17 Reacties
3 jaar geleden
Bij ons deed de kraamzorg het net voor het eerste flesje. We hadden het zelf in ieder geval nog niet gedaan.
3 jaar geleden
Ik heb een heel domme vraag misschien. Ik ben nu 35 weken zwanger en ben van plan borstvoeding te geven, maar ben me er zeker van bewust dat dit misschien niet (helemaal) lukt. Maar wat voor spullen moet ik in huis halen dan qua flesjes enzo? Welke soort en hoeveel? Of uberhaupt? Ik heb nu namelijk nog helemaal niets…..
Hoe komen jullie aan deze info? Ik vind nergens een heel eenduidig antwoord ofzo.
3 jaar geleden
Reactie op Lippie91
Ik heb een heel domme vraag misschien. Ik ben nu 35 weken zwanger en ben va ...
Ik heb een startpakket gehaald, net, zoals bij mijn vorige zwangerschap. Een waarvan de speen goed samen gaat met borstvoeding. Na een tijdje ga je ze namelijk toch laten wennen aan de fles, tenminste de meeste mensen doen dan, omdat ze dan gaan kolven of over gaan op (gedeeltelijk) kunstvoeding.
3 jaar geleden
Reactie op Lippie91
Bij mijn vorige bevalling moest ik bijvoeden omdat onze zoon te veel was afgevallen. Dus in de kraamweek een beetje kunst voeding gegeven via een spuitje. Ik had toen van die proef zakjes van Nutricia bij de Kruidvat en spuitjes van de apotheek gehaald.
Dit kan je partner ook halen indien nodig.
Flesje had in wel in huis maar pas later gebruikt zodra de borstvoeding echt goed liep om afgekolfde melk te geven.
Dus persoonlijk had ik een flesje niet direct nodig maar kan ook geen kwaad om er 1 in huis te hebben.
2 jaar geleden
Reactie op Lippie91
Ik heb 2 flesjes : die van de blije doos (Philips avent) en heb een MAM flesje gekocht voor de zekerheid. Was niet zo duur op Amazon en had best goede reviews. Had me een beetje af laten schrikken door 2 vriendinnen die zeiden: stel het lukt allemaal niet en het is zaterdagnacht, dan heb je iig iets..
Verder geen kunstvoeding gehaald, want ben met 37+3 begonnen met prenataal kolven. Ligt nu iets van 70 mL in de vriezer (en de voorraad groeit dagelijks) Hoop het daarmee, naast borstvoeding vanaf geboorte, te redden.