43 Reacties
2 jaar geleden
Ik ga met 11 weken beginnen.
Als ik m’n dochtertje nu weg leg, wordt ze direct wakker. Vanaf week 11/12 ga ik ga proberen zelfstandig in slaap te laten vallen. (Dit kan tussen 12-16 weken)
2 jaar geleden
Vanaf het eerste moment thuis. We proberen Noël zoveel mogelijk in zijn bedje te legen zodat die daar het meeste aan went. We zetten nu zijn bedje overdag in zijn eigen kamer zodat die ook aan die ruimte kan wennen en snachts slaapt die nog in zijn ledikant naast ons. Vaak doet hij 1 slaapje in de box
2 jaar geleden
Joya is nu 9 weken oud en sinds 2 weken consequent ieder dutje overdag in eigen kamer in bed met dezelfde routine. Ik maak het dan half donker dat er nog wel wat licht in de kamer is, inbaker slaapzak aan en de white noise aan ( als we thuis zijn dan anders slaapt ze gewoon in de kinderwagen of draagzak) tot nu toe gaat het goed en als ze gaat huilen loop ik even terug voor haar speentje en aai over haar hoofdje.
2 jaar geleden
Hier nog niet, kost heel veel moeite om m in slaap te krijgen en als ie slaapt is hij vaak heel snel wakker. In de draagzak slaapt hij rustig 2 uur. Aangezien ik ook nog een peuter rond heb lopen, kies ik nu voor de draagzak. De dagen dat ik alleen met hem ben proberen we het wel, dan lig ik er vaak naast. S nachts gaat heel goed in bed gelukkig.
2 jaar geleden
Als ik m slapend in bedje of box krijgt probeer ik dat wel, maar vaak lukt het hem momenteel niet dus overdag in de draagzak en dan slaapt ie vaak super snel zelfs oververmoeid.
Savonds slaapt hij wel goed in zn wiegje of ledikant. Voorheen sliep hij wel goed ook in de box overdag dus denk beetje fase 🤔
2 jaar geleden
De eerste weken heb ik onze dochter veel gedragen omdat ze in haar bed niet goed sliep. Uiteindelijk kreeg ik opnieuw bekkenpijn en irritatie aan de keizersnede door haar gewicht. 😑
Nu doen we bijna alle slaapjes in haar ledikant. We leggen ze moe en slaperig in bed. Soms moeten we meerdere keren troosten, maar het lijkt steeds beter te gaan. 🤗 Dan nog 1 of 2 slaapjes bij één van ons in een draagdoek ofzo. Gewoon omdat knuffelen heel fijn is en ze dan vaak dieper en langer slaapt. 😊
De nachten slaapt ze bij ons op de kamer in de co sleeper. 👍🏻
We hebben wel twee verduisteringsgordijnen in haar slaapkamer omdat ze super alert is. Daardoor was ze ook vaak overprikkeld en oververmoeid. Met het huidige ritme en de structuur lijkt het beter te gaan. Zowel voor haar als voor ons. We zijn hiermee begonnen toen ze net 7 weken was (dus nog maar aantal dagen). Hopelijk gaat ze hierdoor steeds makkelijker en beter slapen en kan ze ook in de toekomst op andere plekken slapen zoals bij een oppas of als we ergens op visite gaan bijvoorbeeld. 🙂
Maar zij staat voorop. Werkt dat niet, dan blijven we thuis uiteraard!
2 jaar geleden
Ik denk dat we m ongeveer vanaf week 8 elk slaapje in z'n eigen bedje hebben gelegd, omdat hij toen niet meer kon slapen in de gezinsdrukte.
Gaapje? Hop naar boven. Ging meteen prima. We hebben ook verduisterende gordijnen.
2 jaar geleden
Mijn zoontje is 7 weken en we zijn sinds 1,5 week bezig om hem op sommige momenten in de co-sleeper te leggen. Overdag doe ik het iets lichter in de kamer. Hij slaapt zo 2 à 3 uur in de middag in z’n bedje en in de avond ligt het er een beetje aan.
Soms lukt het echt niet door krampjes; dan haal ik hem weer uit het slaapzakje en valt hij in slaap op onze schouder. Ook wel lekker 😉
2 jaar geleden
Ik denk dat we m ongeveer vanaf week 8 elk slaapje in z'n eigen bedje hebbe ...
En viel hij dan zelfstandig in slaap of wel in slaap geholpen en dan in z’n bedje gelegd?
2 jaar geleden
Reactie op Michelle Hol
En viel hij dan zelfstandig in slaap of wel in slaap geholpen en dan in z’n ...
Hij valt zelfstandig in slaap. Meestal ligt ie nog wel even te pruttelen zie/hoor ik op de camera, maar bij 'm blijven of tegen 'm praten houdt 'm juist wakker (al krijg ik dit m'n moeder niet aan d'r verstand gepeuterd en ze blijft verbaasd dat ie zo weinig slaapt als zij met 'm is). Ik leg 'm dus wakker in bed en loop meteen weg.
2 jaar geleden
Vanaf 6 weken.
M’n kindje sliep beneden niet meer.
De eerste weken deed ze vaak urenlange dutjes in de box maar dat is nu voorbij.
En als ze al in slaap valt dan wordt ze snel weer wakker van geluiden.
Ik bied haar nu meerdere slaapjes per boven aan.
Tussen ze middag slaapt ze ruim 2,5 achter elkaar boven.
Even tijd voor je zelf en de kleine komt aan haar rust.
2 jaar geleden
Ik ben ermee begonnen toen hij 6 weken was. Inmiddels is hij bijna 9 weken en hebben we wisselend succes gehad. De laatste dagen lukt het wel zo'n 2 slaapjes overdag in zijn eigen bedje te doen. Ik maak de kamer overdag nog niet donker, ik had begrepen dat dit vanaf 4 maanden echt belangrijk wordt. Soms valt hij praktisch zelf in slaap en soms moeten we hem nog een beetje helpen. Ik blijf er dan bij zitten om zijn speentje te geven, een aai over zijn bolletje te geven of zijn bedje te wiegen. Hier moeten we vooral echt goed op zijn slaapsignalen letten zodat we hem op tijd in bed leggen en dan gaat het inslapen eigenlijk best gemakkelijk.