28 Reacties

2 jaar geleden

Zilveren tepelhoedjes schijnen hiervoor echt te helpen!

2 jaar geleden

Kokosolie op de tepels smeren

2 jaar geleden

Tepelcreme van de apotheek

2 jaar geleden

Borst melk op je tepels smeren en even op blaazen

2 jaar geleden

Tepelcreme 1a2 erop smeren doet al wonderen ik gebruik het ook alleen als mn tepels wat gevoelig zijn en het is zomaar voorbij weer

2 jaar geleden

De kruidvat tepelzalf werkte bij mij heel goed! Ik gebruik nu een tepelhoedje vanwege frustraties zowelbij mij als mn zoontje, nu ook nergens meer last van.

2 jaar geleden

Reactie op Aprilmoeder

Zilveren tepelhoedjes schijnen hiervoor echt te helpen!
Dat hoorde ik ook!

2 jaar geleden

Ik gebruik een tepelhoedje wegens vlakke tepels, misschien fijn om je tepels tijdelijk wat meer rust te geven?

2 jaar geleden

Af en toe een voeding kolven en flesvoeden, zodat je tepels iets langer rust krijgen. Bij mij maakte één voeding kolven al veel verschil! Bij mij hielp het ook om wasbare zoogcompressen te gebruiken, in plaats van wegwerp.

2 jaar geleden

Mijn kraamverzorgster adviseerde purelan, heb het zelf niet gebruikt uiteindelijk maar valt te proberen :)

2 jaar geleden

Hydrogel breast discs van rite aid!! Ik had / heb precies hetzelfde en de lactatiekundige adviseerde me deze discs het werkt enorm verlichtend en 1 tepel is al zo goed als genezen ❤️‍🩹 ik doe erover heen een compres tussendoor in de koelkast leggen kan ook!!

2 jaar geleden

Mijn tepels zijn te vlak voor mn zoontje nog om te pakken, dus moet sowieso het gebruiken, maar wij hebben een siliconen of rubberen tepelhoedje van medela van het ziekenhuis mee gekregen. Voor mn gevoel helpt dat ook heel erg omdat hij niet direct de tepel pakt

2 jaar geleden

Reactie op DTlove92

Hydrogel breast discs van rite aid!! Ik had / heb precies hetzelfde en de l ...
Absoluut dit! Ik had de Rite Aid al in huis gehaald. Op dag 2 na de bevalling al beginnende kloven op beide tepels. Direct deze rite aid gel pads op tepels geplaatst en na twee dagen zijn mijn tepels weer kalm en pijnloos.

2 jaar geleden

Overigens gebruik ik ook Purelan of Nipple Saviour van Seraphine als tepelzalf wat fijn voelt

2 jaar geleden

Ik verging echt van de pijn en ben bijna overgegaan naar flesvoeding op nacht 2.. net nacht 4 achter de rug. Ik gebruik nu een tepelhoedje en hydrogelpads van medela. Die zijn echt mega prijzig dus ben opzoek gegaan naar andere. Heb nu dus ook die van rite aid besteld en ze komen vandaag binnen. Ben echt heel benieuwd. Mijn tepels waren net niet open, maar na 1 dag met die hydropads was het al zo veel minder. M’n kraamverzorgster gaf nog als tip om ze door de midden te knippen ivm dat ze zo prijzig zijn. En hoorde inderdaad ook over die zilverkapjes, maar zou zelf die gaan halen als niks anders werkt, want dat schijnt wel echt een wondermiddel te zijn! Dus hydrogelpads absoluut een aanrader!

2 jaar geleden

Hier ook van alles geprobeerd. Mijn ervaring: - Ik heb 1 dag gekolfd om m’n tepels rust te geven. Ook leuk voor m’n mn dat hij een flesje kon geven. - Ik smeer m’n tepels in met purelan (Lanoline olie) - Daar overheen plak ik de Medela hydrogel pads. Ik knip ze in 2 en gebruik elke dag dan nieuwe. Door de dag heen kun je ze uitspoelen onder de koude kraan zodat ze weer fris zijn en goed plakken. Ik heb ook de rite besteld, die komen vandaag binnen. Ben benieuwd! - Zelf heb ik ook de Medela tepelhoedjes geprobeerd, die helpen tegen de pijn, maar m’n zoontje kan hier niet goed genoeg op zuigen dus jammerde de hele dag door een tekort aan voeding. - Ik heb de zilveren hoedjes besteld en krijg ze vandaag binnen. Even kijken hoe die gaan want ik hoorde er goede verhalen over. - Elke dag laat ik ook even m’n tepels luchten. Zoals je kunt zien heb ik ook van alles geprobeerd en gedaan. M’n tepels doen nog steeds pijn, maar ik heb wel het gevoel dat het beter is geworden (ik geef nu 7 dagen borstvoeding). Succes en als iemand anders nog een gouden tip heeft dan hoor ik het graag 😁

2 jaar geleden

Reactie op Corrie H

Hier ook van alles geprobeerd. Mijn ervaring: - Ik heb 1 dag gekolfd om m’ ...
Ben benieuwd naar de zilverhoedjes? Is het het waard? Ik zit zelf nu op dag 10. Ik vind de hydropads van medela fijner dan die van rite. Die blijven beter op je borst plakken. Af en toe probeerde ik al zonder tepelhoedje. Maar sinds gister helemaal zonder. Tot nu toe gaat het goed! Heb bij het aan happen wel even pijn. Soms als ze niet goed ligt ook. Maar verder gaat het heel goed. Hopelijk blijft het zo. Voor nu blijf ik de hydropads van rite aid gebruiken tot ze op zijn. Daarna probeer ik zonder en anders haal ik zelf die van medela weer😊

2 jaar geleden

Ik gebruik nu de zilverhoedjes want ik word gek van het spoelen van m’n borst voor en na het voeden met de rite aids ook heb ik niet het gevoel dat het hersteld met de rite aids het voelt alleen erg prettig en verkoelend. De kapjes zijn wel fijn omdat m’n tepels nu ook goed afgeschermd zijn tegen stoten etc. Benieuwd of de kloof rechts gaat herstellen komende dagen.

2 jaar geleden

Na melken ging me borsten afkoelen met koolbladeren. Helpt super goed tegen pijn en stuwing. Niet voor het melken maar erna

2 jaar geleden

Tepel hoedje en pure kokosolie