24 Reacties

één jaar geleden

Ik heb de afgelopen weken ook heel erg last gehad van vermoeidheid en misselijkheid en hierdoor besloten om het toch al aan mijn leidinggevende te vertellen (ik ben morgen 8 weken). Reageerde super fijn en heeft me ziek gemeld vanaf vandaag. Afgesproken dat ik van thuis uit werk, zoveel als me lukt..

één jaar geleden

Ik ga gewoon door met werken… anders kan je je idd wekenlang ziek zetten 😅 alleen op dagen dat het echt niet gaat zet ik me wel thuis. Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt meid, als het niet gaat dan gaat het niet en dan moet je rusten en naar je lichaam luisteren 😘

één jaar geleden

Ik zou ondanks of je je ziek meldt of niet wel even overleggen met je verloskundige. Die van mij heeft denk ik wel drie keer gezegd als je erger last krijgt van misselijkheid dan moet je bellen daar kunnen we iets aan doen.

één jaar geleden

Als het echt niet gaat zou ik je gewoon ziek melden. Dan moet je er wel bij zeggen dat het door de zwangerschap komt. Het werk kan dan geld terugkrijgen via UWV.

één jaar geleden

Thuiswerken is een fantastisch iets, maar ik ben bang om me woensdag te verplaatsen naar kantoor. Na elke inspanning zit ik over te geven (ja, gewoon trap op lopen of de vaatwasser leeg maken staat gelijk aan overgeven), dus ik weet niet hoe ik met de fiets op mijn werk moet geraken 🙁

één jaar geleden

Als het niet gaat, dan gaat het niet. Ik zou sws even om medicatie vragen bij je huisarts, misschien gaat het dan weg.

één jaar geleden

Ik ben verplicht ziek thuis omdat ik bij beweging moet spugen en tegen uitdroging aan zit. UWV betaalt jouw werkgever hiervoor. Voelde me de eerste dagen schuldig maar na alles wat ik oa hier op het forum lees weet ik nu dat ik gewoon pech heb met hoe ziek ik al bijna 3 weken ben :-( had liever wel gewerkt.. mis het enorm

één jaar geleden

Ik ben werkelijk doodop. Vooralsnog niet misselijk. Maar zelfs nu al moeite met werken. Heb een baan waar concentratie heel belangrijk is en dat is wel het laatste waar ik me toe kan zetten nu. Heel vervelend, maar vind dat ik me daarvoor niet ziek kan melden. Voor misselijkheid in jouw geval ziu ik me wel ziekmelden hoor, niet je eigen grenzen overgaan. Je moet je hele leven nog werken.. die paar weekjes dat je eruit ligt zijn niet het einde van de wereld.

één jaar geleden

Het lukte mij echt niet om te werken nu. Ik functioneer nauwelijks. Vanaf 04.00 wakker en overgeven. Overdag heel moe en misselijk. Ik kan ook niks in het huishouden doen. Af en toe moet ik wel op staan om iets te eten voor me andere Kids te maken. Maar werken lukt gewoon niet. Ik ben nu al 3 weken ziekgemeld en ik denk dat het nog wel een paar weken duurt. Hopelijk na het eerste trimester is alles weer beter. Al duurde het bij mijn eerste tot 26 weken vanwege HG zwangerschap. Daarna ging ik 3 uur per dag werken. Ik heb wel meteen aangegeven dat het vanwege zwangerschap is en dan kan mijn werk ook gewoon gebruik maken van het vangnet van UWV

één jaar geleden

Als het niet gaat, dan gaat het niet. Ik zou sws even om medicatie vragen b ...
Ik neem al navalit in. Helpt wel tegen het misselijkheidsgevoel, maar niet tegen het overgeven..ik ben al een week ziek thuis geschreven, ook omwille van een verkoudheid. Ik kan perfect werken, het is alleen die verplaatsing waar ik voor vrees :-/

één jaar geleden

Reactie op VoiceOfTheWolf

Ik neem al navalit in. Helpt wel tegen het misselijkheidsgevoel, maar niet ...
Ik had het eigenlijk tegen de ts 😊 Als de verplaatsing je triggert, en geen andere mogelijkheid hebt om je fatsoenlijk te verplaatsen is de enigste optie toch om gewoon thuis te werken?

één jaar geleden

Ik had het eigenlijk tegen de ts 😊 Als de verplaatsing je triggert, en ge ...
Ooh oops 🤦🏻‍♀️😅 ja, ik weet alleen niet of mijn leidinggevende daarvoor gaat openstaan... niet dat ze daar geen begrip voor kan opbrengen, maar het gaat algauw lijken dat ik dan een voorkeursbehandeling krijg en dan gaat iedereen afkomen met kwaaltjes waarom ze beter thuis kunnen werken. En die drama wil ik nog liever vermijden 😳

één jaar geleden

Ik heb echt precies hetzelfde. Lig al een paar dagen plat. Lukt niet uit bed te komen en mega beroerd. Heb net een nieuwe baan en net gehoord afgelopen week m’n proeftijd door te zijn. 2 dagen daarna begon te ellende. Weet niet wat ik hier nu mee moet. Vind het zo lastig om nu vlak na m’n proefweek te moeten vertellen dat ik zwanger ben. Bang voor de reactie, dat er geen begrip is of dat ze vooral denken “nou lekker, hebben we je aangenomen hebben we niks aan je”. Heb negatieve ervaringen met werk en ziek zijn. Bij mijn eerste baan is contract niet verlengt omdat ik toen chronisch ziek was. Heeft toen veel met me gedaan waardoor ik nu echt doodsbang ben voor de reactie en niet weet wat ik hiermee moet. Maar ben bang dat het nog wel even gaat duren. Pas 6+2

één jaar geleden

Toen ik vorige keer niet kon werken door de misselijkheid toen heb ik het gewoon verteld aan mijn manager en ze reageerde super begripvol. Ik ben uiteindelijk twee weken thuis gebleven en daarna ging het wel weer. Ze waardeerde het dat ik het met haar wilde delen omdat ze zo beter kon inspelen op mijn situatie.

één jaar geleden

Reactie op Lamunchi 🍋

Toen ik vorige keer niet kon werken door de misselijkheid toen heb ik het g ...
Ze heeft zelfs voorgesteld om aangepast werk te regelen trouwens. Ik heb het deze keer ook verteld toen ik 5 weken zwanger was. Ik hoef nu niet moeilijk te doen als het even niet lekker gaat. De meeste jonge vrouwen hebben nou eenmaal een kinderwens dus managers weten vroeg of laat dat het er aan zit te komen. Ik vind het echt verdrietig om te lezen dat we tegenwoordig nog niet ver genoeg ontwikkeld zijn waarbij werkgevers ons beoordelen op kwaliteit ipv alleen de roze olifant in de kamer zien genaamd kinderwens of zwangerschap.

één jaar geleden

Reactie op VoiceOfTheWolf

Ooh oops 🤦🏻‍♀️😅 ja, ik weet alleen niet of mijn leidinggevende daarvoor ...
Misschien kun je gewoon aangeven dat je zwanger bent aan je leidinggevende? Collega's begrijpen straks als je het gezegd heb vast wel waarom je die voorkeursbehandeling hebt gekregen 😉

één jaar geleden

Misschien kun je gewoon aangeven dat je zwanger bent aan je leidinggevende? ...
Ja, ik hoop het. Ik zal het maar eens op tafel smijten dat ik zwanger ben en hopen op het beste 🙈

één jaar geleden

Reactie op Miss-ongeduld

Ik heb echt precies hetzelfde. Lig al een paar dagen plat. Lukt niet uit be ...
Ifeelya begin binnenkort ergens nieuw. Gelukkig voel ik me nog oke sommige dagen minder sommige dagen goed. Heb geluk dat ik nog ff vrij ben en daarom flink ga chillen. Maar ik ben vooral bang voor erna wordt ik na een jaar nog wel verlengd... of denken ze nou hebben we weer zo n zwangere.

één jaar geleden

Daar is gelukkig geweldige medicatie voor (tweede jeer zwanger van tweeling ken ik de klacht). Gynaecoloog schrijft dat bijna standaard voor, bij huisarts moet je er om vragen; metoclopetamide! Kan je gerust weer aan t werk.....

één jaar geleden

Reactie op Elvv

Ifeelya begin binnenkort ergens nieuw. Gelukkig voel ik me nog oke sommige ...
Ja daar ben ik ook bang voor. Dat ze nu flink balen dat ik zwanger ben als ik het vertel en denken nou als jaar contract af is gelopen laten we die maar gaan.🙄