8 Reacties

5 maanden geleden

Ik zou zelf overstappen op volle melk. Ik geef nog bv, en dat is in principe ook 'volle' melk. Kunstvoeding ook overigens. Jonge kinderen krijgen vaak te weinig vetten binnen, dus daarom zou ik voor volle melk gaan.

5 maanden geleden

Deze vraag had ik ook. Bij het CB adviseerden ze hier halfvolle melk. Redenatie geen idee. Maar vond t wel prima aangezien ik dit ook voor mezelf in huis heb. 👀

5 maanden geleden

Voedingscentrum : Geef ik mijn kind volle, halfvolle of magere melk? Je kunt je kind vanaf 1 jaar het beste halfvolle of magere melk geven. Die soorten bevatten minder verzadigd vet dan volle melk. En dat is beter voor hart en bloedvaten. Soms hoor je berichten dat volle melk drinken helpt overgewicht te voorkomen. Hiervoor is onvoldoende wetenschappelijke onderbouwing. Ook voor verhalen dat volle melk beter zou vullen is geen bewijs.

5 maanden geleden

Kind en Gezin raad eerder volle melk aan: https://www.kindengezin.be/nl/thema/voeding/vaste-voeding/vaste-voeding-van-peuter-tot-kleuter Maar denk dat het echt niet zo veel uitmaakt.

5 maanden geleden

Ik geef zelf volle melk en ook vol vette Griekse yoghurt!

5 maanden geleden

AH havermelk met toegevoegde calcium. Na het borstvoeding geven en het besef dat wat ik doe hetzelfde is als wat koeien doen… ben ik echt tegen normale melk geworden. T is niet oké dat kalfjes snel worden weg gehaald zodat wij, de mens, die melk bestemd voor kalfjes, kunnen drinken. Maar zo kijk ik er naar :-)

5 maanden geleden

Volle melk. Advies gekregen omdat mijn dochter niet zo zwaar is

5 maanden geleden

Hier geef ik halfvolle melk. Drinkt hele fles van weg. Geen gejengel ‘s avonds om meer. Groeit volgens de lijn.