47 Reacties

vorig jaar
Ze zullen vast wel gelijk hebben, maat tegenwoordig is het moeilijk te vermijden 😅

vorig jaar
Ik geloof best dat het niet goed voor ze is maar ik vind dat sommige mensen er wel echt zwaar in overdrijven hoor. En ergens heb ik er ook wel respect voor dat mensen het ook echt niet doen en maar continue hun kind vermaken maar ik ben absoluut niet een van die mensen. Ik snap je schuldgevoel, ik herken het namelijk ook en wanneer mijn dochter zoals vandaag helemaal niet naar een scherm heeft gekeken voel ik me wel ergens “trots” dat ik haar de hele dag zelf heb kunnen vermaken. Maar als jij lekker all you need is love wilt gaan kijken moet je dat vooral doen, denk ook aan jezelf! Ik heb ook geen zin om de hele dag alles uit de kast te moeten trekken om mn kind te vermaken, voel me dan net een clown. Ik zet gerust hey bear voor mijn dochter op als dat betekend dat ik even rustig naar de wc kan, douchen, koken of schoonmaken. Neehoor, ieder z’n ding en ik zou het bij deze gewoon lekker doen!

vorig jaar
Om vervolgens te worden opgeleid om de hele dag achter een scherm te gaan zitten toch. Respect voor iedereen. Maar niet te streng voor jezelf. Wij zetten de tv ook even aan. En met dit weer buiten, logisch!!

vorig jaar
Zeg eerlijk... Kinderen gaan met schermen opgroeien of je ze nou later een iPad geeft of niet.. tv horen ze ook vaak op de achtergrond, het is (helaas) de toekomst. Maar ik geloof wel dat als kinderen zichzelf kunnen vermaken zonder beeld dat het goed zit. Zie ook op mijn werk bij de bso dat kinderen schermen gewend zijn alleen juist kinderen waarbij het verboden word vormen echt een obsessie terwijl ik ook genoeg kinderen heb die tekenen boven een film verkiezen omdat tv kijken nieteens zo speciaal is en eigenlijk ook helemaal niet zo interessant als dat mensen doen lijken. Ik heb ook weleens tv aan op de achtergrond aan het begin keek die nog weleens naar het scherm.. nu vind hij zijn speelgoed vlinder veel interessanter. Ik denk dat de meningen hierover heel erg verdeeld zijn. Zou gewoon doen wat lekker voelt voor jezelf :)

vorig jaar
Hier gaat de tv ook aan wanneer het ons niet meer lukt om ons zoontje te entertainen. We hebben zelfs een periode gehad dat we met zn 3e veel serie keken. Toen ik doorhad dat dit te vaak gebeurde zijn we daar gelijk mee gestopt. Maar eind vd dag gaat hey bear nog geregeld aan, want dan is ons zoontje gewoon niet meer te genieten maar is het te vroeg voor bed. Of in de auto, soms ook een hel als hij zo moe is maar niet gaat slapen, dan gaat mijn vriend achterin zitten en laat dan met de telefoon ook hey bear zien.
Uiteindelijk kan je het echt niet vermijden dit is gewoon het tijdperk waar we in leven. Kindjes op de basisschool krijgen ook les met een laptop of tablet. Dus Uiteindelijk kan je je niet eens aan die richtlijnen houden🤷♀️ Gewoon doen wat voor jullie hoed werkt en voelt.

vorig jaar
Mijn oudste 2 kijken nu tv en ja de baby kijkt mee vanaf speelkleed op de grond..
Ik zit aan tafel te kolven, omdat hij net een flesje heeft gehad en ben verder alleen thuis. Dus is even niet anders!
Als ik eerlijk ben, ben ik blij dat hij even rustig is. Want hij is behoorlijk aanhankelijk en onrustig de hele dag door.

vorig jaar
Ik doe het eigenlijk ook bijna niet misschien 1x in de week.
Maar dat ligt ook echt aan wat voor dag ze heeft en hoe druk ik ben vandaag kon ze zichzelf niet zo goed vermaken en ik was druk met voorbereidingen voor het kerstdiner dus dan zet ik haar even een kwartiertje ervoor. Maar heb wel altijd de tv uit als zij beneden is. Denk dat je gewoon moet doen wat goed voelt als mijn dochtertje tot 22:30 wakker zou zijn zou ik ook zeker meer tv kijken met haar. 😅 Het is maar net in wat voor situatie je zit.

vorig jaar
Reactie op Nvv10
Hier gaat ze rond 18.30 naar bed, dus dan hebben we de avond nog voor onsze ...
Wou dat ik em zo vroeg op bed kon leggen. Maar sinds week 1 is hij al van 18:00 tot 22:00 wakker😅🫠

vorig jaar
Wij dachten eerst ook niks te doen en papa was helemaal streng maar vervolgens pakt hij hem er alsnog vooral als hij wat lastiger is erbij. Meestal proberen we wel hem van de tv af te draaien dat hij wel bij ons zit, maar niet kijkt. Ook dat gebeurt zeker niet altijd voelt conflicterend.

vorig jaar
Reactie op Nvv10
Hier gaat ze rond 18.30 naar bed, dus dan hebben we de avond nog voor onsze ...
Wat lijkt het me heerlijk om de avond voor jezelf te hebben.
Hier lukt dat helaas nog niet.
Oudste kindjes slapen rond 19.30
Baby pas tussen 21-22 als we geluk hebben
En dan ben ik al zo kapot, dat ik meestal ook maar ga slapen.
Want baby komt nog 3x per nacht en jongste is rond 06.15 weer wakker en meteen energiek en klaar voor de dag

vorig jaar
Ik doe het af en toe als ik probeer te rekken voor een fles 🙈 niks helpt maar zodra ik dan even de tv aanzet op baby tv is ze zo een kwartier aandachtig aan het kijken. Soms met tummytime ook dancing fruit.

vorig jaar
Wij doen het niet.
Maar onze kleine gaat dan ook rond 19:00 naar bed. Dus die avond heb ik wel. Al g ik er regelmatig om 20:00 achter aan omdat we nog niet altijd hele beste nachten hebben.
We kijken zelf ook amper tv hebben ook alleen 1.2.3 en Netflix🙈
Nu in de vakantie kijkt ze affe toe vanuit de box met de oudste van 9 mee die met haar switch op de tv speelt dat houden we helaas niet helemaal tegen.
Het is wel echt beter voor de oog ontwikkeling om het niet te doen.