19 Reacties

4 maanden geleden

Wat zou de reden zijn om het niet te doen? Slaapt ze zelf in of heeft ze hulp nodig? Wordt ze in de nacht wakker en gaat ze spoken? Onze dochter slaapt vanaf 11 maanden op een tweepersoonsboxspring met bedhekje. Ze slaapt heel goed. Boven haar bed heeft ze een plankje met speelgoed waar ze alleen aankomt wanneer ze 's ochtends of 's middags wakker is en nog niet klaar is om uit bed te komen.

4 maanden geleden

Wat zou de reden zijn om het niet te doen? Slaapt ze zelf in of heeft ze hu ...
Zijn die bedhekjes stabiel en sterk genoeg voor als ze er aan gaat trekken hangen of klimmen?

4 maanden geleden

Wat zou de reden zijn om het niet te doen? Slaapt ze zelf in of heeft ze hu ...
Heb je een foto van dit bed met het hekje? Ben wel benieuwd hoe lang en hoog het hekje dan is etc

4 maanden geleden

Wij hebben al heel lang een familie vloerbed. Hier slaapt Koda eigenlijk al sinds dat hij 6 maanden is in. Hij doet hier overdag in z'n eentje z'n dutjes in. Kan er zelf uit kruipen als hij wakker wordt en gaat dan heel lief spelen. Super fijn!

4 maanden geleden

Reactie op Mi Lady

Zijn die bedhekjes stabiel en sterk genoeg voor als ze er aan gaat trekken ...
Die bedhekjes die wij hebben wel. Heb gekeken naar de reviews en tot nu toe doen ze het goed. Ze klimt er niet uit.

4 maanden geleden

Reactie op esb99

Heb je een foto van dit bed met het hekje? Ben wel benieuwd hoe lang en hoo ...
Bedhekje: https://www.bol.com/nl/nl/p/safety-1st-bedhekje-extra-lang-grijs/9200000056899322/?bltgh=trH3sLtnXEucTG37h11AKg.kagdRhNcN7XWL5VxACRH-w_0_9.12.ProductPageUrl Bed is 2m lang. Één zijkant en voeteneinde staan tegen een muur. Het hoofdeinde staat naar de deur en daar staat ze tegenaan wanneer wij naar binnen lopen. Topper ietsjes over de muur omhoog lopend, zodat ze haar hoofd niet stoot. De uitgang(50cm opening) is aan het voeteneind en liggen dikke kussens voor. Ze ging in het begin veel het bed rond, maar nu ligt ze over het algemeen op dezelfde hoogte. Ze zit vaak in bed of speelt met speelgoed van het muurplankje wanneer ze wakker is. Ze klimt, hangt of staat niet tegen het bedhekje aan. Ik ben er heel blij mee. 😊

4 maanden geleden

Ik zou ook graag overgaan op een vloerbed. Ik ben alleen bang voor extra 'strijd' bij het slapengaan. Dat ik haar dan in bed leg maar ze door heel de kamer gaat/aan de deur gaat staan ipv nu in het ledikantje. Misschien een kwestie van een paar avonden doorbijten en haar telkens weer in bed leggen? Iemand ervaring mee?

4 maanden geleden

Bedhekje: https://www.bol.com/nl/nl/p/safety-1st-bedhekje-extra-lang-grijs/ ...
Maar dan zit ze dus eigenlijk 'vast' in bed zoals in een ledikant? Want het punt van een vloerbed is toch dat ze er zelfstandig in en uit kunnen?

4 maanden geleden

Wij zouden ook graag overgaan op een vloerbed. Alleen is er zoveel keuze in maten en is dit geen goedkope aankoop!

4 maanden geleden

Reactie op PizzaFunghi

Maar dan zit ze dus eigenlijk 'vast' in bed zoals in een ledikant? Want het ...
Het bedhekje kun je met een soort spanband vastmaken om het boxspring heen of vastschroeven in het frane. Toch blijft er een opening van 50cm wat ik heb dichtmaakt. Een vloerbed kan met hekje en opening zoals wij hebben, dan maak je de opening dicht en wanneer de hoogte van het hekje hoog genoeg is hoeft een kindje er niet zelfstandig in en uit te kunnen. Dan is dit optioneel voor later. Een vloerbed als in alleen een lattenbodem en matras zonder omheining zou ik persoonlijk nog niet voor gaan. Voor deze leeftijd zou ik het zelfstandig in- en eruitgaan nog niet willen motiveren + ze kunnen in hun slaap er ook uitrollen door die kleine opening heen. Maar ik weet niet hoe het kindje van een ander is, misschien is die wel makkelijk met in- en doorslapen. Dan hoeft die zelfstandigheid geen probleem te zijn. Hier heb ik bewust gekozen om de opening te sluiten, maar blijft dit voor later wel optioneel. Heb wel alvast een opstapje voor het bed gehaald.

4 maanden geleden

Het bedhekje kun je met een soort spanband vastmaken om het boxspring heen ...
Van welk merk is zo’n vloerbedje dan met hoog hekje zoals jij beschrijft? Ik heb al een tijdje zitten rondzoeken maar vind alleen met lage hekken of openingen die niet dicht kunnen ofzo..

4 maanden geleden

Wij hebben vanaf 1 jaar dit vloerbedje. Bewust niet gekozen voor een hekje. Hij klimt overal op en te bang dat ie alleen maar hoger valt met hekje. Moet ik er wel even bij zeggen dat ons zoontje Vanaf 6 maanden al de hele nacht door slaapt en zelfstandig in slaap kan vallen. Rond 9 maanden werd hij opeens meerdere keren per nacht wakker omdat hij met zn armen of benen tussen de spijlen zat of zn hoofd stootte. Vandaar ook de bewuste keuze een bedje te nemen zonder hekje. De eerste nachten wel kussens/kleedjes op de vloer gehad en uiteraard ervoor gezorgd dat de kamer volledig babyproof is. Na een week sliep ie vaak op de grond en daarna vond ie z’n bedje vanzelf weer terug. Als ik hem nu (bijna 14 maanden) s’avonds naar bed breng dan gaat hij soms nog even kort spelen, zodra die moe is kruipt ie vanzelf in bed. Eruit vallen doet ie niet meer, blijft nu de hele nacht liggen en als ie s’ochtends wakker word gaat ie ook eerst spelen, na een half uurtje roept ie mama.

4 maanden geleden

Reactie op draakiejes

Wij hebben vanaf 1 jaar dit vloerbedje. Bewust niet gekozen voor een hekje. ...
Waar heb je dit bed gekocht? :) Veel van die huisjes zijn zo duur, 350€ ofzo voor een simpele houten constructie lijkt me wat overdreven

4 maanden geleden

Reactie op PizzaFunghi

Waar heb je dit bed gekocht? :) Veel van die huisjes zijn zo duur, 350€ ofz ...
https://treetale.nl/product-category/kinderbedden/huisbedden/?gad_source=1&gbraid=0AAAAABevOXqH6BQO_o3733vjtd9fUkQ8e&gclid=CjwKCAjwlbu2BhA3EiwA3yXyu0kt46antYxcrJgzGyhP_lHa0rjhLq2MWbOBRLWKoDplZ_v4uapAfxoCae4QAvD_BwE Het is inderdaad behoorlijk duur… je moet er bij de meeste ook nog eens los een matras bij halen. Ik heb ook enorm lang getwijfeld, Ik had wel wat goedkopere voorbij zien komen, maar dan zie je ook veel dunnere latjes. Ik ga er vanuit dat hij hier nog een paar jaar van kan genieten.

4 maanden geleden

Reactie op draakiejes

https://treetale.nl/product-category/kinderbedden/huisbedden/?gad_source=1& ...
Ja inderdaad bij goedkopere ook al slechte reviews gezien over splinters ofzo en dat wil je natuurlijk niet. Ik denk alleen dat het montessori idee de prijs zo hard opdrijft. Of misschien zijn we de echte prijs van hout vergeten en is dit redelijk. Nog even kijken of er budget over is na onze verbouwing. Ik zou dan inderdaad al een groot bed (90x200) kopen en dan kan dat heel lang mee natuurlijk.

4 maanden geleden

Hoi! Ik wilde nog even reageren met een positieve ervaring over een vloerbed. Onze dochter kon niet zelf in slaap vallen in het ledikant, dus we moesten haar altijd slapend neerleggen (waardoor ze regelmatig wakker werd...) en ze bonkte zichzelf vaak wakker tegen de spijlen. Nu slaapt ze in een groot vloerbed waar we bij kunnen liggen tot ze slaapt. Echt een uitkomst! Ze rolt het hele bed door. Iedereen slaapt nu lekkerder... We hebben een vloerbed met een vast hekje en een opening. Treetale is inderdaad duur, maar kan het wel aanbevelen. Het is een heel degelijk en stevig bed van echt hout. Doordat we een groter formaat hebben gekozen, kan ze er in theorie nog in liggen als ze een tiener is.

4 maanden geleden

Reactie op blackbirdlily

Hoi! Ik wilde nog even reageren met een positieve ervaring over een vloerbe ...
Welke maat heb je genomen ?

4 maanden geleden

Reactie op DTlove92

Welke maat heb je genomen ?
120x200, bevalt ons goed omdat we er makkelijk naast kunnen liggen