15 Reacties

2 jaar geleden

Heb je toevallig met een been meer omhoog gezeten dan de andere??

2 jaar geleden

Heb je toevallig met een been meer omhoog gezeten dan de andere??
Ik had dat laatst ook. Een been op de bank en de andere ernaast op de grond en toen was een voet dikker dan de andere

2 jaar geleden

Ik heb ook dat mijn ene enkel dikker is dan de andere en de ene kant ook rood en kon er ook even niet echt op lopen. Voeten hoog houden en een ice pack op de rode plek heeft bij mij wel enigzins geholpen. Ik kan er weer normaal op lopen in iedergeval maar nogsteeds wel dikke enkels.

2 jaar geleden

Ik heb links ook veel erger dan rechts.... begon mij al bij de eerste warme dagen. Aan mijn gynaecoloog laten zien en die wuifde het weg "oh hoort er gewoon bij, zal nog wel erger worden"

2 jaar geleden

Door de anatomische aanleg van het lymfestelsel zal je linker been bij vasthouden van vocht sneller/meer uitgesproken zwellen

2 jaar geleden

Ik heb enorm veel last van vocht in m’n enkels/voeten en rechts is altijd een stuk meer gezwollen dan links. Niemand is symmetrisch…..

2 jaar geleden

Bij mijn weten moet een trombose been enkele cm dikker zijn dan het andere been, is het rood en doet het pijn. Zou me er geen zorgen om maken zolang je dat niet allemaal hebt en anders even bellen met de huisarts voor de zekerheid.

2 jaar geleden

Ik heb ook een voet en enkel dikker. Het is soms echt een groot verschil tussen beide. Ik houd veel vocht vast door de hitte. Volgens mijn verloskundige heel normaal en hebben er veel zwangere vrouwen nu last van met de hitte. Maar mocht je je zorgen maken, kun je het altijd even laten checken door je huisarts.

2 jaar geleden

Vocht vasthouden in de zwangerschap kan voorkomen. Vooral nu met deze warmte. Brandnetelthee drinken ( werkt vochtafdrijvend ) en paar keer per dag met je benen tegen de muur gaan liggen ( 90 graden ) zodat de klepjes leeg kunnen lopen in je benen. Verder weinig vlees eten en goed water drinken. Succes ermee !!

2 jaar geleden

Heb hetzelfde vk zei dat het komt Omdat ze meer aan de rechter kant ligt vandaar meer vocht in myn ene been voet & enkels.. trekt ook niet weg

2 jaar geleden

Reactie op DesireeU167

Bij mijn weten moet een trombose been enkele cm dikker zijn dan het andere ...
Ik heb ooit een trombose been gehad en dit klopt idd. Mijn kuit was dik en vooral als ik van lig naar zit of sta ging (als het bloed weer ging stromen) ging ik kapot van de pijn (echt zware zware spierpijn in je kuit voelde het). Dus als het enkel wat gezwollen is zou ik me niet direct zorgen maken, maaar; je kan natuurlijk altijd even met de verloskundige je zorgen delen voor je gemoedsrust!

2 jaar geleden

Ik hou ook erg vocht vast in mijn voeten en enkels en bij mij is de rechterkant veel meer opgezet dan de linker. Overigens ook de voorkeursligging van de baby..

2 jaar geleden

Thanks voor alle reacties! Ben ik weer gerustgesteld ☺️

2 jaar geleden

Hi! Als ik je mag adviseren zou ik hoe dan ook langs de huisarts gaan om dit te checken, je linker been lijkt roder op de foto. Mocht het wel trombose zijn kun je er beter zo vroeg mogelijk bij zijn omdat je dan de schade beperkt. Ik heb er 4 weken mee doorgelopen deze zwangerschap omdat m’n verloskundige zei dat het erbij hoorde, maar zo’n spijt van! Dus please check het voor de zekerheid!! Liefs!xx

2 jaar geleden

Reactie op MarKo19

Ik heb ooit een trombose been gehad en dit klopt idd. Mijn kuit was dik en ...
Hi Marko! Heel benieuwd hoe jij hier uit gekomen bent?