8 Reacties

3 jaar geleden

Heb je ook geïnformeerd of dit bij het ziekenhuis van jouw voorkeur mogelijk is? Bij die van mij kon het helaas niet 😔

3 jaar geleden

Heb er geen ervaring mee maar katheter is niet nodig bij elke bevalling, alleen als je ruggenprik krijgt waardoor je geen controle meer hebt over je onderlichaam

3 jaar geleden

Ik heb alleen de ouderwetse ruggenprik gehad. Daar kon ik niet mee lopen. Maar als je een ruggenprik krijgt, krijg je ook een katheter. Toen bij de ruggenprik voor de oudste, die met de keizersnede kwam, kreeg ik eerst een katheter en daarna de ruggenprik . Bij de middelste kreeg ik volgens mij eerst ook de katheter. Bij de jongste kreeg ik ook een katheter, maar toen had ik geen ruggenprik. Door een volle blaas kon ik geloof ik niet goed persen. En later moest ik nog naar de OK. Dus had ik alsnog de katheter nodig. Ik vergelijking met weeën stelt een katheter niks voor. Het voelt niet zo prettig, maar het is zo klaar.

3 jaar geleden

Reactie op Hel1J

Heb je ook geïnformeerd of dit bij het ziekenhuis van jouw voorkeur mogelij ...
Hey ja het kan ik beval zelf in gent Sint Lukas en het was wel mogelijk ma zelf toch beetje bang er voor

3 jaar geleden

Ik heb zelfs een katheter gehad bij mijn eerste bevalling. Dit omdat de baby bij mij in nood was gekomen (binnen 40 min ging ik van 4 naar 10 cm en daar had de baby last van) dus ik kreeg verdoving, knip en katheter. Moet zeggen dat ik daar helemaal niks van hem gemerkt tijdens die pittige weeen.

3 jaar geleden

Ik had een walking epidural en hoefde geen katheter! Kon nog lopen met de ruggenprik en kon dus ook zelfstandig naar de wc. Vond het een geweldige uitvinding

3 jaar geleden

Reactie op essieemeee

Ik had een walking epidural en hoefde geen katheter! Kon nog lopen met de r ...
En qua pijn van de weeën? Waren de scherpe randjes er vanaf of voelde je echt bijna niets meer?

3 jaar geleden

Reactie op Loes2002

En qua pijn van de weeën? Waren de scherpe randjes er vanaf of voelde je ec ...
Voelde ze nog wel, maar pijn kan ik het niet noemen. Kon nog gewoon kletsen tijdens de weeën (voor de ruggenprik kon dat absoluut niet). Voelde ook wanneer het tijd was om te persen door enorme druk. Ruggenprik is toen uitgezet zodat ik optimaal de persweeën kon voelen