30 Reacties

2 maanden geleden

Hier is dat als hij te warm gekleed is dat hij vroeg wakker is.. bij kamertemperatuur van 19 graden trekken wij een slaapzak van 3tog aan met lange mouwen, een body met lange mouwen en een trainingsbroek.

2 maanden geleden

Onze zoon slaapt met 16 graden in een tog2.5 slaapzak met mouwen en alleen een romper met korte mouw en slaapt prima door. In de ochtend is hij nog steeds een kacheltje. Het is zo afhankelijk van je kind!

2 maanden geleden

Die van ons een slaapzak van 3 tog en een korte mouwen romper bij 18 graden. Is ook goeie temperatuur. Wat zijn je dutjes overdag? Van een slaapcoach ooit de tip gekregen om bij 2 dutjes het eerste dutje niet te laten starten voor 9.30 en bij 1 dutje niet voor 12 uur om te voorkomen dat ze vroeg wakker worden. En kindjes die te moe zijn doordat ze te weinig slaap krijgen overdag worden ook te vroeg wakker.

2 maanden geleden

Reactie op Benthe15

Die van ons een slaapzak van 3 tog en een korte mouwen romper bij 18 graden ...
Meestal slaapt ze van 9:00-10:00 uur, maak haar dan wel wakker. En vervolgens slaapt ze van 13:00-15:00/15:30 uur. Overgaan naar 1 slaapje is voor haar volgens mij nog te vroeg. Rond 9 uur is ze echt in haar ogen aan het wrijven en slaapt altijd meteen als ik haar in bed leg, dus daaruit haal ik dan dat ze het ochtendslaapje nog nodig heeft

2 maanden geleden

Misschien slaapt ze overdag wat teveel? Als onze zoon 2 slaapjes doet, is het in de ochtend een uur en in de middag 1,5. Daarna maken we hem wakker. Doen we dat niet, dan is het hier om 5.30u ook feest. Als hij 1 slaapje doet, dan maak ik hem na ruim 2 uur wakker als het nodig is. Maar meestal wordt ie rond die tijd zelf wakker.

2 maanden geleden

Reactie op GreenBean

Misschien slaapt ze overdag wat teveel? Als onze zoon 2 slaapjes doet, is h ...
Idd misschien wat veel overdag? Kijken of je beide slaapjes iets in kan korten? Bv kwart voor 10 wakker maken en dan uiterlijk 15 uur wakker maken of zo?

2 maanden geleden

Cb zei. Toen ik aan klopte met de zelfde soort vraag... "het is al hele knap dat ze vanaf 19 uur tot 5 doorslaapt...." of terwijl.. Niet veel aan te doen.. Ff afwachten wat volgend weekend brengt als de tijd verzet word. En daarna maar weer eens kijken of er wat te veranderen is in 't ritme. 🙈

2 maanden geleden

Reactie op Littl-one

Cb zei. Toen ik aan klopte met de zelfde soort vraag... "het is al hele kna ...
Klopt soms kan je er niks aan doen maar soms kan wat minder slaap overdag er er voor zorgen dat ze wat langer doorslapen . En gezien kindje van TS vaak 3 a 3,5 u slaapt overdag is dat misschien zeker het proberen waard wat een uurtje korter doet.

2 maanden geleden

Hej! Geen oplossing, maar wel dezelfde situatie. De afgelopen dagen was het zelfs 4.00/4.15. Vanochtend 5.30!! Wat ik doe: zelf heel vroeg naar bed gaan, want hem rond die tijd weer in slaap proberen te krijgen, kostte me zoveel energie. Op deze manier krijg ik toch voldoende slaap! Het is misschien ook weer een volgend stapje in de ontwikkeling: wel doorslapen, maar nog niet 'helemaal'.

2 maanden geleden

Slaapt hier in herfstzak van de puckababy, met pyjamabroek (en evt shirt bij korte mouwenromper). In zijn kamer is het ongeveer 19 graden. Laatste drie nachten is hij ook 1,5 u eerder wakker dan normaal, met vlagen jammerend in bed. Valt na een half uur wel weer uit zichzelf in slaap. Slaapt overdag 1 uur, ‘s nachts van 18:45-07:15/30. Heeft te maken met een sprong vermoed ik!🤷🏼‍♀️

2 maanden geleden

Herfstzak van de puckababy met korte mouwen romper en dunne lange legging. Kamer is 18 graden. Overdag slaapt ze 5 kwartier ongeveer, en dan van 19u tot ergens tussen 06.30 en 07.30.

2 maanden geleden

Hier wordt onze kleine man sinds een week ook iedere dag tussen 5.30 en 6.00 uur wakker. Hoewel dat volgens de vele experts misschien acceptabel is vind ik dat gewoon echt te vroeg. Voorheen werd hij tussen 7.00 en 7.30 uur wakker. We hebben niets gewijzigd in het ritme dus vraag me af waar dit vandaan komt. Hij is zeker nog niet toe aan één slaapje…..

2 maanden geleden

Hier ging t aantal weken goed en vandaag weer 5:30 🙃

2 maanden geleden

Sliep aantal dagen 1 slaapje en sliep dan tot 7;45 en nu weer paar dagen 2 slaapjes en wordt weer steeds vroeger.. mja hij heeft die 2 wel nodig zeker als die zo vroeg wakker is

2 maanden geleden

Reactie op devidevries

Sliep aantal dagen 1 slaapje en sliep dan tot 7;45 en nu weer paar dagen 2 ...
En hoeveel uur slaapt hij overdag bij twee slaapjes?

2 maanden geleden

Reactie op Summer2023

En hoeveel uur slaapt hij overdag bij twee slaapjes?
Ja 2 a 2 u en 15 min , en met 1 slaapje precies t zelfde. Maar dan maakt die dus nachten van 12.5 u.. maar is wel omdat ik hem sochtends wakker maak met 2 slaapjes na 30:45 min ligt eraan hoelaat die slaapt

2 maanden geleden

Reactie op devidevries

Ja 2 a 2 u en 15 min , en met 1 slaapje precies t zelfde. Maar dan maakt di ...
Tja, hier slaapt hij tussen de 3 uur en 3,5 uur overdag (verdeeld over twee slaapjes) en moeten we hem bijna altijd wakker maken. Daarom denken wij ook niet dat hij al toe is aan één slaapje. Nou ja, we kijken het nog maar even aan.

2 maanden geleden

Reactie op Summer2023

Tja, hier slaapt hij tussen de 3 uur en 3,5 uur overdag (verdeeld over twee ...
Ohja.. ja als ze vroeg wakker zijn lukt dat ook nog niet

2 maanden geleden

Reactie op Summer2023

Tja, hier slaapt hij tussen de 3 uur en 3,5 uur overdag (verdeeld over twee ...
Ik denk dat 3/3.5 uur totaal overdag wel echt veel is hoor en dat je kindje daardoor vroeg wakker wordt. Je kunt ook beide slaapjes wat korter doen wellicht? Hier hielp dat iig wel en we zitten nu aan het moment dat hij naar 1 slaapje kan. Dat lukt als hij na 6.30u wakker is en dat lukt dan weer moeilijker als hij 2x slaapt op een dag (dan is hij meestal vroeger wakker 😅). Kortom, lastig cirkeltje waar we in zitten, maar gaat steeds beter!

2 maanden geleden

Onze dochter slaapt in het dikke deel (zonder buitenste laag) van de puckababy. En dan vaak met romper korte mouwen en pyjama shirt of alleen een romper lange mouwen. Hier is het ook niet perse heel koud op de kamer, denk ook rond de 19. Wel vervelend, alles voor 6 vind ik ook te vroeg (was hier vanochtend ook raak)😅 Succes! Hopelijk is het snel voorbij bij jullie