11 Reacties
3 jaar geleden
Hi,
Ik snap je inderdaad. Vond het ook lastig bij de eerste.
Ik zou je sowieso een draagzak/doek aanraden.
3 jaar geleden
Ik vond het babynestje heel fijn, nam het ook altijd mee als we op bezoek gingen.
De box hebben we niet heel veel gebruikt en staat best wel in de weg. Maar nu we een 3e krijgen is het best wel fijn om de baby veilig weg te kunnen leggen, als ik met de andere bezig ben. Dus ik denk dat hij er toch weer komt!
3 jaar geleden
Glazen flessen van hevea! Ik snap niet dat mensen nog gewone flesjes kopen nu bekend is dat een baby zo ook nog microplastis binnen krijgt. Dus helemaal top met rubber spenen. Maar los daarvan, ik gebruik dit nu een jaar en ze kunnen goed tegen een stootje. Ik vind dit veel hygiënischer en de flesjes worden na verloop van tijd vaal. Heb je met glas geen last van.
Die flesjes van mij vallen echt geregeld op de grond maar ze gaan gewoon niet kapot.
Een neus zuiger, helemaal in combinatie met zoutwater druppels voor in de neus. Van die kleine flesjes kun je wel kopen bij de kruidvat en hier de link van de neuszuiger.
Hier ga je zo blij mee zijn!
https://www.amazon.nl/Originele-neuszuiger-zuigkoppen-inbegrepen-reinigingsborstel/dp/B08D7R87N2
En bij de zoenvoorgust heb ik een draagnet gekocht ofwel tonga, die heb ik echt veel gebruikt naast een gewone draagzak. Vooral het dragen. Ik had best veel last met tillen op den duur!
https://www.zoenvoorgust.com/products/tonga-mesh-sling-100-cotton-more-colors
En nog een tippie koop geen speeltjes. Maar ergens na de geboorte kun je een lovevery speelkleed aanschaffen. En ik zou een abbo doen op hun speelkits. Echt afgestemd op de leeftijd!
3 jaar geleden
Dat slaap tentje, was echt geen succes voor ons zoontje. 1x geprobeerd en staat nu nieuw in de doos op zolder🫠.
Ons zoontje haat een bad (uniek) maar we hebben dus al het badspul voor niets aangeschaft, we gaan het proberen met de tweede, maar in de praktijk is douchen met ze veel fijner.
Babynestje was bij ons ook top! Makkelijk mee te nemen en overal de bekende geborgenheid.
Box was bij ons juist wel echt een succes, ook toen hij ouder was wilde hij juist in z’n box spelen. (Hij is nu ruim 1,5) en hebben m sinds december niet meer staan. Tot die tijd dus veel gebruikt.
Wij hadden een stoffen babygym vond ie ook fantastisch.
Verschilt wel heel erg per baby. Maat bijna alles wat ik hierboven heb genoemd hebben we gekregen als kraam cadeau oid, dus geen weggooid geld als t geen succes is🙊
Wat ik trouwens onzin vind, is die hoeveelheden hydrofiele doeken die op de baby uitzet staat. Echt veeeel te veel. Die mini mond doekjes überhaupt nooit gebruitk. In de praktijk met boeren pakte ik de normale maat (70x70) want die kleine mond doekje waren dan toch net te klein en ging evt spuug toch op de kleding
In baker doek werkte bij onze kleine de eerste maand heel goed. Maar heb dezelfde toen gekocht voor vriendin en die is in de verpakking gebleven haha. En je kan het zelf eerst testen door een grote hydrofiel te gebruiken.
Ohja dat is echt een TOP aankoop.
Hydrofiele doeken van 1x1 of 1.2x1.2 (Kruidvat heeft af en toe van die aanbiedingen met die grote)
Die gebruiken we nog steeds als handdoek na het douchen. Want die leuke badcapes, heel schattig maar neemt totaal geen vocht op, dus in praktijk totaal niet handig.
En een hydrofiele (anders neemt t geen vocht op en is t nog koud voor de kleine) poncho is ook top. Als ik alleen ben en met m’n zoontje douche dan ‘gooi’ ik hem dat aan terwijl ik snel afdroog en hij niet afkoelt of ik in m’n nakie hem sta aan te kleden haha. Maar dit is meer voor later niet newborn fase.
Dat is wat ik zo snel kan bedenken.
Ik had bewust geen wipper gekocht, dacht ja onzin. Vriendin had er 2, en uiteindelijk was t wel fijn dat hij beetje rond kon kijken ipv alsmaar in box liggen.
En triptrap geweldig! Eerst de newborn lig, nu met t baby voorzetje. En straks gewoon als normale stoel, echt een uitvinding!!
Beetje lang verhaal maar hopelijk heb je er wat aan :) :)
3 jaar geleden
Top:
Elektrische nagelvijl, scheelt veeeeel tijd
Easy baby flesjes maker (bij kunstvoeding), voor de luie moeder..
Wipper (bijv van baby bjorn)
Babyfoon met camera
Sab simplex tegen krampen
Marktplaats.. hallo duurzaamheid en geld overhouden voor kopjes koffie buiten de deur die af en toe hard nodig zijn haha!
Dooky zonnescherm als je kinderwagen het niet heeft
Zachte zwart wit box boekjes die je langs de rand kan zetten
Box mobiel (let wel op als je eentje koopt, sommige hebben heel harde muziek)
White noise
Box
Douche handschoen tegen glijden uit je armen
Puck a baby slaapzakjes
Flop (voor ons)
Babynestje
Kussentje met soort gat tegen plat hoofd
Arti poppe draagzak. Nooit gebruikt, maar misschien nu bij de 2e wel.
Bamboe draagdoek, nooit gebruikt maar wederom misschien nu bij een 2e wel
Baby tentje, wel gebruikt maar niet vaak dus vooral lenen als dat kan
Baby klamboe tegen muggen, nooit gebruikt
Parasol voor op de kinderwagen
Doekjes houders. Een elastiek om het pakje werkt net zo goed.
Wat ik dubbel vind is een ademmatje die een alarm geeft als je kindje zou stoppen met ademen. Wij hadden hem gekregen. Enerzijds kon ik er beter door slapen, anderzijds is het misschien schijnveiligheid en is de kans heel klein dat er wat mis gaat. Geldt ook voor aerosleep toppers etc.
3 jaar geleden
Reactie op annas530
Wat een fijn topic dit! En luieremmers? Is zo een iets duurdere de invester ...
Ik vond van wel. Wij hadden eerst een normale en op een gegeven moment stonk alles zo erg. Daarna zo’n timmie tippee ofzo gekocht. Het is echt duur, maar vond het wel top. Overigens pas echt nodig vanaf dat ze vast eten ging eten (vooral vanaf vlees), daarvoor vind ik babypoep nog niet zo ruiken 👃..
3 jaar geleden
Reactie op Broedkip
Dat slaap tentje, was echt geen succes voor ons zoontje. 1x geprobeerd en s ...
Ja indd die grote hydrofiele doeken zijn top. Gebruik ik nog steeds voor m'n zoontje van 4 ook na het douchen. Wel in combi met poncho haha, die poncho meteen eroverheen voor lekker warm. Maar echt afdrogen met de XL hydrofiel.
En indd triptrap!! Had ik niet bij m'n eerste. Maar zo gezellig bij de 2e dat hij erbij kon zitten in z'n newborn set. En ook fijn dat ik die makkelijker kon verplaatsen dan de box.