20 Reacties

3 jaar geleden

Enige wat ik kon bedenken is een 2e kinderstoel, extra slab en evt. een meerijdplankje en als je nog geen draagzak had is dat denk ik met een 2e wel fijn.

3 jaar geleden

Inderdaad een tweede stoel en meerijdplankje. Misschien wat extra hydrofiele doeken etc. maar veel gebruik ik al niet meer van de oudste. Dus kan zo door 😊

3 jaar geleden

Wij hebben nieuwe speentjes gekocht voor de flesjes die we hadden en dat was het dan ook eigenlijk. Een kinderstoel kopen wij pas als ze zelfstandig kan zitten.

3 jaar geleden

Ons uitzetlijstje voor de 2e bestaat vooral uit dingen voor de 1e, zoals een kledingkast en nieuw bed enzo. Maar voor ons 2e kindje (naast wat al genoemd is) ook een extra babyfoon-camera en wat nieuwe speentjes op t lijstje komen te staan. Er komt ook vast wat kleding bij, misschien is dat nog wel belangrijker aangezien bij jullie de seizoenen precies andersom zijn wanneer ze geboren zijn....?

3 jaar geleden

Hier vooral een lang lijstje voor nr 1 (die krijgt een nieuwe kamer 😜) Maar een nieuwe tripp trapp, een meerijdplankje, een extra camera voor de babyfoon en wat nieuwe kleertjes sowieso voor nr 2. Verder wil ik nog wat meer investeren in wollen rompers en pakjes. Heb ik een hvid cocoon aangeschaft en slofjes.

3 jaar geleden

Ik heb een zoontje en krijg nu een meisje, iets anders dus! Kleding is dus makkelijk te vragen/kopen. Ik zit vooral met wat vraag ik nou zonder alles dubbel te krijgen. M’n zoontje is 2 als ik beval, dus kans is groot dat er een overlap is van slapen in ledikantje, dus dingen waar ik aan dacht: Bed omrander Hoeslakens Aankleedkussen hoes Bekertjes in roze (heb nu blauwe) voor als ze zelfstandig drinkt Stoelverkleiner stokke Knuffeldoekje

3 jaar geleden

Reactie op Broedkip

Ik heb een zoontje en krijg nu een meisje, iets anders dus! Kleding is dus ...
Maar must haves volgens mij niet echt iets behalve 2e babyfoon (als je eerste nog gebruikt)

3 jaar geleden

Hier vooral nieuwe kleertjes aangezien en nu een jongen op komst is na een dochter😅 Verder krijgt onze dochter vooral nieuwe dingen nu voor d’r nieuwe kamer. En er komt een tweede camera bij omdat ik het ook fijn vind om onze oudste in de gaten te houden( die gaat naar zolder toe). En er staat wat meer wol op het lijstje, onderlegger voor in het bedje en de cocoon van HVID

3 jaar geleden

Voor ons is het een nieuwe babyfoon voor de baby. En een nieuw kamertje met meubels etc voor onze dan peuter. Daarbij wat nieuwe kleding omdat ik het ook leuk vind als hij straks een ander geboortepakje aan heeft. We willen een wiegje aanschaffen of co sleepte hadden die bij de eerste niet en eigenlijk echt wel nodig gehad. En ik ben aan het kijken voor een Duowagen of iets waardoor ik ze allebei tegelijk mee kan nemen in de kinderwagen😊

3 jaar geleden

Hier inmiddels zwanger van de 3e zoon, dus veel kan ik hergebruiken. Bij de 1e zowat alles aangeschaft wat je je kan bedenken. Bij m'n 2e zoontje - nieuwe babyfoon - stokkestoel met newbornset - een paar nieuwe setjes kleding, gewoon leuk dat hij paar dingen van zichzelf had - nieuwe kolfflesjes en accessoires - nieuwe flesjes Onze eerste is wel iets eerder naar een peuterbedje gegaan dan gepland, met 2 jaar en 9 maanden. Zodat z'n broertje in het ledikant kon. Maar ging prima. Nu met de 3e heb ik echt bijna niks nodig. Heb toch wat kleertjes gekocht, en nieuwe flesjes voelt wel fijn. Maar me vooral gericht op de kamer van de andere kinderen, zodat alle babyspullen door kunnen naar de baby!

3 jaar geleden

Mijn dochter is net of bijna 2 jaar als de baby geboren wordt. Ben rond haar verjaardag uitgerekend 😄 Hier staat op het lijstje: - Extra camera babyfoon - Kidsmill stoel (zonder newborn set want die hebben we nog) - Luieremmer - Flesjes - Speentjes - Nieuw geboortepakje Wat we al besteld hebben: - Extra isofix base voor de maxicosi - Commode - Kledingkast Wij kopen eerst geen tweede ledikant. De baby gaat eerst in de wieg en we willen na de zomer proberen of mijn dochter in een peuterbed wil slapen. Iemand ervaring met een kindje van net 2 jaar in een peuterbed? Of is dat echt nog te jong?

3 jaar geleden

Mijn dochter is net of bijna 2 jaar als de baby geboren wordt. Ben rond haa ...
Mijn zoontje van 22 maanden is net over gegaan naar een groot bed omdat wij de overgang graag willen voordat de baby er is. Hij vind het veel fijner in een groter bed en slaapt beter, ik heb er dus een positieve ervaring mee😇

3 jaar geleden

Wij hebben onze zoon ook met 2 jaar over laten gaan naar een peuterbed/Juniorbed, omdat hij uit zijn ledikant probeerde te klimmen (slaapzak hield hem nog wat tegen). Het was even wennen vooral met de dekens, maar nu gaat het super! Voor onze tweede (meisje) hebben we vooral kleding, nieuwe spenen, extra camera babyfoon, meerijplankje kinderwagen en deco voor in haar kamertje gekocht. Voor de rest weet ik niet echt wat te vragen/nog aan te schaffen.

3 jaar geleden

Ik lees even mee. Van het weekend erachter gekomen dat ik zwanger ben en vanochtend al een echo zat. Zit al op 22 weken. Onze oudste is 10,5 maand. Was niet gepland.

3 jaar geleden

Wij hebben ons zoontje 2 weken geleden over gedaan naar het grote bed. Wel met valbeveiliging. Hij is van juni dus nu 20 maand en gaat heel goed. In juli krijgt hij een zusje. Dus... - nieuwe garderobe voor zusje - nieuwe kast en kamer voor hem - tweede triptrap - tweede luieremmer En verder volgens mij niet zoveel gekke dingen 😊 ja... wat 'meisjes-speelgoed' enz

3 jaar geleden

Reactie op NicoleS91

Ik lees even mee. Van het weekend erachter gekomen dat ik zwanger ben en va ...
Wow lijkt me best gek om er achter te komen dat je al 22 weken zwanger bent. Gelukkig heb je nog een week of 18 om je er op voor te bereiden en aan te wennen ❤️

3 jaar geleden

Reactie op SAN696

Wow lijkt me best gek om er achter te komen dat je al 22 weken zwanger bent ...
Het voelt ook nog wel gek en onwerkelijk. Ik merk zelf dat ik het nog moet accepteren en het een plek te geven zodat ik wel van de zwangerschap kan genieten en straks ook alle liefde aan het kindje kan geven.

3 jaar geleden

Ons zoontje krijgt er een broertje bij en hij is dan 2.5 jaar. Heb ook alles bewaard maar ga toch naar we are pregnant en shop waarschijnlijk weer een aantal te schattige pakjes. Uitbreiding voor babyfoon ! Triptrapp met babyopzet *spijt dat ik de vorige weg heb gedaan Grote jongens bed met valbeveiliging Nieuwe kast voor grote broer Traphekjes... Speentjes en flesjes Nieuwe hoes voor de maxicosi Nieuw setje beddengoed *zomerband Slaapzak van puckaboo Dat is mijn lijstje tot nu toe

3 jaar geleden

Ik heb voor de leuk wat jurkjes en leuke meisjes kleding gekocht. Mijn zoon werd vorig jaar in de winter geboren. Maar veel kan de baby dan ook aan, en scheelt dat k ik geen jongens achtige kleding had het eerste jaar. Verder slaapt mijn zoon bij ons in bed. En de baby kan ik de co-sleeper. Dus geen eigen kamer. Hoef ik me ook nu niet mee bezig te houden. We willen wel een stokke stoeltje erbij omdat we nog de baby uitbreiding hebben. Dat kuipje zeg maar. Verder moet ik nog steeds na denken over een duo kinderwagen. En ik wil wat dekentjes een lakentjes halen. Ook met naam er op laten borduren. Zelfde geld voor een mutsje en een speenkoord. Van zoontje had ik bij lovt laten maken maar deze is door iemand over genomen en wordt op dit niet niet gemaakt. Dus tips zijn welkom. Verder nog wat speentjes (van dupini) een fles speentjes. Ik gebruik glazen dus die kan ik zo weer uit de kast pakken. Dat was het wel zo’n beetje

3 jaar geleden

Onze dochter is in de maand dat ze 2 werd van ledikantje naar eenpersoonsbed gegaan (dus geen peuterbed). Geen valbeveiliging gedaan maar in t begin n matrasje naast haar bed gelegd voor de zekerheid. Niet nodig gehad, want ze is er nog nooit uitgevallen. Ging meteen goed. Zij sliep zelfs beter in t grote bed dan ledikantje, maar dat is voor ieder kind anders :)