15 Reacties

6 maanden geleden

Is vaak rond 18 maanden, maar je gaat het merken als het tijd is

6 maanden geleden

Het is vooral op signalen leten, wordt ze sneller wakker na het middag slaapje? Slaat ze haar ochtend wel eens over? wordt ze ineens vroeger wakker sochtends? Wilt ze ineens later naar bed savond? Gemiddeld zit het tussen de 14/18maanden als kinderen erna overgaan dus gewoon heel goed opletten 😊

6 maanden geleden

Mijn oudste begon met 11 maanden te “klieren” met 2 slaapjes. Met 13 maanden overgegaan op 1 en dat was echt top. Hoopte met de jongste dat het ook zo zou gaan maar helaas haha

6 maanden geleden

Vaak gaan kindjes juist eerder naar bed wanneer ze overgaan op 1 slaapje.

6 maanden geleden

Wij lieten onze dochter in de wagen er ochtend slaapje doen aan t zwembad (30a 45 minuten) daarna ging ze op de kamer nog 1,5 a 2 u slapen en dit slaapje eindigde dan om een uurof 4 waardoor ze ‘s avonds iets wat later naar bed kon en we normaal uiteten konden enz Stel ze zou 1 slaapje hebben van bijv 12 tot 2 is ze weer veel sneller moe en red je een latere bedtijd niet.

6 maanden geleden

Mijn zoontje is rond 09:30-10:00 echt al weer moe, ik zie dat hier voorlopig nog niet gebeuren om vol te houden tot een uur of 12:00. Volgens mij is rond 15-18 maanden “gemiddeld”. Voor wat het waard is natuurlijk.

6 maanden geleden

14 mnd is echt wel vroeg hoor... Ik zelf denk juist, zolang mogelijk 2x slapen ze is nu 13 mnd. Maar echt als ik haar nu 1x laat slapen my God dan is ze godzilla...🙈 En als ze naar 1 slaapje gaan, Dan moeten ze juist in de avond eerder naar bed...rond 18-18.30 zijn ze echt compleet afgedraaid,ik weet niet of een vakantie daar perse leuker v word

6 maanden geleden

Bij 1 slaapje is de bedtijd net vroeger dus als je later naar bed wil zou ik er 2 houden. Wij hebben tijdens onze vakantie wel een iets ander schema gehad. 's ochtends bleven we in de buurt van de camping en probeerden we ochtenddut een uurtje uit te stellen. Dus pas na 3u ipv 2u. Hierdoor sliep hij tot 11-12u. Daarna gingen we op stap en kon hij eventueel later nog een slaapje in de wagen doen. Gevolg was wel dat we om 17u-17u30 alweer op de camping moesten zijn. Wij maakten er dan gewoon een gezellige avond van, veel gezelschapsspelen op het terras

6 maanden geleden

Vooral je kindje volgen. Mijn zoon van 13 maanden slaapt vanaf 11,5 maand overdag nog maar 1x. Wel een lang slaapje van ongeveer 2,5 tot 3 uur.

6 maanden geleden

Ik vind het knap dat sommige al met 1 dutje kunnen doen. Mijn zoon altijd 2 dutjes en die duren vaak 2u 🤓 en dan slaaptie van 19-7u gemiddeld. Als ik hem eerder wakker maak van zijn dutjes dan issie chaggie en dan wil hij eind de middag een 3e dutje doen …

6 maanden geleden

Hier al vanaf 8,5 maand over op 1. Als ze ‘s middags al in slaap viel dan was het Max een half uurtje, en dan lag ze vervolgens ‘s avonds tot 21u wakker. Dus sindsdien in de middag wakker (slaapt van 10-12 meestal), en dan lekker rond 18.45 naar bed. Ze slaapt nu dus (veel) meer dan met 2 keer slapen overdag.

6 maanden geleden

Hier ook al maar 1 slaapje, ook op opvang. Onze dochter is 13 maanden. Ze slaapt van 11:00 tot 13:00 ongeveer.

6 maanden geleden

Reactie op Sara_TX

Hier ook al maar 1 slaapje, ook op opvang. Onze dochter is 13 maanden. Ze s ...
En hoelaat dan savonds naar bed?

6 maanden geleden

13 maande hier?