30 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde. Nu krijgt die van ons speen M ivm. Verdikking ik dacht dat het daar aan lag

2 jaar geleden

Ik heb dit ook, al sinds het begin. Dacht zelf dat het kwam doordat onze dochter heel onrustig is tijdens de fles 😅

2 jaar geleden

We hadden dit. Hij had een te korte, deels verborgen tongriem en een te kort lipbandje. Nu dit is gelaserd lekt hij geen melk meer. Maakt hij/zij wel een goed vacuüm?

2 jaar geleden

Lijkt me dat het dan te snel gaat!

2 jaar geleden

Reactie op Linde97

We hadden dit. Hij had een te korte, deels verborgen tongriem en een te kor ...
Nou mijn dochter heeft ook kort tongriempje dat zou het dus kunnen zijn

2 jaar geleden

Reactie op Kellssss

Lijkt me dat het dan te snel gaat!
Ja dat zou kunnen maar speen 1 van brown gaat te langzaam en 2 te snel

2 jaar geleden

Bij ons was de speen van difrax te smal. Niet klein, maar echt smal. Een bredere speen werkte beter voor ons. Hoe heeft je baby de lippen om de speen? Ze moeten echt net als een visje getuit om het speentje heen. Helpt echt tegen lekken! Je kunt ze zelfs met je vinger aan het begin van het drinken de lipjes een beetje naar buiten trekken als ze naar binnen staan.

2 jaar geleden

Reactie op baloubadou94

Bij ons was de speen van difrax te smal. Niet klein, maar echt smal. Een br ...
Oké mag ik vragen welke speen jullie gebruiken?

2 jaar geleden

Onze logo(voor reflux) zegt dat het dan te snel gaat.

2 jaar geleden

Reactie op Leonate

Je kan ook tijdens het drinken even een rust momentje geven door de fles even naar onder te houden zodat er geen melk in het speentje zit! Wel het flesje in de mond houden en als je denkt dat het weer kan dan flesje weer omhoog doen zodat er weer melk komt. Zo doen wij het als m’n man een flesje geeft in de avond. Bij haar gaat het vaak ook te snel, vooral omdat ze bij de borst hard moet werken en flesje zo door gaat.

2 jaar geleden

Reactie op Leonate

Nou mijn dochter heeft ook kort tongriempje dat zou het dus kunnen zijn
Je zou dan kunnen overwegen om er iets aan te doen. Bij ons was difrax s te langzaam maar daarmee lekte hij geen melk. Difrax fase 123 was te snel en dr Brown 2 leek ook te snel, hoewel hij er wel 20-30min over deed, maar nu hij gelaserd is is dr Brown 2 perfect. Je zou natuurlijk ook eerst andere spenen kunnen proberen, zou fijn zijn als daarmee het probleem verholpen kan zijn. Klakt ze ook aan de fles of heeft ze ingezogen wangen? Hij verslikte zich ook soms maar dat is nu ook veel minder

2 jaar geleden

Reactie op Leonate

Oké mag ik vragen welke speen jullie gebruiken?
1 van Avent met speenmaatje 1 (zie foto) en Mam Mam Easy Anti Colic fles speenmaatje 0 (ze is een snelle gulzige drinker dus hebben kleine speenmaat).

2 jaar geleden

Reactie op Linde97

Je zou dan kunnen overwegen om er iets aan te doen. Bij ons was difrax s t ...
Ja difrax s gaat bij haar nog te snel. Heel lastig Ze klakt wel maar geen ingezogen wangen

2 jaar geleden

Reactie op baloubadou94

1 van Avent met speenmaatje 1 (zie foto) en Mam Mam Easy Anti Colic fles sp ...
Ga ik dat eff proberen Want toen ze net geboren was had ze prematur speen erop omdat ze de gulzig was.

2 jaar geleden

Hier moest ook het tongriempje en lipbandje gelaserd worden. Nu eigenlijk geen problemen meer mee! Mijn verloskundige had ons hier een verwijzing voor gegeven. Ik wilde het toch even voor de zekerheid laten controleren omdat ze anders ook problemen kunnen krijgen met praten (slissen ofzo). En bij baby's kunnen ze het nog laseren zonder narcose of spuiten verdoving. Dan gebruiken ze verdovende creme

2 jaar geleden

Reactie op Leonate

Ja difrax s gaat bij haar nog te snel. Heel lastig Ze klakt wel maar geen ...
Ik zou dan eerlijk gezegd een beoordeling vragen om te klieven. Het klakken en het lekken geeft aan dat ze geen goed vacuüm heeft en dus moeilijker de melk naar binnen kan krijgen. Kost waarschijnlijk dan ook meer energie dan nodig. Wij merken hier dat hij een stuk rustiger drinkt nu, veel prettiger voor hem ook :) Hoewel zo'n ingreep natuurlijk echt niet leuk is

2 jaar geleden

Reactie op JamieP

Hier moest ook het tongriempje en lipbandje gelaserd worden. Nu eigenlijk g ...
Oh ok dan ga ik eff informeren misschien lost dat het probleem op dank je wel

2 jaar geleden

Ik vond dit ook een fijne om te beoordelen of er sprake is van ongemak. Dat hielp mij wel in de beslissing om te laten laseren. Let op tekenen van stress of ongemak bij je kindje: gespreide vingers e/o tenen, melk die wegloopt in de mondhoeken, zorgelijk kijken van je kindje, hoofd wegdraaien of fles wegduwen, naar binnen schrokken van de melk, hijgen of een gierende ademhaling.

2 jaar geleden

Reactie op Linde97

Ik vond dit ook een fijne om te beoordelen of er sprake is van ongemak. Dat ...
Oké heb je verwijzing nodig van huisarts daarvoor? Veel dingen wat je hier noemt komt mij wel bekend voor

2 jaar geleden

Reactie op Leonate

Er bestaat een tussen speen van de dr browns spenen. De newborn/transition speen. Die kun je alleen kopen op de website van dr browns! Cx