47 Reacties
3 jaar geleden
https://ohmyfoodness.nl/20-recepten-om-in-te-vriezen-ter-voorbereiding-op-de-kraamweek/
Ik vind deze site echt top. Maak nu langzaam één maaltijd per dag extra. Zo sta ik niet uren in de keuken, maar heb im straks wel m'n vriezer gevuld 😁
3 jaar geleden
Soepen (lekkere dikke met veel groenten), ovenschotels, nasi, mexicaanse wraps (of de vulling ervoor iig), curry, noedels..zoiets?
Wij gaan ook wat kant en klare diepvriesmaaltijden kopen voor de kraamperiode als ze in de aanbieding zijn de komende tijd. En we hebben een voorraadje soepjes en van die maaltijdzakken van hak waar je in principe ook alleen rijst oid bij hoeft te koken in de voorraadkast.
VRIEND
3 jaar geleden
Ik maak elke week nu 2/3x per week een grote pan van iets om in te vriezen.
Gister een groene curry met kip, mango, Kikkererwt en bloemkool.
Vandaag Rendang.
Heb al gewoon runderstoofvlees en butterchicken.
Ga wrs nog maken;
Cheesy pastasaus
Thom ka kai
Ghanese pindastoof met kip
Vulling wrap/Nacho todos
Nasi
Lasagne
Voorderest heb ik ook wat;
Kant en klare zakken soep in huis
Dumplings/gyoza van de toko
3 jaar geleden
Ik zou vooral sauzen invriezen en dan bijv. pasta/rijst vers koken. Kleine moeite en weinig omkijken naar, maar wij vinden een volledig ingevroren maaltijd altijd zo erg in kwaliteit achteruit gaan 🤢 En oja, de saus dan opwarmen in de pan en vooral niet in de magnetron.
Extra tip: maaltijd bezorgservice! En dan niet het HelloFresh type, maar echt de "bejaardenversie". Dus kant en klare maaltijden op je stoep 😆
3 jaar geleden
Vorige keer deed ik stoofpotjes, maar dat vind ik in de zomer toch een minder groot succes. Ik denk dat ik veel pastasaus, curry en risotto ga maken. En dan ook wat zakken diepvriesgroente die je snel met noodles en een sausje door elkaar mikt.
Dit keer ook een peuter erbij die opzich een geweldige eter is, maar iets minder makkelijk dan toen t alleen voor ons 2 was.
3 jaar geleden
Wij hebben deze dingen bedacht om in te vriezen:
- pasta saus met gehaktballetjes en champignons.
- roti
- kip tandoori
- gehakt met bonen en taco kruiden voor taco's of wraps
- soep
- macaroni
3 jaar geleden
Ik heb nu voor 14 dagen aan eten in mijn Jumbo boodschappen mand! Ga ik vrijdag ophalen en dan volgende week koken!
Nu al zin in!
3 jaar geleden
Reactie op Lippie91
Goed bezig! Ik snap niet dat je daar zin in kan hebben 🤣 ik zou er als een ...
Hahaha ik heb echt gigantische nesteldrang. Het is een verschrikking.
Ben de hele dag aan het schoonmaken, organiseren, wassen, regelen, etc. Kan niet stilzitten. Dus ben blij dat ik nog een aantal taken op me heb wachten hahhah
3 jaar geleden
Reactie op Lippie91
Goed bezig! Ik snap niet dat je daar zin in kan hebben 🤣 ik zou er als een ...
Haha ja lijkt me ook heftig 14 maaltijden moeten maken 🤭 ik doe nu als ik iets kook dat ook ingevroren kan worden voor de kraamweek, ik dan in één keer een grotere hoeveelheid maak dan normaal. Dan is het maar een klein beetje extra werk en uiteindelijk toch een gevulde vriezer😊
3 jaar geleden
Reactie op Roosframboos
Haha ja lijkt me ook heftig 14 maaltijden moeten maken 🤭 ik doe nu als ik ...
Het zijn niet perse 14 maaltijden. Maak grotere porties van bepaalde recepten.
De vegetarische noedelsoep eten we ook volgende week dus daar maak ik gewoon een extra grote portie van. Het rijstprutje eten we vandaag en daar kan ik voor 1 dag aan saus van invriezen ☺️

3 jaar geleden
Het zijn niet perse 14 maaltijden. Maak grotere porties van bepaalde recept ...

Dan klinkt het al een stuk minder heftig haha. Goed bezig😊
3 jaar geleden
Ik vond dit persoonlijk echt niet nodig. Vooral als je met z’n tweetjes bent. M’n man kookte gewoon voor ons, een beetje een makkelijke maaltijd heb je binnen een half uur wel klaar, eet je tenminste lekker vers. Of mn schoonouders kookte iets en namen het mee ofzo.
3 jaar geleden
Reactie op ManonElaani
Ik vond dit persoonlijk echt niet nodig. Vooral als je met z’n tweetjes ben ...
Ja dat mag je vinden :) het lijkt mij wel handig
3 jaar geleden
Reactie op ManonElaani
Zo kan je zien dat het voor iedereen anders is ;) ik had gewild dat ik het vorige keer van te voren had kunnen doen. Heb de hele kraamweek mijn eigen eten staan koken vorige keer en vond het echt ellendig. Dus ga het nu zeker wel voorbereiden ook omdat er nu al een kleintje is.
Ontopic:
Pizzabodems zoals die van magioni kun je ook per stuk invriezen. S ochtends uit de vriezer halen en hoef je dan voor het eten alleen nog maar te beleggen. Kant en klare diepvries uit de winkel kan natuurlijk ook maar dat is net of je het lekker vindt.
Maaltijden die je alleen hoeft op te warmen kan je ook nog bv lasagne maken, gehaktmengsel op z'n mexicaans voor in wraps, risotto, idd lekkere gevulde soep (om 'm wat vullender te maken met aardappel of zoete aardappel erdoor), etc.
3 jaar geleden
Ik vind het lastig om maaltijden te bedenken om in te vriezen (behalve soep). Ik heb zwangerschapsdiabetes. Ik ga nu geen dingen koken om in te vriezen die ik nu niet mag eten (maar waar ik wel veel zin in heb) en na mijn bevalling wil ik weer dingen gaan eten die ik nu niet mag 😅
3 jaar geleden
Reactie op ManonElaani
Ja iedereen staat er anders in. Ik heb persoonlijk spijt dat ik niet meer had voorbereid. We waren echt op aan het einde van de dag.
Eerste week bestelde we nog wel of kregen we eten van familie.
Maar de weken er na waren ook nog echt draai vinden. Dus voor die periode is het ook heel fijn.
En scheelt dan zoveel afwas!