien eigenlijk altijd zelf (met ons erachter) de trap op gegaan, behalve als ze jaar slaapzak aan heeft.
Trap af doet ze sinds een maandje (toen 14 maanden). Doet ze heel netjes achteruit. Soms heeft ze er halverwege genoeg van en gaat op de tree zitten. Dan tillen wij haar de rest naar beneden.
2 maanden geleden
Hier klimt ze sinds dat ze 1 jaar is zelf de (dicht) trap op. Natuurlijk wel altijd met iemand erachteraan.
Wij hebben niet de mogelijkheid om beneden een traphekje te plaatsen en het is altijd oppassen, zeker met een broer die de deur van de woonkamer naar de hal vaak open laat staan.
Ze wil nu ook zelf naar beneden. Daar wil ik wel binnenkort mee gaan oefenen. Ik vind haar daar nog wat jong voor, maar ze geeft zelf wel aan dat ze het graag wil leren dus dat wil ik wel stimuleren. Ze kan de gevaren natuurlijk nog niet in zien dus tot ze echt zelf de trap af mag en op mag gaat echt nog heel lang duren
2 maanden geleden
Ik heb het eigenlijk niet zo geoefend, maar op vakantie zag hij alle grote kindjes de trap van de glijbaan opklimmen. Toen wilde hij ook. Toen hand achter zn kontje gehouden en laten proberen. Nu hebben we traphekjes, maar als we met hem naar boven gaan dan loopt hij zelf. Ik loop er wel achter natuurlijk. Gaat steeds beter.
2 maanden geleden
Wij gaan elke dag al de trap samen op en af. We hebben hem al geleerd hoe hij dit het beste kan doen en hij vind het super leuk. We moeten wel goed de gangdeur dichthouden, anders staat hij met een paar seconde halverwege haha! Hij is nu een jaar en 3 maanden.
2 maanden geleden
Reactie op Lippie91
Ik lees regelmatig dat de deur naar de gang wel eens open gelaten wordt, ma ...
Oef dat is spannend kan ik me voorstellen! Als je bij Google zoekt op 'traphek rondom' dan vindt je best wel wat. Ik kwam deze bijvoorbeeld tegen:
https://www.bol.com/nl/nl/p/veiligheidshekje-voor-kinderen-openhaard-hek-beschermrooster-met-deur-metalen-kachelbeschermer-box-crash-barrier-dierenhek-deurbeschermer-voor-kinderveiligheid-zwart-300-cm/9300000162013384/?Referrer=ADVNLGOO002031-G-141423183834-S-2294485627390-9300000162013384&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwg-24BhB_EiwA1ZOx8h2JEey7zINyuLtAVDmoIczXf70IpxxFePkw91T9ptJjwqSbUPSaSxoC94IQAvD_BwE
2 maanden geleden
Wij zijn daar vroeg mee begonnen (net voor hij kon kruipen), omdat dat een soort zetje zou zijn om te gaan kruipen (dat was het hier ook). Hij kan dus al heel lang heel goed zelf de trap op en af en weet eigenlijk ook dat hij dat alleen samen met ons mag. Het hele ‘spannende’ of onbekende is er dus niet voor hem.
2 maanden geleden
Reactie op Is4b3l
Die waaghals van mij klimt al vanaf 11 maanden zelf de dichte trap op.. we ...
Ja precies dit! Op de open en de dichte trap.
Laatst ging ze wel voor het eerst billenschuivend de trap van de glijbaan af, maar die is een stuk minder hoog dan de trap thuis. ☺️
2 maanden geleden
Reactie op MBB85
Al een paar maanden, ik denk vanaf een maand of 10/11? En heb geen traphek ...
Die laatste zin snap ik niet helemaal. Het traphekje boven is toch open als het kind beneden is? (En dus naar boven zou kunnen klimmen / overloop op zou kunnen)
Hier in ieder geval wel... die is alleen dicht als kind boven is, zodat źe überhaupt niet bij de trap kan komen.