17 Reacties

3 jaar geleden

Bij ons deed de kraamzorg het net voor het eerste flesje. We hadden het zelf in ieder geval nog niet gedaan.

3 jaar geleden

Je kan dit inderdaad gewoon vlak ervoor nog doen. Je kan als het fijn voelt het ook alvast een paar weken van te voren doen maar in principe is het zo gedaan mocht je er nog niet aan toe gekomen zijn :)

3 jaar geleden

Hier deed de kraamzorg het.

3 jaar geleden

Ik heb het vorige week gedaan (36 weken) omdat ik 2 spenen graag alvast wilde inpakken in de vluchttas. Toen heb ik gelijk alle spenen en flesjes gedaan en de handkolf. Elektrisch Kolf apparaat moet wel nog, maar dat kan, lijkt me, prima in de kraamweek.

3 jaar geleden

Ik lees ook dat mensen het uitkoken en dan in de koelkast doen? En dan de fles helemaal in elkaar.. of de onderdelen los?

3 jaar geleden

Ik heb niks uitgekookt, heb ook geen idee wat er gebruikt gaat worden, dus zie het wel 😅🤷‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op 9gag

Ik heb het vorige week gedaan (36 weken) omdat ik 2 spenen graag alvast wil ...
Bewaar je het dan in de koelkast?

3 jaar geleden

Ik was niet perse op de hoogte van het hele uitkoken principe.. dus toen de kraamhulp kwam heeft zij dat gedaan!

3 jaar geleden

Heb het gister gedaan. Heb een apart keukenkastje voor alle flesjes en benodigdheden, dus die blijft dicht tot ze nodig zijn. Speentjes heb ik in een Tupperware bakje gedaan en de kolf benodigdheden in een ziplock

3 jaar geleden

Reactie op Hel1J

Heb het gister gedaan. Heb een apart keukenkastje voor alle flesjes en beno ...
Ik ben trouwens 36+4 weken inmiddels

3 jaar geleden

Ik heb een heel domme vraag misschien. Ik ben nu 35 weken zwanger en ben van plan borstvoeding te geven, maar ben me er zeker van bewust dat dit misschien niet (helemaal) lukt. Maar wat voor spullen moet ik in huis halen dan qua flesjes enzo? Welke soort en hoeveel? Of uberhaupt? Ik heb nu namelijk nog helemaal niets….. Hoe komen jullie aan deze info? Ik vind nergens een heel eenduidig antwoord ofzo.

3 jaar geleden

Reactie op Lippie91

Ik heb een heel domme vraag misschien. Ik ben nu 35 weken zwanger en ben va ...
Vraag ik mij ook af inderdaad! Heb maar 1 speentje en 1 flesje ook 35 weken zwanger en van plan om borstvoeding te geven.

3 jaar geleden

Reactie op Lippie91

Ik heb een startpakket gehaald, net, zoals bij mijn vorige zwangerschap. Een waarvan de speen goed samen gaat met borstvoeding. Na een tijdje ga je ze namelijk toch laten wennen aan de fles, tenminste de meeste mensen doen dan, omdat ze dan gaan kolven of over gaan op (gedeeltelijk) kunstvoeding.

3 jaar geleden

Reactie op Lippie91

Ik heb 1 flesje en 1 speentje in huis. Zou echt niet teveel aanschaffen. En als je iets nodig hebt is t zo gehaald of door iemand gehaald.

3 jaar geleden

Reactie op Lippie91

Bij mijn vorige bevalling moest ik bijvoeden omdat onze zoon te veel was afgevallen. Dus in de kraamweek een beetje kunst voeding gegeven via een spuitje. Ik had toen van die proef zakjes van Nutricia bij de Kruidvat en spuitjes van de apotheek gehaald. Dit kan je partner ook halen indien nodig. Flesje had in wel in huis maar pas later gebruikt zodra de borstvoeding echt goed liep om afgekolfde melk te geven. Dus persoonlijk had ik een flesje niet direct nodig maar kan ook geen kwaad om er 1 in huis te hebben.

2 jaar geleden

De kraamzorg doet dat op het moment als het nodig is, uitkoken is het beste als het direct daarna gebruikt wordt. Als je het al eerder doet en laat staan heeft het geen nut en komen er nog bacteriën in heeft ze mij toen verteld. Zelfde geldt voor speentjes.

2 jaar geleden

Reactie op Lippie91

Ik heb 2 flesjes : die van de blije doos (Philips avent) en heb een MAM flesje gekocht voor de zekerheid. Was niet zo duur op Amazon en had best goede reviews. Had me een beetje af laten schrikken door 2 vriendinnen die zeiden: stel het lukt allemaal niet en het is zaterdagnacht, dan heb je iig iets.. Verder geen kunstvoeding gehaald, want ben met 37+3 begonnen met prenataal kolven. Ligt nu iets van 70 mL in de vriezer (en de voorraad groeit dagelijks) Hoop het daarmee, naast borstvoeding vanaf geboorte, te redden.