20 Reacties
2 jaar geleden
Gewoon even ter nieuwsgierigheid, wat is de reden dat je niet wil dat ze de weeën bij je opwekken?
Je zou eventueel dadels kunnen eten en bouncen/ draaien op een gymbal. Oneffen lopen op stoepranden.
2 jaar geleden
Nou dit is wel heel toevallig! Ik heb echt, op het moment, precies hetzelfde verhaal!
Gister 16.15 uur vliezen gebroken. Wel weeën gehad maar lijken niet door te zetten. Nu wel weer krampen, maar om 15.00 uur dus een afspraak in het ziekenhuis.
Ook totaal niet wat ik verwacht had. Eerste was namelijk een stortbevalling. Zo zie je maar…Zegt helemaal niks. Kindje trekt gewoon een eigen plan 🙈
2 jaar geleden
Hoe moeilijk het ook is, probeer de angst Los te laten en probeer er positief in te staan. Ik ben van mening dat angst en of negatieve mindset de boel al dan niet onbewust tegenhoudt.
Probeer jezelf moed in te praten en te denken ik kan het. En dat je in goede handen bent en ze het beste voor hebben met jou en je kindje.
Het loopt nu anders dan gedacht en dat is natuurlijk super kut maar je moet proberen te schakelen en het te accepteren
2 jaar geleden
Ik kan je geen advies geven om het op te wekken maar probeer niet te veel te stressen. Stap onder een warme douche met je lievelingsmuziek en laat het maar over je heen komen. Ik ben inmiddels dmv een inleiding bevallen, zeker gezien jouw vliezen zelf zijn gebroken lijkt het er op dat jouw baby en lijf er aan toe zijn, misschien is het minimale voor jou nodig bij de inleiding en neemt jouw lijf het helemaal zelf over (net als bij mij!)
Heel veel succes en het komt allemaal echt wel goed
2 jaar geleden
Als je niet direct ingeleid wil worden mag je in principe wachten tot 72 uur. Ze zullen in het ziekenhuis wel extra controles uitvoeren en je moet iedere 4 uur je temperatuur meten. Mijn vliezen zijn inmiddels 26 uur geleden gebroken en ik heb ook nog geen weeën. Bespreek gewoon goed wat jouw wensen zijn, er is vaak meer mogelijk dan je denkt. Heel veel sterkte zometeen!
2 jaar geleden
Reactie op Denice1992
Gewoon even ter nieuwsgierigheid, wat is de reden dat je niet wil dat ze de ...
Ben ik ook benieuwd naar!
2 jaar geleden
Reactie op Lekkerzomers
Ben ik ook benieuwd naar!
Grotendeels horror verhalen van vrienden en familie. Ik heb een hele mooie natuurlijke eerste bevalling gehad en had zo veel vertrouwen in mijn lichaam. Ik heb ook trauma's aan ziekenhuizen.
2 jaar geleden
Bedankt iedereen voor de lieve reacties! Ik moet me inderdaad veel meer gaan ontspannen. Ik voel veel adrenaline
2 jaar geleden
Mijn bevalling begon 2 weken ook zo, mijn vliezen braken en ik had vervolgens ook geen weeën alleen wat krampen! Na 24 uur wilde ze mij ook aan de ctg leggen maar een uur voordat ik richting het zh zou gaan begonnen spontaan mijn weeën. Dit kwam nadat ik ging rommelen in huis en vooral bleef bewegen.. ook ben ik onder de douche gaan zitten met de warme straal op m’n buik dit vorderde ook m’n ontsluiting! ik snap je gevoel helemaal dat je niet ingeleid wil worden dat wilde ik ook absoluut niet, daarom had ik afgesproken met m’n verloskundige dat we met checks het tot 72 uur zouden aankijken! Dit kan dus gewoon hè.. en houd moed meid wie weet beginnen je weeën toch ineens spontaan! Ik duim voor je!!
2 jaar geleden
Reactie op Geennaam123
Grotendeels horror verhalen van vrienden en familie. Ik heb een hele mooie ...
Ik ben toevallig vorige week dinsdag ingeleid, bij mij was t een stortbevalling. T was heel heftig maar was zo blij dat alles super snel verliep!
Vanaf 14.00 begon mn eerste wee van t opwekken en 16.48 was de kleine man er.
Voor de rest helemaal geen complicaties gehad en mocht gewoon erna naar huis ♥️ er zullen zowel natuurlijke en kunstmatige bevallingen zijn die horror verhalen hebben. Probeer te ontspannen en niet te veel over een inleiding in paniek te raken. Bedenk gewoon dat je lichaam en de kleine een tikje in de goede richting nodig hebben ♥️♥️ YOU CAN DO THIS! ♥️♥️
2 jaar geleden
Zo is mijn bevalling ook begonnen, s'ochtends 05:30 vliezen gebroken, heledag mee rond gelopen, net doen alsof er niks aan de hand is. Relax. Snachts om 01:00 had ik regelmatige weeën en ze is s'ochtends om 08:29 geboren. Gewoon je ding blijven doen en niet teveel bij nadenken, heel veel succes!
2 jaar geleden
Ik mocht na gebroken vliezen max 72 uur wachten. 3x naar het ziekenhuis geweest met weeën, hielden die eenmaal aangekomen weer op. Uiteindelijk met 49 uur gebroken vliezen zette het door, en bevallen met bijna 51 uur, zonder complicaties (alleen 12 uur blijven voor observatie baby, die het overigens perfect deed).
Het is meestal gewoon verantwoord om af te wachten, zo vreemd dat deze protocollen verschillen per ziekenhuis....
Laat je goed adviseren, laat ze het goed uitleggen waarom iets geadviseerd wordt en realiseer je dat jij uiteindelijk beslist wat er gebeurt!
2 jaar geleden
Mijn weeën zijn flink bezig nu. Ze hebben me alleen weer naar huis gestuurd omdat ze weer weg vielen. Nu in de auto weer elke 4 min weeën. Pffffff
2 jaar geleden
Ik ben ondertussen bevallen. We waren thuis en ik zei nee we moeten gelijk terug. Was maar goed ook want ik mocht bijna direct persen hihi
2 jaar geleden
Reactie op Geennaam123
Ik ben ondertussen bevallen. We waren thuis en ik zei nee we moeten gelijk ...
Allereerst: van harte gefeliciteerd! Wat fijn dat je uiteindelijk niet bent ingeleid. Hopelijk maken jij en de kleine het goed 🙏. Heel veel geluk gewenst saampjes ❤.
Als ik het goed lees ben je wel in het ziekenhuis bevallen uiteindelijk? Ging dat goed ondanks trauma's aan ziekenhuizen?
2 jaar geleden
Reactie op baloubadou94
Allereerst: van harte gefeliciteerd! Wat fijn dat je uiteindelijk niet bent ...
Dankjewel! We maken het echt super goed! Niet eens een scheurtje. Ik kan gewoon plassen haha. De pijn viel echt reuze mee. Ik heb niet eens gemerkt dat ik in het ziekenhuis was. Alles ging zo snel. Gewoon met mijn eigen verloskundige en kraamzorg. Voor de rest niemand gezien behalve de verloskundige van het ziekenhuis die me complimenten wou geven omdat ze had gehoord hoe snel en vredig het verliep
2 jaar geleden
Reactie op Geennaam123
Dankjewel! We maken het echt super goed! Niet eens een scheurtje. Ik kan ge ...
Wat mega goed om te horen zeg! Geeft mij ook hoop haha. Hopelijk snel thuis van elkaar genieten 🥰.