11 Reacties
4 maanden geleden
Komkommer en tomaat krijgt ons zoontje ook al heel lang (tomaatjes wel over de lengte in vieren gesneden en komkommer in lange strips). Kauwen kunnen ze op zich ook met tandvlees al best goed op deze leeftijd. Appel durf ik zelf nog niet te geven. Geraspt wel, maar dat vindt ie niks. Appel is ook best wel een stuk harder dan komkommer of tomaat..
4 maanden geleden
Komkommer en tomaat zijn (grotendeels) zacht toch? Krijgt hij hier ook vanaf zes maanden. Even op Solid Starts kijken hoe je het het beste kan aanbieden. 'Rauwe' appel vind ik nog wat spannend omdat het 1 van de grootste stikgevaren is, maar krijgt hij sinds kort wel af en toe. Hiervoor deed ik het altijd 3 minuutjes in de magnetron op 700 watt.
4 maanden geleden
Onze zoon heeft sinds kort nu ook boven tandjes. 2 onder en 4 boven. Ik geef hem sindsdien dunne strookjes appel. Dit kan hij goed beetpakken en dan bijt hij er stukjes vanaf en kauwt hier goed op. Ik durfde het hiervoor ook niet aan. Soms moet je het een keer proberen en kijken hoe het gaat. Hij vindt appel heel erg lekker!
4 maanden geleden
Wij geven het ook nog niet! Heb wel van de week een rasp gekocht zodat ik de appel kan raspen en eventueel door yoghurt of iets kan doen.
4 maanden geleden
Hier geef ik alles. Appel vond ik eerst ook wat spannend, eerst geraspt geprobeerd maar dat vond ze helemaal niets want ze kon toen nog niet zelf met een lepeltje eten en in de mond doen wil ze niet / nauwelijks.
Nu geef ik appel wel, maar in kleine stukjes. Tomaat geef ik meestal cherry tomaatjes in kwartjes. Komkommer gaat hier het best zonder schil, die schil moet ze nog te veel op kauwen maar vind ze heerlijk. Doe dit in een plakje en dan in kwartjes.
Peer vond ik weet ook wat spannend maar geef ik nu ook in kleine stukjes. Is meestal zo op.
VRIEND
4 maanden geleden
Hier krijgt ze dit allemaal al vanaf 6 maanden maar wij doen Rapley. Appel is het enigste wat ik zelf ook spannend blijf vinden maar inmiddels wel aanbied rauw in dunne plakjes. Voor de mondmotoriek en het leren kauwen is het namelijk echt een hele goede!
Mijn dochter heeft nu net had 2 ondertandjes en net een maand 2 boventanden. Maar dun gesneden appel vind ze heerlijk!