3 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb ook een verstopte melkklier (ook nog zwanger en nog niet gekolfd). Mij werd lecithine aangeraden. Er is geen hard wetenschappelijk bewijs, maar veel lactatiekundigen adviseren dit wel, omdat zij er goede ervaringen mee hebben.
Het masseren werd eerder altijd aangeraden, maar volgens de nieuwste inzichten is dit juist niet goed om te doen. De verloskundige stuurde mij hiervoor deze site door, daar staat een duidelijke uitleg: www.borstvoeding.nl/uitdagingen-bij-borstvoeding/borstontsteking-hoe-ga-je-er-mee-om/
2 jaar geleden
Mijn moeder vertelde dat zij vroeger ook een ontsteking had in dr borst. En dat ik het eruit gezogen had want ik had een beetje bloed bij mn mond nadat ze me borstvoeding gaf. Dus misschien toch wel kolfen als dat al mag?
VRIEND
2 jaar geleden
Dit kan zeker tijdens je zwangerschap al! Goed koelen! Er is een nieuw borstontsteking advies sinds zomer 2022. De rest wat je lees moet je absoluut dan ook niet opvolgen.
https://www.borstvoeding.nl/uitdagingen-bij-borstvoeding/borstontsteking-hoe-ga-je-er-mee-om/#:~:text=Er%20zit%20geen%20verstopping%20IN,wat%20flink%20tegenstrijdig%20kan%20zijn.