34 Reacties

6 maanden geleden

Ik geef ook nog borstvoeding en niet van plan om binnenkort te stoppen. Niemand in m’n omgeving doet er raar over. Alleen m’n stiefmoeder die verbaasd (en met zo’n judgy toontje) vroeg of ik het nog steeds deed. En daar reageer ik gewoon met een lompe “ja” op. En informeer er daar ook bij dat het tot twee jaar word aangeraden. En wie het interessant vind vertel ik er over hoe slecht de natuurlijke speenleeftijd van een mens te bepalen/onderzoeken is en dat als het met primaten vergeleken word dan zou het niet gek zijn om borstvoeding te geven aan onze kinderen tot ze 3, 4, 5 of 6 jaar oud zijn, afhankelijk van de primaat waarmee je vergelijkt.

6 maanden geleden

Mijn dochter is nu 11 maanden en ik geef ook nog volledig borstvoeding. Mijn oudste 2 kinderen heb ik ook dik 2,5 bijna drie jaar gevoed. Eigenlijk ben ik al 8 jaar non stop zwanger of aan het voeden dus 😂. De omgeving is dus ook niet anders gewend meer denk ik😬

6 maanden geleden

Ik geef nog 2x bv en savonds krijgt ze kv.

6 maanden geleden

Ik geef borstvoeding (alle voedingen, dochter is nu 11 maanden). Ik krijg wel af en toe opmerkingen vanuit mijn omgeving. Bijvoorbeeld bij een etentje en ik wel eens een wijntje af sla vanwege de borstvoeding. Zeker rond de 9 maanden veel mensen die zeiden ‘oh dan ben je nu zeker aan het afbouwen’ (ivm dat kolven niet meer binnen werktijd mag denk ik). Denk dat dat meer uit soort onwetendheid is/ oprecht niet weten dat je prima je kind nog veel voedingen kan geven als ze 9 maanden of ouder zijn. Of mensen die zeggen ‘wouw dan gaat het zeker heel makkelijk dat je het zo lang volhoudt’ (de eerste drie maanden kon mijn kindje nauwelijks aan de borst dus was juist heel pittig). Ik ga daar dan niet uitgebreid over vertellen ofzo. Van mijn moeder krijg ik ook wel eens opmerkingen. Ik ga er eigenlijk niet echt op in omdat haar beeld van voeden zo ver van het mijne af staat. Al vind ik zeker als iemand zo dicht bij je staat het soms wel lastig om te negeren.

6 maanden geleden

Ik geef onze tweeling ook nog borstvoeding. Sinds deze week 's nachts niet meer, omdat ze eindelijk klokje rond doorslapen. Ik voed onze meiden elk dutje en voor de nacht in slaap. Ik heb nog nooit een negatieve reactie gehad, wel positieve reacties. Sommige mensen zeggen het knap te vinden, omdat zij al met een paar weken waren gestopt.

6 maanden geleden

Ik geef nog borstvoeding. Zoon is bijna 1 jaar en ik kolf nog op het werk. Mijn dochter heb ik 2 jaar bv gegeven en mensen zijn het zo gewend bij mij dus krijg nu weinig reactie. Op een gegeven moment gaan ze steeds minder overdag drinken en mijn dochter wilde alleen savonds nog een voeding voordat ze in slaap viel of een slokje bij troost.

6 maanden geleden

Mijn dochtertje van 11 maanden krijgt ook nog gewoon borstvoeding hoor! Sochtends smiddags en savonds. Dus ook wel eens in het openbaar. Boeit me echt niet wat anderen daar van vinden, is toch in belang van je kind!!!!!

6 maanden geleden

Reactie op Ada3

Ik geef nog bv. Tot nu toe nog geen rare reacties gehad uit de omgeving.
Dit!

6 maanden geleden

Reactie op Wqifi

Dit!
Hier ook niet echt, wel verwondering 🎈🩷

6 maanden geleden

Goedemorgen dames! Ook ik geef nog borstvoeding. Ik wil wel graag het kolven gaan afbouwen tot niet meer doen. Ik kolf nu nog 1 keer op het werk omdat mijn borsten het niet redden van ochtend tot avond. Maar ben er wel een beetje klaar mee met het kolven. Live voeden gaat goed! Iemand tips voor kolven afboueen? Mijn dochter is van 14 juli en drinkt nu ochtend, middag, avond en meestal nacht 1 keer. Maar soms slaapt ze door 🤗 Dan red ik het al helemaal niet, om niet te kolven 🤭 Alvast bedankt voor jullie tips!

6 maanden geleden

Reactie op Juffie1992

Goedemorgen dames! Ook ik geef nog borstvoeding. Ik wil wel graag het kolve ...
Ik zou het kolven op werk steeds een half uur later doen (als dit mogelijk is). Ik kolfde eerst ook, maar ben ook afgebouwd. Borstvoeding wordt op aanvraag gemaakt.

6 maanden geleden

Reactie op Mariavan

Ik zou het kolven op werk steeds een half uur later doen (als dit mogelijk ...
Bedankt voor jouw reactie. Ja dit probeer ik. Laatst was ik het vergeten en heb ik het tot de avond uitgesteld. Dat ging gelukkig! Maar eerder kreeg ik echt pijnlijke te volle borsten. Ik ben al van 2x naar 1x kolven gegaan. En nu kolf ik om 15.00 uur een keer en drinkt ze live rond 18.30 uur.