6 Reacties
3 maanden geleden
Hier precies hetzelfde met mijn man, als ik weg bent en als hij savonds thuiskomt is het een voorbeeldig lachebekje. Ook als ik een hele dag en nacht weg ben. En zodra ik thuis ben begint het 'gezeur' . Klinkt wel herkenbaar dus.
Vorige week is hij voor het eerst uit logeren geweest bij opa en oma omdat ik een 2 daagse cursus had aan de andere kant van het land. 1 nacht en dag bij opa en oma, en papa haalt hem op, de dag erna zat hij helemaal aan papa geplakt. En ik kom de dag erna thuis en papa weer aan het werk. En het leek alsof hij me geen eens gemist had🥲.
3 maanden geleden
Wat vervelend! Ik heb geen tips maar herken dit wel met mijn dochter en haar oma, mijn moeder. Zij past elke dinsdag op. Zodra mijn moeder over de drempel stapt bij ons heeft ze geen omkijken meer naar mij, het enige wat ze wil is bij mijn moeder zijn 😅
Afgelopen zondag waren we bij mijn schoonmoeder. Dit vond mijn dochter ook helemaal geweldig en toen we naar huis gingen werd ze helemaal wild toen ik haar meenam, weg bij oma vandaag.
Ik heb geen idee waar dit vandaan komt, maar ik vind het wel fijn dat ze zo gehecht is aan haar oma’s. Ik ervaar dan verder geen gedrag als ik alleen ben met haar, of met papa. Ik weet gelukkig dat mijn dochter gek op mij is, en ik op haar 🥰
Soms denk ik ook dat de vele ervaring van de oma’s mijn dochter fijner vindt. Zij snappen soms sneller wat zij wil of nodig heeft dan ik. Wij zijn tenslotte net moeders en alles is nog nieuw 😅👍🏼
Dus geen tips van mijn kant, maar wel herkenning!
VRIEND
3 maanden geleden
Waarschijnlijk ben jij de meeste tijd met je dochter? Het klinkt heel stom en ik weet dat het moeilijk is om zo te zien. Maar zie het als een compliment.
Het betekend dat je dochtertje zich op en top vertrouwd voelt bij je en daarom het gevoel heeft veel meer te kunnen maken. Want mama is er toch altijd.
Mijn dochter is bij mij ook vele malen moeilijker als bijvoorbeeld op de opvang. Sterker nog, dat ik een dag moest invallen op de opvang en mijn dochter ook aanwezig was zagen ze gedrag van haar wat ze nog nooit hadden meegemaakt.
Mama is er dus nu voel ik mij helemaal veilig en kan ik echt laten zien wie ik ben/wat ik in mijn mars heb.
Verder is een kind ook een spiegel. Je zal dus misschien veel gedrag herkennen van jezelf van nu/vroeger. Misschien Triggert dat (on)bewust wel een reactie bij je.
Mijn dochter slaat mij veel vaker dan ze haar vader slaat en begint nu zelfs met mij bijten. Ik ben heel temperamentvol en zij ook al vanaf jong. Nog meer reden om te zorgen dat ik heel rustig moet blijven want hoe groter mijn reactie hoe negatiever en vaker het gedrag zich herhaalt. Soms helpt negatief gedrag negeren echt beter als het bestraffen bijvoorbeeld. Hier gaat ze alleen maar aan op negatieve aandacht. Betekend niet dat je gedrag niet moet begrenzen, maar wel heel duidelijk moet kijken naar hoe je begrenst en wat je begrenst.
Opvoeden is harstikke moeilijk en er is helaas geen geschreven handboek voor. Je moet gewoon je weg nog een beetje vinden. Kijk eens filmpjes, lees een boek en zoek uit wat bij jou past. Je doet dit voor de eerste keer en zo te lezen doe je heel erg je best en dat is uiteindelijk het belangrijkste! Misschien eens je onzekerheid uitspreken naar je moeder en dat je het moeilijk vind dat je het gevoel hebt het niet goed te kunnen doen naar haar mening?
3 maanden geleden
Hier ook veel herkenning met mijn dochter! Ik ben eigenlijk altijd met haar en 1 dag in de week gaat zij naar de gastouder waar zij zich altijd voorbeeldig gedraagt en super lief is. Thuis bij mij is ze natuurlijk ook super lief maar komt ze heel vaak jammerend naar me toe, kan zich heel slecht zelf vermaken ik moet haar echt de gehele dag bezig houden en dat word zo langzamerhand ook wel een beetje vermoeiend. Als we ergens anders zijn kunnen ze zich het niet voorstellen dat het thuis vaak anders gaat. Ik denk ook dat wat MomAy zegt hieronder dan ook echt wel klopt dat ze het gevoel hebben alles te kunnen maken bij ons als mama omdat het vertrouwd voelt. Geen tips dus helaas 🫣🥰
3 maanden geleden
Reactie op Caatje1988
Hier precies hetzelfde met mijn man, als ik weg bent en als hij savonds thu ...
Omggg dit ken ik precies!! Ze ziet me dan weer liever gaan als ik thuis ben hoor
3 maanden geleden
Reactie op MomAy
Waarschijnlijk ben jij de meeste tijd met je dochter? Het klinkt heel stom ...
Jaa klopt ik was altijd thuis
Ik ben gelukkig weer begonnen met werken😅
Jaa haha wat je beschrijft klopt precies ze heeft mijn gedrag en ik merk nu pas hoe pittig ik ben😂😂🙈
Dit uitspreken na mijn moeder helpt niet, zei voelt zich meteen aangevallen en gaat meteen schreeuwen en dreigen helaas