8 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb dit met mijn eerste zwangerschap gehad en nu met de 2e weer heb amper trek maar verplicht me zelf wel om te eten en tussen door eet ik fruit of een koekje ofso..

3 jaar geleden

Ik heb nu ook veel minder eetlust en hier ook een bloedarmoede waarvoor ik tabletten moet slikken. Ik volg geen vegetarisch dieet. Schijnt ook bij de zwangerschap te horen.

3 jaar geleden

Ik eet nu s middags soms warm, wel maar de helft van normale porties. S avonds ook echt bijna nooit zin in al sinds lange tijd.. Krijg m’n calorieën wel binnen door ijskoffies. En ontbijt wel lekker. Ook eet ik elke dag wel een avocado en banaan. S avonds is het een kleine portie mee eten of een salade, broodje dippen in hummus of letterlijk een komkommer en een ander stuk groente of fruit 😂. Net heb ik een stuk watermeloen op en als avondeten wat happen van m’n vriend z’n eten en een kleine salade. Ben vorige week een kilo afgevallen. Vandaag bij de controle gaf ze aan dat het echt niet erg is, zeker omdat ik niet verder kom dan 3000 stappen per dag. Genoeg drinken is de enige must… en dat doe ik sowieso 😊

3 jaar geleden

Ik heb sinds 1 a 2 weken iets verminderde eetlust(ben nu 37+1). Mijn buik zit zo vol met baby, vruchtwater en placenta, dat lekker veel (met name avond-)eten, niet gaat. Ik ben op dit moment ‘pas’ 7/8 kilo aangekomen. Maar de baby wordt bij de controles wel altijd geschat dat die normaal groeit. Sinds 1 week heb ik wel vaker last van slappe benen, duizeligheid in de ochtend en heel soms sterretjes zien. Bloeddruk was normaal, maar de verloskundige zei dat ik wel echt meer moest ontbijten tegen deze klachten. Desnoods in 2 of meer porties. En verder denk ik dat het vooral belangrijk is wat je eet. Ik probeer wel iedere dag groenten en een banaan te eten. En heel veel water te drinken. Verder slik ik visolie (op dagen dat ik geen vis eet) en vitamine D. Mocht je toch zorgen hebben, kan je dit het beste met je verloskundige bespreken. Ik heb het met haar ook wel vaker over eten gehad. Dan maakte ik me toch licht zorgen, maar dan kwam zij met praktische tips om deze zorgen weg te nemen ! Succes met de laatste loodjes 🤞🏻!

3 jaar geleden

Ik eet heel mijn zwangerschap amper nu 35+2 enorm ziek geweest en afgevallen. 2 weken terug een ijzerinfuus gehad en moet foliumzuur en vitamine b12 bijslikken. Ik eet soms maar 1 broodje op een dag, de baby groeit gewoon goed. Dus maak me daar geen zorgen over !

3 jaar geleden

Oh wat fijn om die herkenning te lezen! Ik hield echt van eten. Opscheppen deed ik minstens 2 of 3 keer en bij het uitetengaan gingen alle bakjes met aardappeltjes, salade etc. nadat iedereen uitgegeten was mijn kant op. Iedereen verbaasde zich altijd om "waar ik het laat". In de zwangerschap kan ik echt niet meer van eten genieten (behalve de McDonald's 🥲🥲🥲 maar dat doe ik echt alleen bij uitzondering). Daarnaast schep ik op, kijk ik naar mijn bord en denk ik: jak. Moet dat er allemaal in? Ik heb gewoon zelden een hongergevoel/gevoel van trek en vergeet bijna te eten als ik er niet bij stilsta. Hoop zo dat ik die fijne relatie met eten weer terug krijg en er weer echt van kan gaan genieten 😭

3 jaar geleden

Ja ik eet laatste tijd ook ontzettend weinig vergeleken met de 1e en 2e trimester en überhaupt voor mijn zwangerschap. T komt nu ook bij mij vooral nu door het warme weer en doordat ik vaak maagzuur heb waardoor ik niets kan en wil eten 🥲

3 jaar geleden

Morning ladies, Toch wel fijn die erkenning! En om te lezen dat ik niet de enige ben met weinig eetlust. Bedankt hier en daar voor de tips! 🙏🏼 Als ik eet, eet ik wel zo gezond mogelijk en ik probeer op vaste tijden te eten. Ik zal het sowieso even neerleggen bij de verloskundige woensdag. Ik had gister nog een een liggingsecho en alles zag er goed uit dus gok dat 't met de baby allemaal wel oke is 😉 Het is gewoon wat het is. Goed drinken, zeker met dit weer en op vaste tijden eten en dan zo gezond mogelijk lijkt me wel de key in dit verhaal 👌🏼