23 Reacties

2 jaar geleden

Je kunt een beetje naar gewicht kijken voor de richtlijn, maar ik kijk gewoon wat het beste past. Hier kan hij al over naar maat 3 🤣

2 jaar geleden

Wij gebruiken ook nog maat 1 onze zoon is 55 cm en 4.1kg. Op de site van de kruidvat staat omschreven over te stappen naar de volgende maag als de plakstrips niet meer tot op de buik kunnen

2 jaar geleden

Ik had maar 2 kleine pakjes van maat 1 daarna overgestapt op maat 2, baby is iets meer als 4kg. Kraamzorg zei ookal snel maat 1 opmaken en dan maat 2 pakken vond ze beter zitten etc

2 jaar geleden

Ik ben overgestapt toen ik meer moeite kreeg met het over elkaar heen plakken van die plakkers

2 jaar geleden

Mijn kind is 53cm en hij gaat nu over naar maat 2. Maat 1 werd beetje klein maar weegt wel al 4554 vorige week. Geen idee wat die nu weegt trouwens een week later. Maar als maat 1 te klein word ga ik over op 2. Enzo door. ( Wel hebben we eerst maat 1 opgemaakt uiteraard)

2 jaar geleden

Als de luiers te klein worden 😜 Je merkt het als je bijna geen flapjes meer over hebt bij de buik. Wij zorgen altijd dat we eerst de kleinste op maken om dan pas door te gaan naar een nieuw nummer. En als het krapjes aan wordt dan doen we die luiers alleen nog maar overdag aan.

2 jaar geleden

Bij ons werd hij snachts opeens wakker met natte plekken op zn romper van urine. Dus toen overgestapt op grotere maat en nu blijft hij droog.

2 jaar geleden

Reactie op Miran-

Je kunt een beetje naar gewicht kijken voor de richtlijn, maar ik kijk gewo ...
Hier ook🤣 Ligt ook aan het merk, vind kruitvat pure en soft vrij klein vallen. Etos valt weer een stuk groter.

2 jaar geleden

Er is een trucje voor om te zien of de luier nog past. Hier een voorbeeld met een kruidvat luier. Bovenin zie je een paars, rood en groen rondje. Als het plakkertje tot het groene rondje komt zit ie perfect, komt ie tot de rode dan wordt ie langzaam te klein, komt ie tot de paarse dan is het tijd voor een nieuwe maat. De newborn luiers van kruidvat hebbrn weer andere tekentjes en elk merk heeft het anders maar dit heeft bijna iedere luier!

2 jaar geleden

Verschilt ook een beetje met de bouw van het kindje. Onze dochter werd met vier kilo geboren en kon na een week al in maatje 2 omdat ze een wat ronder buikje en vollere beentjes had. Onze zoon was bij zijn geboorte iets zwaarder, maar doordat zijn gewicht meer in de lengte zit, zit nu na een maand maatje 1 nog steeds goed. Denk dat wij langzaam over gaan stappen als de ruimte tussen de stickers meer dan twee vingers breed is. Als we nu maatje 2 zouden nemen dan zou de luier openstaan bij de beentjes.

2 jaar geleden

Ik heb de eerste anderhalve maand maat 0 van de kruitvat gebruikt 🙈. (Van 2800-3500gr)

2 jaar geleden

Wij waren overgestapt naar maat 2 omdat hij voorbij het maximumgewicht was. Bij maat 2 een paar keer gelekt omdat deze toch nog te groot was. Een week langer maat 1 en toen ging het wel.

2 jaar geleden

Hier nog steeds maat 1 (Etos Woezel & Pip). Mijn zoontje is ongeveer 4,6/4,7 kg. Lengte weet ik niet precies, ik gok minstens 55 cm.

2 jaar geleden

Maat 1 konden we elk uur verschonen omdat ze te weinig opnamen, nu over naar 2. Voor de nacht 3, hoef ik 'm niet elke keer lastig te vallen met verschonen. 55 cm en 4,5 kilo ongeveer.

2 jaar geleden

Hier 4 kilo en 54 cm en al paar dagen over naar maat 2. 1 kon nog wel maar 2 zit zoveel fijner. Je kan het altijd een keertje proberen voordat je bijvoorbeeld nieuwe in maat 1 moet kopen

2 jaar geleden

Wij zijn overgestapt naar 2 toen we geen maat 1 meer hadden 😂 2 weken oud toen haha

2 jaar geleden

Onze man is 7 weken, waarschijnlijk langer dan 57cm (niet meer gemeten) en 5kg. Draagt nog steeds maat 1 en zit nog prima, geen rode afdrukken in zijn benen oid en lekt niet door. Denk wel bij de volgende ronde luiers inslaan dat we voor maat 2 gaan. Ons mannetje is dan ook best lang en heeft totaal geen vetjes (jammer want babyvetjes zijn zo schattig 🥹) Interessant om te lezen dat er zoveel verschil in zit en laat zien dat iedere baby anders is

2 jaar geleden

Vooral op gevoel. Toen maat 1 opraakt na 2/3 weken zag ik dat het al wat strakker zat en maat 2 gebruikte ik al meteen voor de nacht. Dus toen maat 2 weer besteld. En zo blijft het een beetje gaan probeer de maten wel op te maken altijd.

2 jaar geleden

Ik ben van maat 1 gelijk maar overgegaan naar maat 3. Die zitten nog heel ruim, maar in maat 2 lekte ze in de nacht steeds door

2 jaar geleden

Reactie op Bjw94

Er is een trucje voor om te zien of de luier nog past. Hier een voorbeeld m ...
Iemand die wijs uit kan van de tekentjes op de newborn luiers van kruidvat?