13 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb de medela freestyle handsfree, op zich tevreden mee, maar helemaal handsfree is hij niet. Het zakformaat gedeelte kan je eigenlijk beter naast je neerleggen of op tafel, want de knoppen zijn nogal gevoelig, dus als je hem in je zak doet, doet hij weleens dingen die je niet wilt. Verder heb ik vaak kleding zonder broekzak aan, en dan is hij dus ook niet totaal handsfree.
Voor mij op werk straks prima, trek ik me terug met een laptop, dan kan dat gedeelte gewoon op het bureau liggen.
Verder tevreden mee, prima opbrengst en past in mijn voedingsbh.
2 jaar geleden
Ik heb de freestyle flex. Vind het een fijne kolf. De flexibele borstschilden zijn ook prettig, die zijn er in verschillende maten (niet speciaal voor de flex). Ik vind het een krachtige kolf, zelfs beetje vergelijkbaar met de Medela symphony (ziekenhuiskolf). Hij gaat ook lang mee, want heb er bij mijn eerste kindje bijna 7 maanden alle voedingen mee gekolft (ging niet aan de borst) dus heb heel wat gekolft met dat ding 🫣en gebruik hem nu weer. Wel handig om een kolfbh aan te schaffen, je hebt goedkope via bol.com. Ik vind hem makkelijk in gebruik, accu gaat lang mee. Je kan er mee rondlopen, maar dat doe ik eigenlijk nooit. Maar als je even wat moet pakken ofzo kan dat wel (ga je op werk natuurlijk niet doen 😂).
2 jaar geleden
Ik heb ook de handsfree. Vond het spannend om deze aan te schaffen zonder vooraf te kunnen proberen, omdat deze niet goedkoop is, maar ben er blij mee. Inderdaad zijn de knopjes gevoelig, en ook best een groot motortje voor in je broekzak. Ook zijn de opvangcups best groot om ‘ongezien’ te kolven, maar passen ook bij mij in m’n voedingsbh. En er blijft steeds wat melk in het borstschild staan als je niet goed voorover hebt gebogen de laatste minuut, maar al met al ben ik zeer tevreden. Goede opbrengst en makkelijk in gebruik. Ook weinig onderdelen dus snel schoon te maken.
2 jaar geleden
Ik heb de Horigen Wearable (2 stuks zodat ik tegelijk beide kanten kan kolven) en de Horigen Elody (deze had ik tijdens de kraamweek in bruikleen van de kraamzorg). Vind beide erg goed werken, ik kolf volledig omdat borstvoeding niet lukt en met beide haal ik rond de 180 tot 220cc per kolfsessie (ongeveer 10 min). De Elody gebruik ik 's nachts, de wearable op de dag, passen goed in mijn BH en dan heb ik dus mijn handen vrij. Je moet er niet te veel mee bukken maar bv eten maken, was opvouwen of gewoon een boekje lezen kan heel goed tijdens het gebruik van de wearable. Ik heb de wearable voor €80 het stuk gekocht en kreeg €80 van de verzekering terug. De Elody heeft silicone schilden wat ik prettiger vind dan de normale schilden. En op deze kolf zitten veel mogelijkheden qua standen en snelheden, ook per borst in te stellen.
2 jaar geleden
Ik heb beide, zowel de freestyle flex als de handsfree van medela.
Vind ze beide prettig, opbrengst is hetzelfde, maar gebruik altijd de handsfree. Ik voel me daar veel meer mens en minder melkkoe door. Sneller geïnstalleerd zodat je kan starten ook.
Voordat ik de handsfree had merkte ik dat ik een hekel had aan kolven. Nu is het nog steeds niet m’n hobby maar veel minder met tegenzin.
Je hebt ook handsfree kolven waar je geen losse motor hebt maar hoorde van vriendinnen dat die best zwaar zijn in je bh en heet kunnen worden.
2 jaar geleden
Ik heb een medela swing maxi te koop staan op marktplaats. Weinig gebruikt. Helaas gebruik ik die niet meer ivm stoppen van kolven. Vond het een hele fijne en krachtige kolf die ook nog eens handsfree was. Mijn gebruikersnaam op marktplaats is thirza.1994. Je kan die eventueel van mij overnemen. Stuur dan gerust via marktplaats een berichtje en laat dan vooral weten dat je via hier kwam!
2 jaar geleden
Reactie op Pereira23
Hoe bevalt ie? 😊
Ik ben niet de topic starter, maar zat met hetzelfde dilemma.
Heb uiteindelijk de handsfree variant gekocht. Wat ik jammer vond was dat ik niet goed mijn tepel kon zien en dus ook niet wist of die cups goed zaten. Ik kon met mijn telefoonzaklamp wel vanuit een bepaalde hoek erop schijnen, maar dan was het alsnog niet ideaal. Ook kan je niet te ver naar voren buigen, want dan ga je lekken. Bij het er af halen moest ik ook altijd goed vooroverbuigen en er een doekje onder houden, anders werd mijn bh nat. Je kan ook niet echt zien hoeveel je al gekolfd hebt. Schoonmaken van alle onderdelen viel me wel erg mee.
Vanwege al deze redenen heb ik toen maar de connectors en het slangetje gekocht van de freestyle flex. De borstschilden had ik al omdat ik in het begin gekolfd had met de Symphony, dus dat scheelde wel. Al deze dingen kon ik gewoon bevestigen op het kastje. Dat beviel me beter. Moet nu wel de flesjes vasthouden, maar ik vind het fijn om te zien dat ze goed gepositioneerd zijn en dat de melk goed vloeit. Ik wil niet dat mn productie eronder gaat lijden omdat ik niet goed kolf.
Hoop dat je er iets aan hebt!
2 jaar geleden
Reactie op Pereira23
Hoe bevalt ie? 😊
Ik hem m een poosje nu getest en bevalt erg goed!
Het is zoals hieronder genoemd idd iets lastiger te zien of je tepel er goed in zit, maar ik heb gemerkt dat als ik hem er iets schuin opzet ik mijn tepel wel goed kan zien. Zolang ik m gebruik met een bh die strak genoeg zit kan ik ook wel iets achterover of voorover zitten, alleen als je ze uit je bh haalt moet je idd goed voorover leunen want er blijft wat melk achter in het schild. Wel is het idd wat lastig te zien hoeveel je kolft maar ik kolf gewoon een bepaalde tijd (10 min omdat mijn kindje ook altijd ongeveer 10 min drinkt) en na het kolven doe ik alles eerst in een flesje om de hoeveelheid totaal te meten en daarna in een zakje in de diepvries.
Even oefenen dus maar nu is het eigenlijk heel fijn te gebruiken!