12 Reacties

3 jaar geleden

Wij hadden bij de 1e gewoon een simpel dekentje van de action. Gaan we nu weer gebruiken. Fleece dekentjes hebben we ook nog van ons 1e kindje, als het echt te koud is gebruiken we die ook. Maak je niet druk, doe wat goed voelt.

3 jaar geleden

Wol is altijd goed; warmte regulerend, dus koelend als het warm is en verwarmend als het koud is. Los daarvan zijn al die andere dekentjes ook goed. Er zijn heel veel baby’s die niet onder wol liggen en die slapen ook lekker. ☺️ Mocht je voor wol willen gaan, dan zou ik naar merinowol kijken. Dat kriebelt niet. Bij Daalouma hebben ze prachtige spullen. Kost wel wat, maar dan heb je ook echt kwaliteit.

3 jaar geleden

Heb hier ook dekentjes van om en nabij de 1 TOG. Kraamzorg ook gevraagd bij de intake en die gaf juist aan dat dit een prima dekendikte was voor de zomer 😅

3 jaar geleden

Hier ‘moest’ juist alles van katoen. 🤷‍♀️

3 jaar geleden

Ik heb deze van katoen zowel voor ledikant als wiegje gehaald… Mag aannemen dat dit goed is. Duur geintje anders kunnen niet mee retour.

3 jaar geleden

Ik kijk eigenlijk nooit naar TOG waarde. Als ze zich niet op temperatuur kunnen houden kan je er een dun dekentje bij doen en weer weghalen als het niet nodig is. Tegen dat het winter is liggen ze wel in een slaapzak. Persoonlijk zou ik er niet te veel van aan trekken. En kijken wat je kindje nodig heeft.

3 jaar geleden

Hier fijne merino willen dekentjes van hvid. Ook heb ik altijd meerdere dekentjes zodat je makkelijk een extra deken erop kan doen als het fris is.

3 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! Stelt me enigszins gerust. We hebben nu 2 dekentjes in totaal en laat het denk ik even voor wat het is. Tegen de tijd dat de baby er is en de kraamhulp dan komt het vast goed 😊

3 jaar geleden

Deze is van nunami. Kraamzorg adviseerde ons ook wel omdat het de temperatuur mooi reguleert. Perfect voor in de zomer, herfst, maar kan dus ook nog in de winter.

3 jaar geleden

Reactie op Mernink

Bedankt voor jullie reacties! Stelt me enigszins gerust. We hebben nu 2 dek ...
Ik zou je adviseren iets meer aan te schaffen. Je hebt ook een dekentje nodig voor in de kinderwagen en evt voor in de box/op de bank. Bij koudere dagen gebruik je al snel 2 dekens op elkaar.

3 jaar geleden

3 jaar geleden

https://www.bol.com/nl/nl/p/disana-wollen-deken-roze/9200000083853342/?s2a= Ik heb bij mijn dochter (winter kind) deze destijds gekocht. Vond deze prijs nog wel schappelijk. Weinig gebruikt overigens.. deden al snel slaapzak met een katoenen dekentje..