17 Reacties

2 jaar geleden

We zijn met onze baby ook naar één Arabische bruiloft geweest toen ze 5 weken oud is. Nergens last van gehad. En vorige week 11 weken oud naar een auto race (ook met harde geluiden) Ook nergens last van gehad. We hebben wel voor die race zo'n oor koptelefoons voor het beschermen van de oren, speciaal voor baby's

2 jaar geleden

Raar dat je je schoonmoeder niet mee mag nemen om te letten op de kleine. Ik ben zelf Marokkaans en bij ons is altijd iedereen welkom op de bruiloft. Dat gezegd hebbende, zou ik zelf geen baby meenemen naar een bruiloft omdat de muziek inderdaad heel hard kan staan en je kleintje hier misschien niet goed op gaat reageren. Het kan maar net zo zijn dat je zit naast een speaker.

2 jaar geleden

Verschillende flesjes geprobeerd? Mijn dochter wil helemaal geen melk uit de vriezer maar kv drinkt ze zonder problemen uit de fles. Bij m'n neefje moest z'n moeder vooral niet in de buurt zijn. Dan ging het drinken uit de fles ook een stuk beter omdat z'n melkmachine niet in de buurt was ;)

2 jaar geleden

Je kan ook nog proberen dat degene die de fles geeft een kledingstuk van jou (was je aan hebt gehad) tussen de baby en zichzelf in legt zo lijkt het net of de baby jou ruikt. Vaak doet een baby ook heel anders als mama niet in de buurt is, het zal misschien niet van harte gaan, maar zal uiteindelijk waarschijnlijk wel gaan drinken.

2 jaar geleden

Reactie op Carolavegmond

Je kan ook nog proberen dat degene die de fles geeft een kledingstuk van jo ...
En is het eigenlijk geen optie om heen en weer te rijden om te gaan voeden of dat als het echt niet meer gaat bij je schoonmoeder dat jij dan weg gaat en je man blijft en door iemand anders thuis afgezet wordt. Wij hebben donderdag een bruiloft en de kleine krijgt in de ochtend de eerste vaccinatie. Als het niet gaat rij ik naar huis (mijn ouders passen op) en rijd mijn man met zijn broer mee naar huis

2 jaar geleden

Hej Sou1992, Wat jammer dat je kleintje geen flesje pakt en vervelend dat je je schoonmoeder niet mee mag nemen. Ik ben zelf ook Marokkaans en mijn eigen broertje trouwt binnenkort. Ik ben genoodzaakt mijn kleintje mee te nemen en heb ook bedacht om hem zo’n koptelefoon op te doen, niet dicht bij speakers te zitten en vaak even de zaal uit te lopen voor wat rustmomentjes.

2 jaar geleden

Reactie op Carolavegmond

En is het eigenlijk geen optie om heen en weer te rijden om te gaan voeden ...
Dat was zeker een optie geweest, echter is de trouwfeest in Den Haag en ik woon in de bollenstreken, voor mij is het helaas niet haalbaar om steeds op en neer te rijden. Maar zou zeker een goed idee geweest zijn 🙏🏼

2 jaar geleden

Reactie op Ymamxx

We zijn met onze baby ook naar één Arabische bruiloft geweest toen ze 5 wek ...
Handig indd als ik ga zou Ik het helaas op deze manier moeten doen, ik vind het zo sneu voor m’n kleine, ze slaapt overdag ook niet tot weinig, dus ze zal veel meekrijgen va het feestje 😞

2 jaar geleden

Reactie op nblmrn

Raar dat je je schoonmoeder niet mee mag nemen om te letten op de kleine. I ...
Jaa ik vind het echt bijzonder, k heb het haar bijna moeten smeken, en uitgelegd dat ik bv geef en dit heeft niemand zien aankomen, k moet echt steun en hulp daar krijgen, maar ze zegt dat ze precies voor iedereen een plekje heeft gereserveerd, echt naar.

2 jaar geleden

Reactie op Carolavegmond

Je kan ook nog proberen dat degene die de fles geeft een kledingstuk van jo ...
Helaas hebben we dit vaak geprobeerd maar ze weigert echt de fles zelf. Ook andere flessen geprobeerd en verse moedermelk dus niet uit de koelkast maar geen optie 😭

2 jaar geleden

Je kan het ook met een cupje geven! Zoals op de foto! Krijgt ze toch wat binnen https://www.blabloom.com/nl/producten/camocup-drinkbeker-rood/4713/

2 jaar geleden

Koptelefoon meenemen, werkt echt! Heb je ook zelf rust bij. Bij mij hielp vaak moedermelk op de speen stippen van de fles. Zittend voor mij leggen werkte ook wel eens beter. Ook de bredere speendop op de fles ging beter als de smalle. Lastig weer uit te vinden wat werkt hè

2 jaar geleden

Ik zou je baby ook niet meenemen. Harde muziek is gewoon schadelijk plus veel te veel prikkels voor zo’n mini. Stom dat je schoonmoeder niet mee mag.. ze moet maar begrijpen dat je dan niet veel andere opties hebt aangezien je kind gewoon voeding moet krijgen.

2 jaar geleden

Waar is het feest? Wellicht kan je hotel heel dichtbij boeken ? Schoonmoeder op de kamer, totaal niet ideaal maar zo kan jij wel voeden en je baby heeft de rust?

2 jaar geleden

Hoe is het gegaan? Ik had precies hetzelfde een keer.. een Marokkaanse bruiloft van m'n schoonzus. Had oppas geregeld om mee te nemen, maar last minute mocht zij toch niet komen.. want geen vreemden op de bruiloft.. Had wel koptelefoon aangeschaft, maar m'n kleintje vond het niet fijn en bleef huilen. Ben daarom na 1,5 uur naar huis gegaan. Ik zat alleen maar in een kamertje namelijk. Was beetje jammer voor me man, die moest 3x heen en weer rijden. Hij was al een keer naar huis gegaan omdat ik de melk vergeten was 🙃 Was hij net terug en moest hij mij & baby naar huis brengen. Maarja is gewoon lastig en de muziek was niet normaal hard.

2 jaar geleden

Lansinoh fles al geprobeerd? Onze dochter is al mee geweest naar een bruiloft. We zijn een beetje achterin gaan zitten en regelmatig even de zaal uit

2 jaar geleden

Sou1992, hoe is de bruiloft gegaan? Hoe heb je het aangepakt?