116 Reacties
3 jaar geleden
hey meid ik heb het zelfde, mijn vriend is ook een blower en nu dat ik zwanger ben heb ik hem gevraagd of hij wilt minderen zodat het geld uitgaat naar ons kindje en spullen inplaats alleen maar joints, hij is niet van plan om te stoppen ik heb hem geprobeerd over te halen maar hij wilt het niet doen, ook hebben we afspraken gemaakt met als dalek ons kindje er is hij alleen mag blowen in de avond zodra ons kindje gaat slapen, misschien gewoon met hem praten opties geven om minder te halen van het geld. En ook minder te roken zodat je geld bespaard. En zodra je kindje er is afspraken te maken dat hij alleen in de avond kan blowen.
Ik wil namelijk niet dat me vriend stoned gaat zijn bij me kindje. Hij moet ook meer zijn best gaan doen omdat hij ook elke dag zo 2 blowtjes soms 3 rookt
3 jaar geleden
Ik snap je volkomen, mijn vriend blowt ook. Ik zit er denk ik wat minder mee dan jou want die van mij doet het meer eind van de dag/avond voor het slapen gaan. Ik wil hem niks ontzeggen maar vind wel dat ik hem moet kunnen vertrouwen. Wel ben ik heel duidelijk in wat ik verwacht van hem als de kleine er is. En dat is eigenlijk dat als ik 1x merk dat hij blowt waar het kind bij is of dat hij het stiekem doet of als hij alleen is met de kleine (ik rook en blow niet dus ruik het gegarandeerd) krijgt hij 0 kansen en kan die de deur uit. In het begin wilde hij er met mij ook niet echt over praten, maar uiteindelijk toch een heel goed gesprek kunnen hebben en staat hij er 100% achter wat ik verwacht.
3 jaar geleden
Reactie op Tessaxx98
Ik snap je volkomen, mijn vriend blowt ook. Ik zit er denk ik wat minder me ...
Nog een kleine toevoeging, ik heb hem op de momenten dat hij niet wilde praten juist ruimte gegeven en steeds langzaam erover begonnen. Ik zou niet teveel pushen, ik weet hoe moeilijk dat is maar dat werkte hier echt averechts.
3 jaar geleden
Ach lieve meid dit is voor mij heel herkenbaar. Mijn vriend blowt ook al enorm lang (is aan het minderen omdat hij van mij niet in de buurt van de baby mag zijn als hij onder invloed is). Ik heb zelf 6 jaar geblowd maar toen ik zwanger raakte gelijk gestopt. Ik merkte aan mezelf dat ik mijn doelen niet haalde en lui was. Helaas is het voor iemand die blowt lastig in te zien wat de negatieve effecten nu echt zijn. Iemand moet zelf echt ondervinden wat de negatieve effecten zijn voordat ze dit begrijpen. Blowen schakelt emotie enorm uit, ookal denk je juist je emotie sterker te ervaren. Ik zou aan hem voorstellen of het voor hem mogelijk is om bijvoorbeeld vanaf 6/7u pas te beginnen met blowen. 12u is enorm vroeg en dan heb je nog een hele dag voor je. Werkt hij wel? Zoja dan zou ik hem dit als motivatie meegeven dat je je werkplek positiever ervaart als je hier nuchter bent ipv onder invloed. Het is enorm lastig te stoppen met blowen na zoveel jaar. Ik zou hem de optie geven om later te beginnen zodat hij misschien wat meer gewend raakt aan het nuchtere gevoel overdag. Ik kan me niet voorstellen dat jullie baby er zo is, en dat hij om 1u in de middag de luier stoned staat te verschonen?? Geef dit ook mee aan hem als voorbeeld. Dat je niet wilt dat hij in contact is met de baby als hij onder invloed is. Ik hoop dat het gaat lukken en jullie hier samen uit komen lieve Linde. Heel veel succes schat💗
3 jaar geleden
Oh ik ben dus niet de enige met dit probleem... wat merk(t)en jullie dan aan jullie partners? Ik vraag me vaak af wat nu door het blowen komt en wat misschien gewoon z'n persoonlijkheid is...
3 jaar geleden
Reactie op Lizzy0546
Erg vervelend, mijn vriend is 1 januari gestopt met wiet roken . Hij gebrui ...
Wel goed dat hij gestopt is ook al is het nog niet helemaal.. merk je nu dan een verandering?
Mijn vriend wil niet stoppen. Want hij is nu eenmaal een blower zegt hij. En het is alleen maar goed voor hem 🙄🙄🙄
3 jaar geleden
Oh ik ben dus niet de enige met dit probleem... wat merk(t)en jullie dan aa ...
Mijn vriend is ontzettend lui zodra die stoned is, hij kan zijn bed niet uitkomen en maar gewoon de heletijd blowen mijne blow soms al vanaf 8 uur in de ochtend en dan gaat hij werken. Hij is echt saai zodra hij na een dag thuis is hij valt snel in slaap daardoor kan ik niets leuks doen met hem
3 jaar geleden
Reactie op Tessaxx98
Nog een kleine toevoeging, ik heb hem op de momenten dat hij niet wilde pra ...
Ja dat denk ik ook. Daarom heb ik ook nog nooit gezegd dat hij moet stoppen want dat moet vanuit hem zelf komen.
Wel fijn dat jullie er een goed gesprek over kunnen voeren.. niet pushen dus.. maar wel confronteren met negatieve gevolgen? Of hoe heb jij het aangepakt?
3 jaar geleden
ik persoonlijk zou geen vriend nemen die blowt . Maar ik denk wel dat alsje hem zo hebt leren kennen en hebt geaccepteerd kan je nu niet verwachten dat hij die knop omzet zoals jij , omdat je zwanger bent . En al zeker omdat dit niet duidelijk voorhand was gecommuniceerd voordat je zwanger werd omdat het ongepland was . Mischien dat je hem kan vragen om af te bouwen ? of ten minste steeds minder gaan blowen? met reden datje wilt dat hij het niet doet wanneer de baby er is ?
ik denk dat het sowieso niet met 1 gesprek al opgelost is ,
mijn tip is , geef hem ook tijd om er aannte werken (verminderen)
En maak het geen irritatie, dit werkt averechts. ( ga niet zuchten /boos doen ,elke keer dat hij gaat blowen )
wees geduldig, de toon waarop en kies de juiste moment om het aante geven ( bijv niet in een ruzie over iets anders )
hoop dat je hier iets aan heb & succes
3 jaar geleden
Ik herken me wel hierin, maar mijn vriend gebruikte steroïden ipv wiet. Soms, als iemand iets al heel lang doet zie je zelf niet meer wat het echt met je doet, je leeft namelijk elke dag in dat gevoel, je eigent je dat gevoel. Ik heb ook flinke discussies hierover gehad met mijn vriend, zelfs soms tot manipuleren toe. "Ik ben niet gelukkig als ik het niet gebruik, wil je dat dan voor mij?" Ik weet niet hoe oud je vriend is maar mijn vriend werd met de tijd natuurlijk ouder en begreep ook, dat als wij kinderen wilde er wat moest veranderen. Maar aan de andere kant was hij ook een beetje verslaafd aan wat steroïden voor hem deed. Het beeld wat het hem gaf. En ik denk dat zodra hij zelf ging beseffen dat hij eigenlijk verslaafd was en ook dat vrienden wel gingen minderen en hij niet dat hij ging inzien van oh misschien, is dit toch niet zo normaal. Uiteindelijk heeft hij dit ook gebruikt uit een vorm van onzekerheid, misschien heeft jouw vriend ook wel een reden waarom hij zo krampachtig vast houd aan wiet en die stelling moet je blijven ontkrachten. Want zelf, zien ze niet in wat er verkeerd aan is.
Het is een lastige situatie en als het te ver gaat, zou ik samen er hulp voor zoeken. En misschien is de zwangerschap en vaderschap straks ook een eye opener voor hem.
Mijn vriend is inmiddels gestopt, met tegen stribbelen weliswaar, en ik hoor nu nog steeds dat hij zijn lichaam etc niet mooi vind. Ik probeer die gedachten van hen te vervangen met gezonde gedachten door opmerkingen als, je bent mooi zoals je bent. Als je gewoon traint heb je ook een geweldig lichaam, het is anders maar zeker niet minder mooi.
Het is een langdurig proces en bij ons duurde het 3 jaar maar nu is het goed zo en accepteerd hij ook steeds meer een leven zonder steroïden.
3 jaar geleden
Mijn vriend is ontzettend lui zodra die stoned is, hij kan zijn bed niet ui ...
Ach jeetje.. dat is ook heftig zeg 😔
3 jaar geleden
Ach jeetje.. dat is ook heftig zeg 😔
Ja het is enorm vervelend, daarom dat hij echt moet minderen wat lastig gaat als die van die vrienden heeft die hem continu bellen om even een blowtje te komen doen, hij denk dan lekker makkelijk dan heb ik geen geld eraan uitgegeven. Hij was ook in augustus en september gestopt maar het lukte hem niet, dit is gewoon iets wat misschien voor altijd zo gaat blijven zijn. engiste wat je kan doen is praten over opties stoppen gaat hij toch niet mijne kan niet zonder
3 jaar geleden
Reactie op Indy_
Ach lieve meid dit is voor mij heel herkenbaar. Mijn vriend blowt ook al en ...
Dankje!! Ook voor je uitleg over emoties.. dat maakt het duidelijker voor mij. Hij werkt wel maar doet dusdanig makkelijk werk dat dat niks uitmaakt.
Bovendien wordt hij er high van vindt hij zelf, hij gaat juist dingen doen als hij geblowt heeft en denkt dat hij gefocusder is. Ik zie hem juist meer van de hak op de tak gaan, vergeten waar die mee bezig was.. ik zie dat dus ook niet zo zitten met de baby straks. En los daarvan vind ik dat hij ook veel niks doet. Gewoon op de bank hangen en suffe youtube filmpjes kijken... wat een leven denk ik dan ook. Sonde!
3 jaar geleden
Ja het is enorm vervelend, daarom dat hij echt moet minderen wat lastig gaa ...
Hij doet dit nu ook alleen voor de kleine niet voor mij hij gaat niet minderen voor mij. Maar hij gaat het allemaal doen voor de kleine, geef bijvoorbeeld aan bij je vriend dat hij het niet hoeft te doen voor jou maar voor jullie kleine!
3 jaar geleden
Dankje!! Ook voor je uitleg over emoties.. dat maakt het duidelijker voor m ...
Ja dat zijn toch ook wel echt tekenen van dat hij wel een beetje leidt onder het blowen. Ik vond altijd zelf dat ik creatief werd van blowen (ik teken veel en lees boeken). Ik heb nog nooit een potlood opgepakt in de 6 jaar dat ik blowde en sinds ik ben gestopt teken ik alsof mijn leven ervanaf hangt en de boeken gaan erdoorheen alsof het niks is😂 stoppen doet echt wonderen met een mens. In je hoofd denk je dat je actiever bent onder invloed maar dat is omdat je plannen en ideeën BEDENKT. Als je het niet uitvoert dan heb je er niks aan
3 jaar geleden
Hij doet dit nu ook alleen voor de kleine niet voor mij hij gaat niet minde ...
Ja dat zou ik idd kunnen zeggen alleen.. hij gaat vragen wat er beter aan is voor de kleine als hij stopt. En ik weet dan het antwoord niet goed.. het is meer dat ik hem qua andacht enzo niet echt vertrouw.