17 Reacties
2 jaar geleden
Mijn zoontje van 11 weken heeft dit ook maar hij heeft last van maagzuur dus hij doet dat vaak
2 jaar geleden
Mijn zoontje van 9.5 week heeft dit ook al een tijdje. Geen idee waarom. Zelfs al zitten denken aan tandjes maar dat is wel heel vroeg natuurlijk...
2 jaar geleden
Yes mijne ook. Ik heb maar van die sjaaltjes gekocht want binnen notime was zijn shirt steeds doorweekt
2 jaar geleden
Mijn meid had die met 8 weken en toen merkte ik op dat ze ook tandjes doorkreeg. Misschien bij jullie ook het geval.
2 jaar geleden
Mijn dochtertje doet dat ook, maar zij heeft last van verborgen reflux. Opgelet dus als je ook andere signalen ziet zoals vaak de hik, onrustig drinken, onrustig of niet slapen, veel huilen, zure adem...
2 jaar geleden
Speekselklieren ontwikkelen zich. Dit kan jeuken en voor kwijlen zorgen.
2 jaar geleden
Mijn zoontje van twaalf weken doet dit ook veel, sinds een week of drie. Is heel normaal: naast dat de speekselklieren zich flink aan het ontwikkelen zijn en daarmee actiever worden, zijn kindjes van deze leeftijd alle spieren die ze hebben aan het ontdekken en trainen (dat zie je bijvoorbeeld aan het tong uitsteken, belletjes blazen), maar hebben nog geen volledige controle over alle spieren (bijvoorbeeld de spieren die nodig zijn om te slikken). Het is dus juist een goed teken! Daarnaast worden de speekselklieren nog eens extra geactiveerd doordat ze nu hun handjes veel in hun mond stoppen en erop sabbelen. Het kan ook zeker komen door doorkomende tandjes, maar bij de meeste baby's van deze leeftijd is dat het nog niet en heeft het hiermee te maken:)
2 jaar geleden
Reactie op babe '21
Hier hetzelfde! Jij er iets tegen gedaan?
Ze krijgt nu 1 schepje nan anti-reflux bij haar melkje (dus bv 120cc, 1 schepje nan anti-relfux en dan 3 schepjes nan evolia). Bij de afgekolfde melk geven we dan nan care fibers om de stoelgang te verbeteren en krampjes te verminderen, want ja dikkere pap 馃檲 pauzes bij voedingen, ze rechtop houden en ook rechtop eten geven. Verder ook een verhoogkussen onder de matras in het park en het bedje. Doet echt al enorm veel!
2 jaar geleden
Heeel herkenbaar! Hier ook al een tijdje flink kwijlen, hand sabbelen en bellen blazen 馃槤
2 jaar geleden
Ooh haha nou fijn om te lezen dat onze dochter niet de enige kwijlebal is 馃槄 maar even slabbetjes inslaan 馃槆