142 Reacties

3 maanden geleden

Ik lees graag mee. Herken je hele verhaal. Zovaak wakker en verkeerde slaap associatie. Hier geen speen, althans.. ik ben zijn speen

3 maanden geleden

Hi. Mijn nichtje heeft desbetreffende methode gebruikt en zij was echt tevreden! Ze zei wel dat je echt moet doorzetten en strikt moet zijn. De eerste twee a drie dagen was het moeilijk, maar na dag 4/5 ging het helemaal goed! Zonder associatie in slaap vallen en ook nog eens doorslapen! Bij hem was het probleem dat hij in slaap gewiegd moest worden met een speen en een zachte fleece dekentje. Ze deed cold turkey alles in 1 keer weg, maar heeft wel echt een ritueel zodat de kleine weet dat het bedtijd is. Zij doet een badje, haren kammen, eventueel een boekje lezen (indien niet te moe), slaapzakje aan, flesje en dan in bed stoppen. Ikzelf heb nu echt exact hetzelfde en wil ook beginnen met dezelfde methode alleen schreeuwt mijn kleine echt alles bij elkaar indien ik hem steeds ietsje langer laat huilen. Hierdoor is mijn oudste (5jaar) een paar keer wakker geworden. Dus ik moet even kijken hoe ik het anders kan aanpakken..

3 maanden geleden

Reactie op Dlkz

Hi. Mijn nichtje heeft desbetreffende methode gebruikt en zij was echt tevr ...
Dit heb ik dus ook! Ik lees ook eventjes mee want mijn zoontje slaapt ook zo verschrikkelijk slecht en heb veel positieve verhalen over dit gehoord. Maar mijn dochter van 3 word zo snel wakker als mijn zoontje huilt, ik vind het gewoon zielig voor haar als hij wat langer huilt ‘s nachts, vaak gaat ze mee huilen dus ik pak hem veelste snel op😅

3 maanden geleden

Ik heb geen ervaring met die specifieke methode. Mijn zoontje sliep ook heel slecht, maar sinds we een goed en simpel slaapritueel hebben (verschonen, slaapzak aan, voorlezen, altijd zelfde liedje zingen, in bed leggen), valt hij zelf zonder problemen in slaap in bed. Hij had maar een paar dagen nodig om eraan te wennen en dat was even volhouden, maar het loonde eigenlijk al op dag 2. Enige probleem was nog z'n speen, waar hij erg aan gehecht leek maar die hem met name in het tweede deel van de nacht wakker hield omdat de speen dan uit viel. We zagen er enorm tegenop om mee te stoppen, maar nu een week geleden cold turkey mee gestopt en het valt ons 100% mee. Soms heeft hij een paar minuutjes langer nodig om in slaap te vallen en dan huilt hij wel, maar hij valt alsnog snel in slaap en wordt 's nachts niet meer wakker. We slapen alledrie beter en langer, zo blij mee! Succes!

3 maanden geleden

Hoi hoi, heb m’n verhaal al in een andere topical gedeeld hierover, maar ik vertel het met liefde nog een keer! Ik heb een aantal weken geleden een consult gehad met slaaptipsvoorbabys. Mijn dochter van 6 maanden moest ook ieder slaapje gewiegd worden en het wegleggen was een hel. Ook werd ze 4/5 keer in de nacht wakker en moest ik weer wiegen tot ze sliep, waardoor ik echt kapot was, m’n armen er bijna af vielen en ik echt niet meer een leuke moeder kon zijn. Ik heb de waiting approach geprobeerd een aantal weken geleden en toen was ik alleen thuis. Ik vond het vreselijk en heb haar na een half uur opgepakt. Afgelopen zaterdag heb ik de hulp van m’n zusje ingeschakeld, omdat ze ook 2 kinderen op deze manier heeft leren slapen. De eerste nacht was echt een hel. Ik deed de intervallen van 3, 5 en 8 minuten met opvolgingen van 8 minuten. Dit heeft een uur geduurd en uiteindelijk viel ze in slaap. Ze had de hele nacht doorgeslapen echt geweldig. De nacht erop duurde het 40 minuten en de derde nacht ook 40 minuten. Vandaag heb ik haar in bed gelegd en heeft ze niet 1 keer gehuild en sliep ze binnen 7 minuten en is nog steeds niet wakker geworden! Ik ben werkelijk waar in shock en zo ongelofelijk trots. Het is echt niet leuk om te doen, maar het is doorzetten en jezelf afleiden tijdens de minuten dat ze huilt en je moet wachten. Het is het echt echt waard! Ik heb een vrolijke en uitgeslapen kind overdag en ben zelf ook gezelliger en leuker. Over 3 dagen ga ik dit ook overdag toepassen, wat ik nu ook probeer bij haar lange slaapje van 12 tot 14:30. Vandaag is het gelukt, maar als het overdag nog niet lukt is het geen ramp 😊 stapje voor stapje. Ik heb een vast ritueel in de avond en hou me daar elke dag aan. Ook is haar kamer helemaal donker en staat er white noise aan! Hoop dat je hier wat aan hebt 😊 succes you can do it! ❤️

3 maanden geleden

Ohja, mocht ze in de nacht wakker worden dan is het advies verder te gaan bij de minuten waar je de avond bent gebleven. Echt pas de timer aanzetten als je baby huilt en niet als hij jengelt want dit doen ze om zichzelf in slaap te krijgen. Mocht je timer op 8 minuten staan en hij is bij minuut 6 al langer dan 30 seconde aan het jengelen, dan stop je de timer en begin je opnieuw met timen tot 8 minuten als hij weer huilt. Mijn dochter heeft gehuild en gekrijst, maar echt het wordt beter en minder! Trust the proces.. ☺️

3 maanden geleden

Reactie op Elaha

Hoi hoi, heb m’n verhaal al in een andere topical gedeeld hierover, maar ik ...
Dankjewel voor het delen!! Ik snap deze app niet zó goed haha. Kon niks vinden als ik zocht op de term ferber. Fijn om te horen dat je zo'n positieve ervaring hebt. Dit geeft mij echt de motivatie om het te gaan doen en te gaan proberen. Ik hou jullie op de hoogte! (We wachten nog even totdat zen tandjes door zijn)

3 maanden geleden

Reactie op Elaha

Hoi hoi, heb m’n verhaal al in een andere topical gedeeld hierover, maar ik ...
Bedankt voor het delen. Fijn om te horen dat het goed is gegaan. Ik heb het bij mijn eerste ooit geprobeerd, maar ik kon het niet aan om naar het gehuil te luisteren. Hij is wel altijd een slechte slaper gebleven. Nu met baby 3 ben ik echt op. Maar ik weet niet of het me al gaat lukken. Slim dat je hulp hebt ingeschakeld. Ik denk dat ik het ook echt samen met iemand moet doen

3 maanden geleden

Reactie op Dlkz

Hi. Mijn nichtje heeft desbetreffende methode gebruikt en zij was echt tevr ...
Dit heb ik dus ook vaak in de nacht. Ik wil niet dat de andere kinderen wakker worden, dus ik pak hem vaak al bij het eerste geluidje op. Soms wCht ik even, maar naar mijn idee slaapt hij sneller weer door als ik hem snel oppak en als ik hem laat liggen wordt hij soms hysterisch en duurt het weer heel lang om hem in slaap te krijgen

3 maanden geleden

Reactie op MarijkePape

Dankjewel voor het delen!! Ik snap deze app niet zó goed haha. Kon niks vin ...
Ik raad het nu echt iedereen aan. Het voordeel is ook dat ze in haar bed in slaap valt ipv mijn armen, waardoor als ze wakker wordt niet enorm schrikt dat ze opeens ergens anders ligt en hierdoor weer verder slaapt. Toen ik begon was ze ook bezig met haar eerste tandje die inmiddels eruit is en de tweede ook al 😊. Ik ben benieuwd hoe je het ervaart! Nogmaals de eerste 2/3 dagen zijn heftig, maar daarna is het echt veel makkelijker. Succes! 💕

3 maanden geleden

Reactie op Sa--696

Bedankt voor het delen. Fijn om te horen dat het goed is gegaan. Ik heb h ...
Ja ik ook het gehuil ook heel slecht aan en m’n man al helemaal. Hem heb ik naar buiten gestuurd anders pakte hij haar gewoon op. Omdat ik zo soft ben heb ik dus de hulp van m’n zusje ingeschakeld om mij kalm te houden en te helpen. Het gaat je zeker weten lukken 💪. Wat mij motiveerde is ook het feit dat het enorm goed is uiteindelijk voor de kleine. Het was voor haar ook uitputtend om iedere keer mij nodig te hebben om weer te kunnen slapen en wakker te worden en weer op mij te moeten wachten. Ook zie ik bij de dochter van m’n zusje die dit ook heeft toegepast dat ze een geweldige slaper is. Vanaf 6 maanden oud en ze is nu 5 jaar. Ze wordt nooit wakker en slaapt zelfstandig goed in. Succes je kan het. 💜

3 maanden geleden

Reactie op Sa--696

Dit heb ik dus ook vaak in de nacht. Ik wil niet dat de andere kinderen wak ...
Ja precies hetzelfde hier! Zo lastig..

3 maanden geleden

Hi dames, bij mijn zoontje van destijds 1,5 heb ik dit gedaan en die slaapt sindsdien echt perfect - toch wel echt voorstander van deze methode dus, want sindsdien heeft zij zoveel meer rust en is hij echt blij als hij wakker wordt! Zouden jullie met mij willen meedenken? Inmiddels heb ik namelijk ook een dochter (nu 6,5e maand). Dametje slaapt overdag en om 19u perfect zelf in, maar komt in de nacht toch nog wel 1-2x. Ze wordt alleen rustig na een voeding, maar is vervolgens om 7u in de ochtend niet echt hongerig. Tijd dus om die nachtvoeding af te bouwen? Ik twijfel om dan in de nacht de Ferbermethode in te schakelen - we moeten wel iets doen want uit zichzelf gaat ze echt niet slapen. Zouden jullie gaan slaaptrainen, ondanks dat de rest van de slaapsessies perfect gaan? En zo ja: Ik lees dat iemand hier intervallen van 3/5/8/10 heeft gehanteerd. Raden jullie dat ook aan? En dus helemaal niet uit bed halen?

3 maanden geleden

Reactie op Dlkz

Hi. Mijn nichtje heeft desbetreffende methode gebruikt en zij was echt tevr ...
Bedankt voor je reactie! Lastig idd als er nog een kleine is, zou je de oudste niet 2 nachtjes bijv. Bij opa en oma kunnen laten slapen? Wij hebben inderdaad ook een slaapritueeltje. Werkt erg goed wel

3 maanden geleden

Reactie op Elaha

Ja ik ook het gehuil ook heel slecht aan en m’n man al helemaal. Hem heb ik ...
Wauw mooi verhaal!! We gaan het gewoon proberen idd. Even lastig, maar het gaat uiteindelijk heel veel huilen oplossen

3 maanden geleden

Reactie op def246

Hi dames, bij mijn zoontje van destijds 1,5 heb ik dit gedaan en die slaapt ...
Wat fijn dat het jou ook zo heeft geholpen! Ik snap je helemaal met die nachtvoeding. Ik denk inderdaad dat je het wat kan oprekken. Dus met wat intervallen er naar toe en dan kijken of ze zelf in slaap valt, lukt t niet, dan elke dag bijv 10 min later voeden en dus oprekken. Dat heb ik online gelezen erover

3 maanden geleden

Reactie op def246

Hi dames, bij mijn zoontje van destijds 1,5 heb ik dit gedaan en die slaapt ...
Ja ik ben ook echt voorstander! Je kan de voeding afbouwen. Ik weet niet hoeveel je geeft, maar van bijvoorbeeld 120 de volgende dag 90, dan 60 en de dag erop 30. Mocht dat niet lukken denk ik toch wel de Faber methode toepassen en niet uit bed halen. Ik deed dag 1 intervallen: 3,5,8 en doorblijven op 8 minuten. En dag 2: 5,8,10 en dan door op 10. Dag 3: 8,10,12 en door op 12. Gaat tot nu toe iedere dag top! Succes 🍀

3 maanden geleden

Reactie op MarijkePape

Wauw mooi verhaal!! We gaan het gewoon proberen idd. Even lastig, maar het ...
Heel veel succes! De key is doorzetten inderdaad en gewoon doen met vooraf een standaard bed ritueel. Hou je ons op de hoogte? 🍀🤍

3 maanden geleden

Maar echt krijsen laten dus?😢

3 maanden geleden

Reactie op Elaha

Ja ik ben ook echt voorstander! Je kan de voeding afbouwen. Ik weet niet ...
Ik geef nog borstvoeding, dus dat is hierbij net onhandig… ze komt ook niet om een vaste tijd, maar wel altijd iedere nacht - maar heb zelf wel het gevoel dat het gewenning is, omdat ze in de ochtend dus geen honger heeft. Maar vind het zo lastig wat ik ermee aanmoet!