20 Reacties

één maand geleden

Oh leuke fase he! Die van mij gaat ook helemaal uit z'n stekker zodra die nee hoort of doe maar niet, zelfs met liggen op de grond erbij. Het is lastig en vermoeiend maar ook dit gaat over. Ze proberen hun grenzen te verleggen

één maand geleden

Reactie op Wendy010

Oh leuke fase he! Die van mij gaat ook helemaal uit z'n stekker zodra die n ...
Klopt helemaal maar hoe ga je ermee om? Ik weet echt niet wat ik moet doen om te laten zien dat er geluisterd moet worden

één maand geleden

Mijn zoontje (16 maanden) had dit vorige maand heel heftig. Duurde 2 weken. Sloeg dan ook met zijn hoofd naar achteren. Ik legde hem op zijn rug op de grond en liet hem dan gewoon uit razen. Zodra hij weer rustig was ging ik rustig met hem praten. Ik: snap dat je het niet leuk vind dat dit niet mag, maar dat is vies of doet pijn. Dan gaf hij mij een kus en ging weer spelen. Tot het volgende drama punt en dan weer opnieuw. Het is gewoon herhalen en uitleggen. Is hier het enige wat hielp. Nu is hij vooral gefrustreerd als hij iets niet voor elkaar krijgt. Blokjes stapelen of iets dergelijks.

één maand geleden

Reactie op Lorenaxx1

Klopt helemaal maar hoe ga je ermee om? Ik weet echt niet wat ik moet doen ...
Ligt helemaal aan hemzelf op dat moment. De ene x wil die even uitrazen en de andere x wilt die getroost worden. Ik leg hem altijd uit waarom het niet mag en dan komt t meestal wel goed. Ookal doet die het 10min later bij wijze van weer

één maand geleden

Ik hoop gewoon dat dit snel voorbij is. Ik laat haar niet graag ongelukkig worden meer tegelijkertijd moet het leefbaar blijven. Vorig weekend was dit ook zo. Bij de onthaalmoeder gaat alles vrij goed op korte momenten na. Soms denk ik echt ligt het aan ons

één maand geleden

Herkenbaar, lieve mama. Hoor het ook veel om me heen. Schijnt ook echt wel gekoppeld te kunnen worden aan deze fase/sprong 10/slaapregressie. Hier hetzelfde verhaal. Gelukkig is alles een fase! ❤️ En mocht het je echt zorgen baren, dan kun je bijv. altijd het consultatiebureau bellen, die zullen dat ook vast weten!

één maand geleden

Reactie op Lorenaxx1

Ik hoop gewoon dat dit snel voorbij is. Ik laat haar niet graag ongelukkig ...
Bij jou voelt ze zich veilig en vertrouwd vandaar dat ze dan weten dat ze hun gevoel mogen uiten. Na deze fase zijn ze weer een heel stuk wijzer. Wacht maar tot ze 2,5 a 3 jaar zijn 🤣🤦‍♀️

één maand geleden

Hier is dat ook hoor, ik merk gelijk zodra hij in een sprong zit ( nu sprong 10 ). Bij het woordje nee of niet doen of dat mag niet is het krijzen en op de grond liggen of ik krijg een klap in me gezicht. 5 min later kan die weer lachen en doen alsof er niks is gebeurd. Hangt hele dag aan me benen en wilt liefst in me zitten

één maand geleden

Reactie op Wendy010

Bij jou voelt ze zich veilig en vertrouwd vandaar dat ze dan weten dat ze h ...
Zo lang wachten !!! 😂 zeg mij dat dit na een week voorbij is? 😂 had iets gelezen over sprong 10

één maand geleden

Reactie op devidevries

Hier is dat ook hoor, ik merk gelijk zodra hij in een sprong zit ( nu spron ...
Klopt helemaal.. hoe ga jij hiermee om?

één maand geleden

Reactie op LeanneB

Herkenbaar, lieve mama. Hoor het ook veel om me heen. Schijnt ook echt wel ...
Heb ik gedaan en die wisten me te zeggen dat het niet aan mij lag maar dat het idd een fase was… deed wel deugd maar wou graag hier iedereen hun ervaringen aanhoren omdat ik niet weet hoe ik hiermee moet omgaan 😂

één maand geleden

Reactie op Lorenaxx1

Ja ik probeer hem te kalmeren en leg hem uit wat wel en niet kan en probeer hem dan met wat anders af te leiden en soieso dat als hij echt driftig is en op de grond ligt dat die ( veilig is ) en zichzeld niet kan pijn doen

één maand geleden

Reactie op Lorenaxx1

Hier bijv bij mij ook hele tijd drammen om die tv die aan moet en bij m’n vriend niks aan de hand.. als oma oppast is die t liefste jongetje en zodra ik uit werk kom begint die te huilen.. ( voelt zich dus veilig bij mij ) maar vind dan zo zielig voor hem dat die t blijkbaar ophoud?

één maand geleden

Reactie op devidevries

Hier bijv bij mij ook hele tijd drammen om die tv die aan moet en bij m’n v ...
Jaaaaa jaaaa jaaaa niemand gelooft dit hahahaa damn. Hier ook bij bonnie het engelenkind tot ik terug ben !

één maand geleden

Reactie op Lorenaxx1

Jaaaaa jaaaa jaaaa niemand gelooft dit hahahaa damn. Hier ook bij bonnie h ...
Ben altijd “ blij “ te lezen dat andere dit ook hebben… en het herkebaar is .. fase fase fase

één maand geleden

Reactie op devidevries

Ben altijd “ blij “ te lezen dat andere dit ook hebben… en het herkebaar is ...
Klopt. Op een gegeven moment begin je aan jezelf te twijfelen en dan denk je hoeee kan dit 😂

één maand geleden

Als ik dit zo lees hebben wij op dit gebied echt mazzel tot nu toe met de kleine. Ja soms blijft hij wat proberen, maar dan is het gewoon 10 of 100x nee en gaat ie vanzelf wat anders doen😆.

één maand geleden

Hier ook weer om 05:15 wakker. Hoe ga jij hiermee om? Begin je dan de dag?

één maand geleden

Reactie op SfeervolleEls742475

Hier ook weer om 05:15 wakker. Hoe ga jij hiermee om? Begin je dan de dag?
Ja dan begint de dag inderdaad. Ze slaapt 1 keer en dat is haar dutje na de patatjes.

één maand geleden

Reactie op Lorenaxx1

Ja dan begint de dag inderdaad. Ze slaapt 1 keer en dat is haar dutje na d ...
Lukt 2 slaapjes niet?