23 Reacties
5 maanden geleden
Hier is het ook ontzettend rommelig met het 2e slaapje. Hij begint te huilen zodra we de kamer uit gaan en gaat zitten en staan aan zijn voeteneind. Echt krijsen! Elke keer terug leggen heeft vooralsnog geen nut. Vanavond is mijn man uiteindelijk bij hem gebleven tot hij in slaap viel.
Hier zijn de avonden en nachten meestal ook onrustiger als hij zijn slaapje overslaat.
Ik ga zelf kijken of hij overdag wat langer wakker moet blijven tussendoor. Het blijft zoeken met ze 😅
5 maanden geleden
Wij deden ook heel lang het 2-3-4 ritme, maar de laatste maand was het tweede slaapje drama en als ze dan eindelijk sliep, sliep ze in de avond pas om 21:00. We zijn sinds twee weken over naar een slaapje en dat gaat veel beter. Gisteren was ze niet zo lekker te pas, dus toch twee slaapjes gedaan en dat was weer drama, dus vandaag weer naar een slaapje. Ze slaapt dan van 11:30 tot 13:30 ongeveer en ‘s avonds om 19:00 naar bed.
5 maanden geleden
Kan zomaar de slaapregressie van 12 maanden zijn. Je kan de wakkertijd eventueel ietsjes verlengen tussen 1e en 2e slaapje. Of voor een slaapplek gaan met de meeste kans op slagen ( auto/kinderwagen). Meerendeel van de kindjes is nog niet toe aan 1 slaapje op deze leeftijd
5 maanden geleden
Ons ritme is:
6:30 opstaan
9:30 Dutje van Max 30 minuten
13:00 dutje tot 15:00
19;00 bedtijd.
Dutje van de ochtend moet bij ons niet lang zijn want anders slaapt hij niet in de middag.
5 maanden geleden
Reactie op pregnantmommy2023
Ons ritme is:
6:30 opstaan
9:30 Dutje van Max 30 minuten
13:00 dutje tot ...
Als wij hem wakkermaken na 30 minuten is die de heletijd slecht gezind en ogen wrijven tot middagdut. Maar slaapt dan wel inderdaad een goede middagdut, maar 3 uren lang zo zeuren tot de middag is echt vervelend, ik weet soms niet wat ik best doe 🥺
5 maanden geleden
Reactie op kelldd
Als wij hem wakkermaken na 30 minuten is die de heletijd slecht gezind en o ...
Zo lastig he… hier meestal 45 min ochtend slaap en soms uitschieter en vanmorgen dus ook uur en 10 min maar dan duurt het net bijna halfuur voordat die in slaap valt… en als die dus korter slaapt dan slaapt die wrijvel direct en echt bijna 2 u smiddags mja…. Dan heb jd wel een chago baby tot de middagslaap
5 maanden geleden
Reactie op devidevries
Zo lastig he… hier meestal 45 min ochtend slaap en soms uitschieter en vanm ...
Vandaag hebben we nog eens geprobeerd 45 min en sliep mega flink 2u dan deze middag, moest hem wakkermaken.. sliep van 09:30u tot 10:15u (wakker gemaakt) en dan van 13:15u tot 15:15u beiden onmiddellijk in slaap gevallen, ik was zo trots 😂
5 maanden geleden
Reactie op kelldd
Vandaag hebben we nog eens geprobeerd 45 min en sliep mega flink 2u dan dez ...
Ja hier ook vd week 2 u na ochtend slaap van 45 min… maar hier red hij 9:30 niet als hij 6 u wakker is..
5 maanden geleden
Reactie op devidevries
Ja hier ook vd week 2 u na ochtend slaap van 45 min… maar hier red hij 9:30 ...
Hier ook rond 6u telkens wakker, toont altijd rond 8u-8:30u vermoeidheidssignalen, die negeer ik dan wel en even rondlopen met hem, afleiden, wat wandelen met looprekje en die komt er dan plots volledig terug door 🤷🏼♀️ is dan zelfs om 09:30u plots niet meer moe, maar slaapt wel onmiddellijk dan
5 maanden geleden
Reactie op kelldd
Hier ook rond 6u telkens wakker, toont altijd rond 8u-8:30u vermoeidheidssi ...
Ohja….. ja hier sliep die vanmorgen 9:10 en 6 u wakker, idd soms gapen rond 8:30 en dan even fietsen of wandelen en is die weer back whaha.. maar vanmorgen laten slapen… uur en 10 min maar merk gelijk verschil met in slaap vallen smiddags
5 maanden geleden
Reactie op devidevries
Ohja….. ja hier sliep die vanmorgen 9:10 en 6 u wakker, idd soms gapen rond ...
Ja ik denk dan ook dat die middagdut super belangrijk wordt in de toekomst.. en dat we de ochtenddut misschien elke 2 maand moeten inkorten? Tot die dan wegvalt rond 18 maanden? 🙈🤷🏼♀️
5 maanden geleden
Reactie op kelldd
Ja ik denk dan ook dat die middagdut super belangrijk wordt in de toekomst. ...
Ja …… mja chago kind is ook niks
5 maanden geleden
Reactie op kelldd
Ja ik denk dan ook dat die middagdut super belangrijk wordt in de toekomst. ...
Gister zn eerste verjaardag gevierd, is dinsdag jarig.. was helemaal overprikkeld en veel te druk en vandaag verjaardag van zn vriendje die 1 werd en was niks aan de hand had tijd van zn leven.. even de aandacht niet op me zootnje denkt dat dat t was