10 Reacties
2 jaar geleden
Wij gebruiken infacol om precies deze reden en het is veel makkelijker geworden voor hem om alles eruit te laten.
Daarnaast misschien even kijken of er een reden is dat hij zo veel lucht binnen krijgt. Laat hij de tepel vaak los? Hoor je veel geklak tijdens het drinken. Misschien is daar iets op de lossen. Wij zijn doorverwezen omdat ik denk dat het lipbandje van onze zoon te strak is en dat hij daarom de tepel niet diep genoeg in de mond kan nemen en dus ook geen vacuüm kan houden.
2 jaar geleden
Dank voor jullie reactie! Infacol geprobeerd, helpt niet… cinababy en probiotica ook niet. Sorry had ik eerder moeten schrijven.
Als we met z’n beentjes ronddraaien etc komen er vaak helemaal scheten los, maar het werkt niet erg verlossend, of voor Max een korte tijd.
Soms is hij onrustig en last hij de tepel los maar het gebeurt ook vaak dat hij voedingen achter elkaar vacuüm zuigt en heb niet het idee dat het uitmaakt voor de vastzittende lucht helaas. Misschien moet ik toch naar een lactatie deskundige.
Keer naar een osteopaat geweest. Ook dat had helaas geen langdurig effect.
Het is zo lastig. De halve nacht verkrampt hij constant en het is echt zo zielig. :(
2 jaar geleden
Heel herkenbaar! Ik ben er nu achter dat als hij heel onrustig aan mijn borst drinkt er een boertje dwarszit. Dus ik koppel hem dan even af en laat hem even boeren en weer opnieuw aan laten happen.
Na bezoek osteopaat is hij wel minder aan het schreeuwen en overstekken. Maar die scheten zijn niet normaal. Begint bij ons ook in de vroege ochtend.
Speentje en pink helpt als pijnstilling en weer aanleggen helpt laxerend. Ook ligt hij in een puckababy piep waardoor hij minder spartelt (maar wel nog bewegingsvrijheid heeft) dat lijkt ook ge werken.
Bij 6 weken is er een hoogtepunt schijnbaar en rond 3 maanden verdwijnt het ook weer. Ik kan niet wachten!
2 jaar geleden
Hij poepte eerst elke dag en nu sinds dit probleem om de 3/4 dagen… het is wel zachte poep en heb niet het idee dat de klachten daarna weg zijn. Dokter zegt ook dat dat normaal is met bv.
Ja ik houd me ook echt aan die 3 maanden vast haha. Ik moet zeggen dat ik inderdaad een piek merkte rond 6 weken en het nu ietsje beter is maar nog lang niet wat het is…
Volgende week maar weer naar de osteopaat en duimen.
Hier idd ook ontdekt dat er een boertje vastzit als ie onrustig drinkt. Gaandeweg leer je toch een hoop, vaak bij toeval haha.
Sab simplex heb ik eerder gehoord inderdaad! Misschien dat maar proberen. Dacht alleen dat dit zo goed als hetzelfde was als infacol en dit werkte niet helaas, maar goed, kan het altijd proberen!
2 jaar geleden
Reactie op JuliaRoelofs
Hij poepte eerst elke dag en nu sinds dit probleem om de 3/4 dagen… het is ...
Ja ik hoorde in mijn omgeving dat van Infacol de krampen soms juist erger worden. Heb het zelf nooit geprobeerd. Hier nu gepoept vanochtend met behulp van het spuitje laxeermiddel gisteravond. Ik vond het best heftig om dat te geven zo klein. Ze is weer helemaal ontspannen en aan het glimlachen dus weet wel waar de pijn vandaan kwam. Hier poept ze dus maar 1x in de week en dit is idd niet erg met bv alleen dan moet het wel gemakkelijk komen en niet na dagen gillen vd pijn. Ik hoop dat het nu weer wat makkelijker komt voor haar.
2 jaar geleden
Hoi, ik lees vooral laxeermiddelen, maar om stoelgang los te maken kan je ook glycerinezetpillen vragen bij de apotheek! Da's niet echt medicatie, maar een zetpil die de darmen eigenlijk aanzetten tot stoelgang maken (in feite willen de darmen die zetpil er terug uit duwen en dan komt er stoelgang mee). Ons meisje had ook krampjes en maakte ook moeilijk stoelgang (meer dan 6 dagen niets) en met die zetpil kwam alles er binnen 10min uit 🙈
2 jaar geleden
Hier ook herkenbaar! Vooral de laatste tijd erger geworden. Wij waren bij een chiropractor voor zijn tongriem en toen bespraken we ook zijn krampen (veroorzaakt door lucht) en toen heeft zij massageoefeningen op de dikke darmen voorgedaan en binnen no-time kwam het lucht eruit (allemaal scheten) en hadden we de rest van de dag een vrolijke baby. En nu kunnen we het zelf doen als de krampen toenemen. Kortom, een bezoekje aan een osteopaat/chiropractor zou ik zeker overwegen! Baat het niet, schaadt het niet.