11 Reacties

5 maanden geleden

Hier is dit ook, niet weigeren maar doet er wel echt aanzienlijk langer over om in slaap te vallen.. savonds geen last van. Alleen met ochtend en middag slaap. Als hij korter slaapt sochtends duurt het minder lang smiddags.. ook kan het weer vorm van slaapregressie zijn… lastig he

5 maanden geleden

Dutjes kan je aanhouden, misschien half uurtje verschuiven. Wakkertijd iets uitbreiden. En dan ff kijken hoe je uitkomt met bedtijd in de avond. Hier zit hij precies tussen 1 of 2 dutjes in. (Gaat naar bed als die moe is). Ene dag heeft hij 5,5 uur wakker, en andere dag maar 4 uur. Bedtijd is hier dan ook flexibel, ene keer om 19:00 andere keer 21:00. Slaapt wel de nacht door met uitzonderingen(ziek of tandje oid).

5 maanden geleden

Reactie op Caatje1988

Dutjes kan je aanhouden, misschien half uurtje verschuiven. Wakkertijd iets ...
Ja wil de bedtijd liefste wel tussen 18.30 en 19.30 houden. Naar boven gaan dan. We hebben dan nog ritueeltje te gaan van omkleden, boekje, flesje melk. Maar ze slaapt altijd ergens tussen 19 en 20u en is daarmee rond 7.30 wakker. Gisteren waren we een dagje naar de dierentuin. Ochtenddutje thuis gedaan en middagdutje sloeg ze over. Op terug weg in de auto nog van 17 tot 17.30 geslapen. Om 18.30 naar boven gegaan en ze sliep om 19u. Toen een rustige nacht gehad. Vandaag weigert ze wederom het middagdutje. Leg haar denk ik rond 17u weer op bedje om te kijken of ze een klein dutje van 30 minuten kan doen. Dan raakt ze niet oververmoeid voor de nacht maar kan ze wel optijd naar bed. Morgen idd ochtenddutje iets later en iets inkorten. Kijken of ze dan nog wel in de middag wil slapen. Is even puzzelen en uitproberen natuurlijk wat het beste werkt.

5 maanden geleden

Reactie op Caatje1988

Dutjes kan je aanhouden, misschien half uurtje verschuiven. Wakkertijd iets ...
Ze ging overigens altijd pas naar bed als ze moe was maar daar kon ik dan ook de klok op gelijk zetten haha was zo relaxed. Maargoed wist dat er een moment zou komen dat alles weer omgegooid zou worden. Zolang de nachten goed blijven en ze overdag niet vervelend wordt van vermoeidheid klaag ik nog niet hoor 😂

5 maanden geleden

Reactie op Nurse92

Ze ging overigens altijd pas naar bed als ze moe was maar daar kon ik dan o ...
Dat dus, heb hier ook liever dat ie om 5 uur nog een dutje doet en pas om 9 uur naar bed gaat, dan, hem over ze slaap heen trekken en dat ie niet wil gaan slapen om 7 uur. Dan is het gegarandeerd een piepnacht😅

5 maanden geleden

Herkenbaar, behalve het goede slapen dan 🙈 Maar merk ook dat hij een langere wakkertijd nodig heeft waardoor we af en toe in de knoop komen. Verder gaat het zelfstandig in slaap vallen hier erg lastig momenteel. Huilen als ik de kamer uit ga, gaan zitten en staan in bed en 4 tanden die doorkomen. Al met al een interessante fase 😅 Ik probeer het allemaal een beetje los te laten en hem te volgen.. Maar inderdaad wanneer hij in de ochtend kort slaapt is de kans op een middagdutje het grootst.

5 maanden geleden

Reactie op Nurse92

Ja wil de bedtijd liefste wel tussen 18.30 en 19.30 houden. Naar boven gaan ...
Knap dat ze dan om 19:00 gaat slapen als ze 17:00 nog slaapt.

5 maanden geleden

Reactie op Nina30

Knap dat ze dan om 19:00 gaat slapen als ze 17:00 nog slaapt.
Ja ze was daarvoor om 11u wakker. Tot 17u wakker gebleven en toen half uurtje inslaap gevallen in de auto. Werd wakker omdat we thuis waren. Was moe genoeg om om 19u alweer te gaan slapen.

5 maanden geleden

Hier slaapt ze nu om 11:00 tot 13:00. Als ze 13 maand is probeer ik dit naar 12:00 tot 14:00/15:00 te krijgen. Ik merkte het ooo op dat ze langer wakker is ‘s ochtends. Op die manier een tussen oplossing, en straks ochtend dutje eraf.

5 maanden geleden

Hier slaapt ze van 10.30-12.30 ongeveer, en van 18.45-06.30

5 maanden geleden

Hier nu na 20 min ochtend slaap wakker…. Echt geen idee hoe ik nu verder de dag loopt… denk maar 3 slaapjes geen idee. Hij is ook nog ziek