20 Reacties

vorig jaar

Ze zeggen dat je dan een nieuwe gewoonte kunt aanleren, maar heel eerlijk, ik ben ook van gemak dient de mens en hier krijgt hij snachts gewoon flesjes zodat hij weer slaapt 🙈

vorig jaar

Door een slaapregressie kan je baby tijdelijk ook weer vaker om een nachtvoeding vragen. Dat betekent niet per se dat hij honger heeft, het kan ook zijn dat hij troost en geruststelling zoekt aan de borst of fles. https://www.oudersvannu.nl/baby/slaapregressie-4-maanden~16c07bb Borstvoeding is eigenlijk zoveel meer dan alleen voeding. Het is denk ik een persoonlijke keus of je met slaap regressie wel of niet aanlegt. Ik doe het wel, mede voor de troost, maar ook voor iedereen zijn rust hier.

vorig jaar

Reactie op Chayennn

Door een slaapregressie kan je baby tijdelijk ook weer vaker om een nachtvo ...
Je hebt helemaal gelijk! Dit had ik even nodig, dankjewel!

vorig jaar

Ik doe het ook wel. Daarna gauw verder slapen en blijkbaar heeft ze het even nodig nu. Soms zijn ook maar een paar slokjes al genoeg. Mij geeft het rust.

vorig jaar

Mijn kleine kreeg gewn extra flesje, hij had ook 0honger signalen, lekker geknuffelt en gewacht tot hij diep lag te slapen. De ene keer was dat na 20 minuten en soms na 1 uur. Soms wel terug kunnen leggen en soms ook niet.

vorig jaar

Gewn = geen

vorig jaar

Ik heb t altijd gedaan. Bij de eerste ging t na de regressies, tandjes; ziek zijn etc etc altijd weer over! Ik kies hierin ook altijd voor gemak hoor zo slapen we allebei weer het snelst.

vorig jaar

Hier ook volledig borstvoeding en ik doe het ook als ik merk dat alleen even optillen, troosten en wiegen onvoldoende helpt. Geen idee of het goed of fout is, maar het voelt goed.

vorig jaar

Geen idee of het met borstvoeding hetzelfde werkt als met flesvoeding. Wij hadden nachten waarin onze zoon zo goed als door sliep voor een langere periode. Toen kwam de slaapregressie, wij gaven soms wel 2/3 flesje per nacht. We hebben laatst met een slaapcoach gezeten omdat we er niet meer uitkwamen en het steeds vaker werd. De slaapcoach zei wanneer je meer flesjes geeft dan nodig is, je de darmen en de maag meer stimuleert en een kindje juist s nachts nog meer wakker wordt. We hebben daarna een paar keer getroost en onze zoon weer in slaap geholpen en nu wordt hij nog maar 1x wakker voor een flesje. Ik heb wel het idee dat die theorie echt klopt. De makkelijkste weg is niet altijd de duurzaamste weg komen we achter...

vorig jaar

Ik geef mijn zoontje gewoon een flesje hoor, ga het mezelf niet moeilijker maken haha.. ik heb ook nog een peuter liggen slapen, die ik niet wakker wil hebben door het gehuil. Flesje geven en weer verder slapen haha! Heb dit bij m’n eerste kindje ook altijd gewoon gedaan tijdens periodes dat ze slecht sliep snachts en die periodes gingen vanzelf weer over en dan sliep ze weer door. Dus het was niet dat ze aan die flesjes ging wennen ofzo.

vorig jaar

Wij hebben onze dochter ook een extra flesje KV gegeven, als we merkte dat al het andere niet werkte. Ze lijkt “afkloppen” de slaapprogressie voorbij en heeft al paar nachten doorgeslapen zonder voeding. Volg je gevoel. Denk dat het allebei voor- en nadelen heeft.

vorig jaar

Ik denk dat wij nu uit de slaapregressie zijn, maar ik heb bewust niet gevoed.. (ook volledig bv) Hij sliep al heel snel door bij 4 weken en kon lange tijd met een droomvoeding vooruit tot 7u. Ik heb echt nachten even uitgezeten en gewiegd en getroost. Dit komt ook doordat ik horrorverhalen van vrienden hoorde die wel weer zijn gaan voeden in de nacht en er nu met 1 jaar nog steeds aan vast zitten. Het waren pittige nachten, maar nu we erdoor zijn en hij 22u droomvoeding krijgt en pas 7u weer komt ben ik daar nu echt heel blij mee…

vorig jaar

Tsj hier gekozen voor voeden snachts.. Maar nu is meneer hier aan gewend geraakt en komt hij ineens standaard 4x per nacht voor even drinken, geen volle voedingen.. Terwijl hij eerst gewoon doorsliep. Ik zou eigenlijk de borst niet meer moeten geven en hem in slaap proberen te helpen op een andere manier. Maar zo lastig als je al heel moe bent.. dan kies ik toch steeds voor de makkelijke manier. Maar uiteindelijk zou ik het mezelf echt makkelijk maken door dit weer af te leren.

vorig jaar

Ik kies er bewust voor geen nachtvoeding te geven. Dan maar even uitzitten in de nacht. Ben bang dat ze er anders weer gewend aan raakt.

vorig jaar

Ik heb zelf precies dezelfde situatie en weet ook niet wat wijsheid is. Kies voor nu ook voor de makkelijke weg en leg haar aan. Meestal drinkt ze ook wel echt heel effectief. Zodra ik merk dat dit niet meer zo is ga ik wat meer proberen het 'uit te zitten'. Mijn oudste dochter die nu 2.5 jaar is ook altijd gewoon aangelegd en dar stopte ook gewoon vanzelf met 6 maanden. Ik hoop gewoon nu dat ze heel snel weer lekker uit zichzelf gaan doorslapen haha pfff wat een nachten.

vorig jaar

Doe vooral wat voor jou goed voelt. Ik kreeg bij mijn oudste ook steeds het advies niet altijd de borst aan te bieden, toen heb ik ze gevraagd of zij dan graag ‘s nachts 2 uur lang met een krijsende baby rond wilt lopen. En gister kreeg ik weer te horen: lekker doen. Moet ik er wel bij zeggen dat hij wat omhoog mocht met z’n groei enzo

vorig jaar

Ik denk dat je jouw kindje moet volgen. Je zegt dat ze echt drinkt, dus ze heeft het nodig. Het gaat vanzelf over. Mijn zoontje kwam ineens wel 5x per nacht en dronk niet altijd heel goed, maar de borst is meer dan alleen voor voeding. Soms ook voor comfort/troost/veiligheid. Als hij dat nodig heeft geef ik hem dat met liefde. Nu zijn we uit de slaapregressie en komt hij weer 1x per nacht. Persoonlijk zou ik het nooit uitzitten. Baby’s doen dit niet om je te pesten, maar ze hebben iets nodig van je.

vorig jaar

Ik probeer altijd eerst even speentje. Als ze die niet wil heeft ze trek en krijgt ze gewoon borst. Nu alweer een tijdje onrustig in de nachten, maar ze leert ook allemaal nieuwe dingen (rollen, zitten, oefenhapjes) en is om de haverklap ziek. Ze heeft een maand om weer door te slapen, anders ga ik er denk meer moeite voor doen om haar er vanaf te krijgen. Met de oudste nooit moeite mee gehad overigens, alles regelde zichzelf vanzelf weer.

vorig jaar

Reactie op Carmdevries

Ik denk dat wij nu uit de slaapregressie zijn, maar ik heb bewust niet gevo ...
Te vroeg gejuicht hier 😅 iedere dag rond 4 u wakker en met geen mogelijkheid in slaap te krijgen. Ik ben vanochtend wel gaan voeden rond 5u en hoopte dat hij dan wel weer snel zou slapen. Maar dit duurde helaas ook nog best lang. Ik weet niet waar ik goed aan doe! Als mensen zeggen dat het vanzelf weer wordt geregeld later dan ga ik denk ik toch maar weer voeden!