18 Reacties

3 jaar geleden

Ik kwam online ergens tegen als tip: heilaarde van Luvos (moet je online bestellen want heb al een aantal winkels geprobeerd maar hebben het niet). Ik heb het zelf nog niet geprobeerd

3 jaar geleden

Ik heb hetzelfde , ik heb omeprazol gekregen en sinds ik die neem is het helemaal weg

3 jaar geleden

Reactie op Mi Lady

Ik heb hetzelfde , ik heb omeprazol gekregen en sinds ik die neem is het he ...
Ik heb het de eerste dag nog gecombineerd met rennies, omdat ik geen geduld had en echt pijnlijk last van had toen was het echt ineens helemaal weg

3 jaar geleden

Reactie op Mi Lady

Ik heb hetzelfde , ik heb omeprazol gekregen en sinds ik die neem is het he ...
Heerlijk! Heb net de huisarts ook even gebeld om iets voor te schrijven, is nog even afwachten op een belletje terug. Hoop dat ik ook omeprazol krijg 😭😅🤞

3 jaar geleden

Het word alleen niet vergoed, dus moet je zelf betalen bij de apotheek, maargoed ik vind het iedere euro waard haha

3 jaar geleden

Ik heb ook omeprazol idd daarvoor van alles geprobeerd en nu gaat het eindelijk beter

3 jaar geleden

Reactie op Mi Lady

Ik heb het de eerste dag nog gecombineerd met rennies, omdat ik geen geduld ...
Hoe lang duurde het voordat het ging werken en heb je 20mg per dag genomen? Het werd mij nu ook aangeraden door de huisarts omdat het hier steeds erger wordt. Dus fijn om te lezen dat het helpt.

3 jaar geleden

Ik ben ook lactose intolerant, maar drink wel lactosevrije melk etc. Ik heb ook véél last van maagzuur, dus had omeprazol voorgeschreven gekregen, maar hier krijg ik dan weer enorme buikpijnaanvallen/kramp + diarree van 😅. Nou ben ik dus na enorm verergeren van klachten na buikgriep (kon er niet meer van eten) gistermiddag naar de osteopaat geweest. WAT een verlichting 😮‍💨!!

3 jaar geleden

Aaaaaah ik krijg omeprazol voor de maagzuur 🥰 hopen dat het helpt

3 jaar geleden

Reactie op KarelG

Ik ben ook lactose intolerant, maar drink wel lactosevrije melk etc. Ik heb ...
Ooooh wat balen zeg! Wat doet zo'n osteopaat dan?

3 jaar geleden

Omeprazol of nexium

3 jaar geleden

Pantoprazol is hetzelfde als omeprazol maar een stuk goedkoper. Is gewoon bij de drogist te koop. Ik zou het zeker proberen! Ik knapte er enorm van op.

3 jaar geleden

Omeprazol. Die van 10 mg kan je gewoon bij de kruidvat halen hoor :).

3 jaar geleden

Ooooh wat balen zeg! Wat doet zo'n osteopaat dan?
Hij heeft weer alles los gemaakt. Ben je ooit bij een osteopaat geweest? Je hoeft er niet in te ‘geloven’ maar mij helpt het wel enorm. Hij kijkt naar je lichaam als één geheel: als een soort ketting. Als je bijvoorbeeld scheef loopt, krijg je uiteindelijk last van je rug en nek, en daarna hoofdpijn (voorbeeldje). Hij duwt op bepaalde plekken etc. en kijkt naar verbanden en balans in je lichaam. Ik werk zelf in het ziekenhuis, maar vind zo’n osteopaat ervaring toch altijd weer bijzonder. Als het maar werkt, denk ik dan 😀. Ik heb dus vandaag voor het eerst géén maagzuur meer gehad (had ik zelfs met omeprazol wel) en voor het eerst weer normaal ontlasting, zonder erge buikkramp! 🥳

3 jaar geleden

Reactie op KarelG

Hij heeft weer alles los gemaakt. Ben je ooit bij een osteopaat geweest? J ...
Oooh wat fijn zeg! Nee ik ben nooit bij een osteopaat geweest, maar hoor die term wel vaker voorbij komen op dit forum ☺️ Inderdaad, als het maar werkt! Ik wacht voor nu even de omeprazol af

3 jaar geleden

Ik heb er ook ontzettend veel last van, maar hoor dat banaan ook kan helpen! Heb het zelf nog niet getest 😅

3 jaar geleden

Aah wat is omeprazol fijn 🥰 gisteravond het eerste pilletje genomen. Voelde toen maagzuur heel erg opkomen. Sindsdien geen last meer.

3 jaar geleden

Ik kreeg vandaag antagel